..

..

#PRKTELUKINTAN : DYANA HANYALAH PERKAKAS PERGUNA MELAYU - BEKAS AHLI DAP

on Sunday, May 18, 2014 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 6 Comments



- Langkah DAP meletakkan wanita Melayu, Dyana Sofya Mohd. Daud sebagai calon DAP dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan, 31 Mei ini me­rupakan satu lagi agenda pemimpin parti itu untuk mempergunakan orang Melayu dalam menentang pelaksanaan hukum hudud.

Presiden Kongres Melayu Pulau Pinang (KMPP), Rahmad Isahak mendakwa, langkah seumpama itu adalah cara halus yang digunakan oleh parti tersebut dalam memastikan orang Islam sendiri akan menentang hukum Allah.

“Sepatutnya calon ber­kenaan tidak harus menerima pencalonannya terlebih dahulu.
Persoalannya sekarang mampukah dia mempengaruhi keluarga Lim (Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng) supaya bersetuju dengan pelaksanaan hukum hudud yang bakal dibawa rakan sekutu mereka, Pas atau bersekongkol dengan ketua­nya untuk menentang hukum Allah?" katanya dalam kenya­taan di sini hari ini.

Hari ini, DAP mengumumkan Dyana, 27, sebagai calon DAP dalam PRK Teluk Intan kerana melihatkan graduan Universiti Teknologi Mara (UiTM) itu sebagai pilihan terbaik untuk parti itu mempertahan kerusi Parlimen berkenaan.


Mengulas lanjut, Rahmad menjelaskan, pihaknya yakin pengundi campuran di Teluk Intan terutamanya 37 peratus pengundi Melayu tidak boleh diperbodohkan dengan strategi DAP yang hanya bertujuan mahu memperdagangkan maruah umat Islam.

Dalam pada itu, Setiausaha Agung Gabungan Pelajar-Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS), Zambri Mohd. Isa mencabar Dyana membakar ijazah yang diperolehnya daripada UiTM kerana menganggap penubuhan institusi pendidikan tinggi (IPT) itu mendiskriminasi kaum Cina.

“Kita juga mencabar Dyana meletakkan jawatan sebagai peguam kerana ijazah yang membolehkannya menjadi seorang peguam datangnya daripada UiTM," katanya.


6 Responses

  1. Anonymous says:

    Untuk menjaga maruah orang Melayu,saya sangat berharap satu undi pun tidk di beri pada Dyana,kalau bukan Melayu nak undi itu hak mereka.Kala ada juga Melayu yg undi,nasib badan lah orang Melayu,,jadi tak usahlah org Melayu menyalahkansesiapa selepas ini,keran Melayu ni memang jenis tak mahu cermin diri,tak pandai menilai diman dan bagaiman kedudukan mereka.Mereka juga gagal dalm mengenal pasti siapkan musuh mereka,Umnoa tau DAP.

  2. Anonymous says:

    Boleh tahan jugak sekor beruk betina kit siang ni....PERASAN tak sedar diri. Dia cakap kerana DAP lah dia boleh menjadi MP termuda nanti? Habis yang dia belajar kat Uitm tu dikurniakan oleh DAP jugak ke?
    Kalau bukan kerana UMNO, keluarga di tak ke mana jugak.
    Ini lah betina yang paling perasan dan KURANG AJAR dan biadad......patutlah SESUAI dibela oleh tuannya, kit siang.
    Beruk betina ni bila dah tidak diperlukan lagi oleh DAP, akan tercicir di tepi jalan,,,,tengok lah nanti.Bila itu terjadi, aku akan tergelak BESAR!! Padan muka beruk betina sekor ni.

  3. nasirwise says:

    http://nasirwise.blogspot.com/2014/05/doakan-dyana-sofya-seperti-tuanku-aziz.html

  4. Anonymous says:

    budak mentah hingus belum kering.....alangkan tunku aziz kerabat di raja yg cukup dewasa dan sudah ada nama besar di peringkat antarabangsa lagikan tersilap dengan permainan dap.... inikan pula budak yg baru hidup di dunia.... kalu baru hidup hakikatnya akal masih pendek....bagi gula-gula dah terkulai...pemimpin atasan dap mudah menang.....kalu main badminton disebut menang mudah.....budak melayu celup dijaga selama ini diberi makanan bagus.....sudahnya jadi haiwan menggigit tangan orang yg memberinya makan.....dap dapat untung besar.....entahkan budak ini sedar ke tidak dia cuma jadi patung wayang kulit....tok dalang dibelakang tabir yg main peranan....

  5. Anonymous says:

    sekarang ni LKS jadi taiko DAP sebab KS dah tak da, siapa nak tegur dia kalau dia buat apa saja, kalau KS ada sudah tentu dia akan bubuh orang lain. so kita tahu agenda LKS ialah merosakkan melayu islam, ppuan ini jadi umpan untuk target dia, jalan murtad ppuan ni dah jelas, di sogok lagi, dia akan menentang islam macam anwar and geng...bukan kah ppuan ini liberal, support LBGT, tolak Islam...dah Nampak arah tuju dia...menyokong budak ni, menyokong kearah rosak aqidah...

  6. Anonymous says:

    wanita PAS dalam politik ni Nampak sangat hilang arah tujuan, orang yang merosakkan aqidah pun di terima, orang yang buat perkara songsang pun di sokong, apa matlamat muslimah PAS ini...mengajar anak anak melawan pemerintah, menerima perosak aqidah, kekuatan islam pada ummahnya, rosak ummah hancur islam...ustazah PAS..bawa lah kaum mu kembali kepada alquran dan menjadi ibu yang membawa anak ke jalan allah...contoh ..sofea Nampak ke arah murtad..sebab bersikap bebas, dan tidak menerima teguran islamik...salah ibunya ke..atau ajaran PKR PAS..

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.