..

..

KHUTBAH JUMAAT DI PERMATANG PAUH KAITKAN PESAWAT #MH370 HILANG DENGAN KES LIWAT ANWAR !!! @dzainalabidin

on Friday, March 14, 2014 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 8 Comments





Nama je Ustaz  tapi cakap  langsung tak guna otak dan mengikut nafsu  .   

Mimbar Jumaat hari ini menjadi medan untuk mereka membuat teori fitnah   mengaitkan misteri kehilangan pesawat MH370 dengan  sistem kehakiman negara di mana  Mahkamah Rayuan telah memutuskan Anwar bersalah sehari sebelum kejadian kehilangan pesawat.

Ia berlaku di Masjid Semilang , Seberang Jaya  dan ia tidak disenangi jemaah yang hadir yang menyifatkan khatib ini cuba meraih simpati politik dan  menghina keluarga mangsa penumpang pesawat. 

Ia dikongsi oleh wartawan RTM , Sdr Zackhi Ahmad Suri di status facebook yang dukacita tindakan khatib ini .




Sewajarnya semua masjid digalakkan melakukan solat hajat dan berdoa agar penumpang dan pesawat MH370 ditemui dalam keadaan selamat. Tetapi ia bertukar menjadi pentas politik dengan mengaitkan kehilangan pesawat MH370

GPB difahamkan aduan kepada  Majlis Agama Islam P.Pinang telah dibuat anak kariah yang kecewa dengan tindakan khatib berkenaan  yang sesuka hati  mengunakan mimbar masjid untuk politik dan lebih dikesali menghina ahli keluarga mangsa penumpang pesawat MH370 .


** seruan mimbar masjid seharusnya lebih kepada perpaduan dan penyatuan ummah  bukan mencetuskan perbalahan dan pepecahan semasa Islam .








.





8 Responses

  1. Anonymous says:

    ..cakap pada khatib tu pesawat MH370 dilarikan oleh juru terbang yg terlalu memuja aljuburi.. bila aljuburi dijatuhkan hukaman 5 tahun penjara musnah la harapan aljuburi untuk jadi perdana menteri bisexual pertama di msia.. kalau khatib tu tak reti makan bisexual cakap pada dia.. jantan dijuburi betina pun kdg2 dijuburi.. jadi mmg ada la sedikit kebenaran ttg apa yg khatib tu cakap.. pesawat hilang pasal aljuburi.. taqbir!.. laung mat sabu barua aljuburi..

  2. Anonymous says:

    Masjid Sungai Ara, Pulau Pinang pun sama!

  3. Akhir zaman, penzina peliwat disanjung tinggi.

  4. Anonymous says:

    khatib bukan bodoh mcm orang umno. Jgn fitnah.

  5. Anonymous says:

    itu sebabnya orang orang tua kita kata..manusia bodoh memang tak boleh di ajak berbincang...sama la dengan khatib di atas, dia memang ada otak tapi macam orang tempat dia cakap la....akaq tak dak

  6. Masjid semilang...s.jaya..?? Saya ada kat c tu dgr kutbah tp x da plak sentuh liwat dsai...cuma minx kita doa mh370 ada la....tak baik tau tipu...

  7. Masjid semilang s.jya..?? Sy ada c tu dgr kutbah tp x da pun sebut tntng liwat or dsai...y ada doakan mh370 ada la...tipu ke ni!!!!

  8. Anonymous says:

    Banyak nya pahala anwar kumpul kalau semua fitnah tu x betul. Hidup di dunia perlu melalui jalan yang berliku n penuh dgn dugaan utk mendapatkn kedudukan yg tinggi di akhirat sana. kita semua telah terperangkap dengan fitnah dajjal samada kita sedari atau tidak. Nabi yusuf & kesemua imam yang ulung seperti imam hanafi, maliki, hambali & syafie diseksa n dipenjara kerana fitnah yang maha dasyat. kerana fitnah yg dasyat itu mereka mendapat kedudukan yg tinggi di sisi Allah. Wallahu'alam

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.