..

..

TERKINI ! DAP LAKNAT BIADAP , DAH BERANI PERTIKAI AYAT AL QURAN & KHUTBAH JUMAAT !!

on Monday, February 3, 2014 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 10 Comments


“How can he allow JAKIM under the Prime Minister’s Office to incite religious acrimony, animosity and hatred while another department in PMO – the Department of National Unity and Integration – is entrusted with promoting inter-racial and inter-religious goodwill, understanding and harmony?" 

                                                                                                      - Lim Kit Siang 

http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/malaysia-now-a-sick-example-of-interfaith-disharmony-says-dap



Semakin biaDAP DAP laknat ..sudah berani pertikai ayat Al Quran dibacakan di dalam khutbah Jumaat kononnya berbaur sentimen  pesengketaan agama. Walhal mereka tidak faham secara umum konteks khutbah berkenaan yang sebenarnya  menekankan kepada perpaduan ummah .  

Apa kata OSTAT2  PAS bila sahabat tahalul siyasi  mereka ini sudah berani mempolitikkan ayat suci Al Quran dan menghentam khutbah Jumaat. 




Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dituntut membuktikan dakwaannya bahawa penganut Kristian terlibat menipu umat Islam, seperti dinyatakan dalam khutbah Jumaat kelolaannya Jumaat lepas.

Anggota Parlimen Penampang Darell Leiking (kiri) juga menuntut siasatan terhadap Jakim dibuat ekoran langkah itu.

“Saya lihat dakwaan Jakim itu serius kerana ia boleh mencetuskan permusuhan dan syak wasangka antara orang Islam dan bukan Islam di negara ini, yang jika dibiarkan berpotensi mendorong ke arah konflik agama besar-besaran di negara ini,” kada Darell.

“Jadi, seperti jutaan lagi penganut Kristian dalam negara ini yang bosan dijadikan umpan untuk agenda politik, saya gesa Jakim mengemukakan bukti bahawa orang Kristian memperdaya umat Islam supaya berpecah antara satu sama lain dengan segera.”

Dalam kenyataannya, timbalan setiausaha agung PKR itu juga mahukan Datuk Seri Najib Razak segera memulakan siasatan ekoran perkara itu bawah Jabatan Perdana Menteri.

Khutbah: Kenapa terjebak perselisihan?

Khutbah bertajuk "Manhaj Islami dalam perpaduan ummah" itu antaranya mempersoal kenapa umat Islam terjebak dalam perselisihan dan perpecahan walaupun dilarang agama dan merugikan.

Menurut khutbah, jawapan kepada persoalan itu bukan semata-mata terletak pada lemahnya penghayatan agama, tetapi didorong oleh hasutan musuh-musuh tradisi Islam seperti kaum Yahudi dan Nasrani yang tidak pernah padam.

Ia, menurut mimbar lagi, seperti diperingatkan oleh Allah SWT melalui firman-Nya (bermaksud):

“Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu).”

Kit Siang kesal

Sementara itu, Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang pula dilapor melahirkan kekesalannya terhadap beberapa khutbah Jumaat itu yang dilihat sebagai sengaja meniup sentimen persengketaan agama.

Katanya, teks khutbah itu amat bertentangan dengan nada positif kerajaan BN untuk menerima tawaran PR agar perbincangan Konsensus Nasional diadakan, lapor akhbar web DAP Roketkini.


10 Responses

  1. Anonymous says:

    Ini dah lebeh.

  2. Anonymous says:

    Timun sudah di tangan , sambal dah dalam pinhgan ..ada pemotong atau tidak Timun boleh dipatah atau ratah terus..

  3. Anonymous says:

    Salah satu kekuatan DAP bergantung kpd sokongan padu dari PAS. Jdi minta PAS selesaikn la. Smpi ayat quran pn nk diganggu. Mne tarbiah korang. Makin menjadi2 kurang ajar DAP terhdp islam. Penghinaan demi penghinaan. Dieorg anggap PAS bersama mereka...so selagi PAS x bersuara...selagi tu dieorg anggap PAS boleh terima. TERIMA KASIH bnyk2 la PAS atas kejayaan "tarbiah" anda terhdp DAP.

  4. Anonymous says:

    Memang kafir penipu pun..

  5. Anonymous says:

    nak cakap macamana PAS dah jadi pembasuh berak setiap kali kit siang berak ..jilat PAS jangan tak jilat..

  6. Anonymous says:

    KES TERESA KOK TAKDE KE DAP NAK KATA MENGHASUT....KLU HAL ISLAM DAN MELAYU SEMUA KATA BOLEH BUAT HURU-HARA...KLU CINA SEMUA OK....LUPA AGAKNYA MALAYSIA ADA NAMA ASAL YG BERNAMA TANAH MELAYU.....TANAH KEPUNYAAN MELAYU....TP KENAPA MELAYU TAK BERANI NAK BUAT APA2 TINDAKKAN PD CINA2 NI....

    TP PERCAYALAH....KERAJAAN PUN TAK BERANI BUAT APA2....ISLAM DAH MCM NAK JD AGAMA KEDUA NEGARA PULA.....

  7. Anonymous says:

    Apa nak heran kalau kafir dah mula pertikaikan ayat Allah. Macam mana nak salahkan mereka sebab ada golongan yang sempurna Islamnya sendiri yang menyokong dan mengiyakan tindakan mereka. Berdiam diri, tidak membantah tandanya setuju dengan tindakan tersebut.

    Kalau syahadah mereka yang cukup Islam tu ikhlas dan benar kerana Allah tentulah mereka akan bangun mempertahankan kesucian Islam. Tapi mengapa dibiarkan ayat Al-Quran dipertikaikan dan dipersoalkan oleh kafirun?

    Al-Quran diturunkan khas untuk umat Islam sahaja. Segala perintah Allah dalam Al-Quran adalah dituju khas kepada umat Islam saja. Bukankah apa yang Allah firmankan adalah antara kami orang Islam dengan Allah swt saja. Mengapa pula puak kafirun perlu masuk campur?

    Tahniah kepada mereka yang sebelum ini "membuka jalan dan memberi peluang" kepada kafirun. Sungguh nyata kini "peluang" yang diberi digunakan sepenuhnya sehingga mencabar maruah Islam dengan sewenang-wenangnya tanpa segan silu lagi. Inilah yang diusahakan oleh yang "membuka jalan" selama ini dan inilah hasilnya.

    Allah swt akan buktikan di tahap manakah keimanan mereka kerana Allah yang maha mengetahui apa yang di dalam terang, apa di dalam gelap dan apa yang tersembunyi di dalam hati-hati mereka. Inilah salah satu tanda akhir zaman tapi bagi yang tidak sedar, masih terus mengejar dunia dan menyokong "isi dunia".


  8. Ini dah bukan bab politik.ini bab agama....semua kena buang fahaman politik dlu....setelkan benda ni dlu.dah ok baru politik balik

  9. Buang semua fahaman politik sekejap.... ni melibatkan agama.takkan kita nak bantu meramaikan tentera dajal?

  10. Ini dah bukan bab politik.ini bab agama....semua kena buang fahaman politik dlu....setelkan benda ni dlu.dah ok baru politik balik

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.