..

..
Archive for May 2013

default

Minah gampang ni dakwa dirinya tak diberi makan semasa ditahan

on Friday, May 31, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 12 Comments


Nurul Izzah bukan sahaja meroyan tak boleh masuk Sabah hari ini oleh kerajaan negeri  , malah anak Anwar yang kuat fitnah ini  juga mahu tarik simpati dengan cara  menipu  tak diberi makan semasa ditahan .

Anak Anwar ini  mendakwa dalam status  FB semasa di tahan oleh pihak imegresen , beliau langsung  tidak diberi makan minum.

Walhal  yang sebenarnya beliau diberi makanan dan minuman KFC secukupnya seperti  dalaam  gambar ini.

GPB difahamkan tindakan pihak berkuasa menghalang dia masuk ke Sabah kerana  tidak mahu puak-puak nak  membuat huru hara sesukahati menghasut pulak rakyat Sabab

default

POLIS AKAN SIASAT GURU CINA RASIS HINA BANGSA MELAYU BABI DI BAWAH AKTA HASUTAN !!

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment




Syabas kepada pihak  Polis yang akan menyiasat seorang guru Cina di SMK Gelang PAtah kerana   memanggil pelajarnya berbangsa Melayu dengan kata-kata berbaur perkauman yang melampau .

Bagi GPB pecat sahaja guru CINA DAP   RASIS daripada kementerian ...kerana ramai guru boleh kita cari  dari terus simpan  bangkai seperti ini



JOHOR BAHRU - Polis Johor sebentar tadi mengesahkan menerima satu laporan terhadap seorang guru yang mengucapkan kata-kata berbau hasutan ketika berada dalam bilik darjah tingkatan dua di sebuah sekolah menengah di Gelang Patah di sini.
Ujar kenyataan, satu perenggan itu, laporan berkenaan telah diterima pada pukul 10 pagi tadi.
Aduan berkenaan kini disiasat di bawah Akta Hasutan. - KOSMO!




OLEH : THE FLYING KICK



Menangnya Lim Kit Siang di Parlimen Gelang Patah telah membuatkan para penyokongnya yang terdiri daripada mata sepet, naik tocang dan berasakan mereka sudah menguasai puncak dunia. Sangka mereka, sebarang perbuatan mereka, tiada sesiapa pun yang dapat menghalang. Bahkan mereka menyangkakan, kemenangan Lim Kit Siang dengan majoriti penguasaan Cina di Gelang Patah yang telah dimajukan oleh Kerajaan Melayu, membuatkan mereka bebas berbuat apa-apa sahaja.

Hari ini satu laporan polis telah dibuat terhadap seorang guru bernama POH KIM THYE, pengetua sebuah sekolah Cina di Gelang Patah yang telah menghina pelajar-pelajar Melayu di sekolahnya.

Perkara ini telah berlaku beberapa bulan sebelum PRU13. Laporan telah dibuat kepada Pejabat Pelajaran Daerah dan Jabatan Pelajaran Negeri. Bagaimanapun, sehingga laporan polis itu dibuat, tiada sebarang tindakan daripada PPD mahupun JPN diambil terhadap guru berkenaan.

Apakah sebenarnya Pejabat Pelajaran Daerah berdiam diri memandangkan kepala di PPD itu merupakan penyokong DAP dan Pakatan Rakyat?

Banyak sikap tutup kes membabitkan PPD dan Jabatan Pelajaran Negeri berlaku di seluruh Malaysia. Ketakutan yang amat keterlaluan atau barangkali juga, sengaja dibuat begitu agar DAP menjadi penguasa sebenar di Malaysia, dilihat sudah menjadi barah yang keterlaluan dalam sistem pendidikan dan pelajaran di negara ini.

Justeru, tidak menghairankan jikalau guru-guru di semua sekolah di Malaysia, menjadi KEPALA HAMLAU yang melihat politik sebagai kerja sampingan mereka, biarpun pada masa yang sama, mereka merupakan GOLONGAN YANG PALING DIMANJAKAN OLEH KERAJAAN.

Gelagat guru bernama POH KIM THYE itu seharusnya menjadi benchmark kepada Kementerian Pelajaran Malaysia yang sekarang ini kembali menggunakan nama pada zaman Anwar Ibrahim sebagai Menterinya iaitu Kementerian Pendidikan Malaysia. Terlalu banyak kes seperti ini dipandang sepi dan cuba ditutup oleh PPD dan Jabatan Pelajaran Negeri. Dan yang lebih menarik ialah apabila membabitkan kenaikan pangkat, puak-puak yang begitu aktif menentang majikan mereka itulah yang akan dinaikkan pangkat terlebih dahulu!!!

Siapa lagi yang berani menegur atau mengambil tindakan terhadap KEPALA-KEPALA DALAM PPD mahupun JPN apatah lagi dalam KPM yang sewenang-wenangnya menjadi apparatus kepada Pakatan Rakyat tanpa menghiraukan tugasan dan tanggungjawab sebenar mereka?

default

TAHNIAH ! KESABARAN KONSTABEL INI TAHAN DIMAKI MACAI ANWAR DIPUJI @PDRMsia @zahid_hamidi

on Wednesday, May 29, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 5 Comments



Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur SAC Datuk Amar Singh Ishar Singh menyampaikan Surat Perhargaaan Khas Ops Aman kepada Konstabel Muhalim Osop yang sabar menghadapi caci hamun sekumpulan peserta perhimpunan bagi membantah penahanan aktivis mahasiswa pembangkang di depan Balai Polis Jinjang Khamis lepas.
Muhalim, 22, dari Sabah yang bertugas di balai itu pada malam kejadian, melayani karenah peserta pehimpunan dan mendengar kata-kata kesat mereka kepadanya tanpa mengambil sebarang tindakan agresif.

Perhimpunan itu bertujuan mendesak pihak berkuasa membebaskan Adam Adli Abdul Halim yang ditahan mengikut Seksyen 124 Kanun Keseksaan dan Seksyen 4(1) Akta Hasutan 1948.

Amar Singh memuji tindakan Muhalim dan menyifatkan kesabaran serta kecekalan anggota polis mengendalikan perhimpunan itu perlu dijadikan teladan oleh seluruh pasukan keselamatan berkenaan.


"Kumpulan tersebut sengaja menghamburkan kata-kata sengaja menghamburkan kata-kata kesat yang mencabar polis, tetapi beliau amat sabar  dan tenang walaupun berdepan dengan cabaran besar itu.

"Ada seorang perempuan yang mendakwa dirinya peguam, menuding jari ke muka beliau, namun beliau tetap sabar dan bertindak secara profesional dengan menenangkan mereka secara baik," katanya kepada pemberita selepas majlis itu - Bernama

Setelah dimaki hamun oleh Pakatan pembangkang, berani Anwar berbohong 95% anggota polis sokong Pakatan pembangkang : KLIK SINI




*** MACAI PR YANG MAKI POLIS INI CONFIRM MALU BESAR...AKU MAKI POLIS NI TAK DAPAT APA PUN DARI ANWAR..TAPI POLIS INI DAPAT SIJIL PENGHARGAAN ..

default

Kalau pemimpin tak sedaq lagi peranan media sosial , terimalah padahnya di PRU14 @najibrazak

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




Kita semua  telah ketahui bahawa kejayaan pembangkang mengekalkan 3 buah negeri & menafikan 2/3 majoriti Parlimen yang di target BN  adalah kerana peranan Media Sosial mereka .

Serangan propaganda fitnah  mereka ala Hitler  terhadap kerajaan  terutama SPR oleh Red Bean Army memang  tersusun rapi.  Di pihak kerajaan pulak  masih lagi bergantung kepada cara konvensional iaitu menggunakan semaksimum mungkin penyebaran maklumat di media arus perdana  semasa waktu kempen pilihanraya lepas. 

Media sosial ??  Ya .. BN ada  juga menggunakan jentera cybertrooper nya  sedia ada di blog & facebook untuk menangkis serangan pembangkang  tetapi masih lagi banyak  perkara perlu diperbaiki . Malah  masih lagi ada calon/ pemimpin BN sendiri  tidak mengiktiraf peranan media sosial ini dalam kempennya .

Masih lagi belum terlambat untuk kerajaan yang diketuai Perdana Menteri  DS Najib Tun Razak untuk mengatasi  segala masalah  ini .

 Ini kerana kita masih lagi menjadi pilihan rakyat untuk mengetuai kerajaan dan gunakanlah kuasa yang ada ini  bagi mempersiapkan parti menghadapi PRU14 . 

Ingatlah barisan Pak Menteri semua   ! 

 Jentera2 media sosial pro BN ini lah aset sebenar kerajaan ..... 

Jangan harap la  kakitangan kerajaan di setiap jabatan nak menjawab segala fitnah pembangkang ini. Contohnya  isu GST yang dimainkan di media sosial  pembangkang kononnya telah diperkenalkan kerajaan selepas PRU13  , ada ke orang dari   MOF jawab di media arus perdana atau sosial ??  

Tak kan nak suruh blogger jalanan & facebooker cari kawan  nak jawab fakta ini semua ? Siapa yang ada bekerja & makan gaji  dengan kerajaan sekarang ?





*** Pecat lah segala penasihat2  memberi nasihat salah kepada kerajaan ketika PRU13 ..





1) Sudah pun diiktiraf peranannya sebagai saluran perdana oleh Institut Kajian Oksidental, UKM.

2) Bakal menjadi medium propaganda utama dalam PRU14.

3) Malangnya, perwira dalam media sosial masih lagi dipandang sebagai kumpulan sampingan oleh pihak yang menang dalam PRU13.

4) Pihak yang menang perlu memperkemaskan semula jentera dan langkah jangka panjang untuk bertempur dengan Red Bean Army dalam PRU14.

5) Kemenangan PRU14 akan ditentukan oleh media sosial. Kini jumlah pengundi muda adalah 42%, bayangkan jumlah itu sudah menjadi 70% (campuran generasi muda sekarang) pada PRU14. Sudah tentu medium persepsi dan propaganda utama adalah media sosial.

6) Usah pandang rendah dan main main dengan media sosial. Kuasanya sudah menjatuhkan kerajaan di beberapa buah negara. Berilah perhatian serius. Jagalah veteran perang media sosial PRU13. Mereka aset berguna bagi BN dalam PRU14.

7) Usah menyesal selepas segalanya berakhir pada PRU14 nanti.

Penulis agak terkilan dengan nasib blogger-blogger jalanan yang Pro UMNO/BN di Selangor yang 'berperang' siang dan malam dalam PRU ke-13 yang lepas dalam membantu jentera UMNO/BN, namun sangat menyedihkan kerana mereka dilayan macam PENGEMIS?

Kebajikan mereka langsung tidak dipedulikan oleh pemimpin tertinggi UMNO/BN Selangor? Renong-renongkan lah untuk persiapan PRU ke-14 nanti! Adakah mereka (blogger) ini akan 'letak senjata'atau berpaling tadah? Wallahuallam.
sumber

default

3 ditangkap , mana lagi mahu lari Hishamudin Rais ?

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 5 Comments




Empat aktivis Pakatan Rakyat yang dibebaskan 24 Mei lalu, ditahan semula dan didakwa di bawah Akta Hasutan hari ini selepas permohonan reman polis diterima majistret semalam.

Mereka yang ditahan sehingga jam 9.30 malam tadi adalah Haris Ibrahim, Tamrin Ghafar, Muhammad Safwab Anang@Talib dan Ahli Parlimen Batu Tian Chua.



Turut menerima perintah tahanan reman ialah seorang lagi aktivis Hishamudin Md Rais.

 Ketua Siasatan jenayah Kuala Lumpur Datuk ku Chin Wah ketika dihubungi mengesahkan perkara tersebut.

Mereka ditahan mengikut Seksyen 4 (1) Akta Hasutan 1948, berhubung ceramah mereka di Dewan Perhimpunan Cina, di sini, pada 13 Mei lepas yang didakwa berbaur hasutan.

default

Bekas pemimpin PKR sahkan Anwar guna Red Bean Army hasut benci kerajaan !

on Sunday, May 26, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




'ANWAR USING RED BEAN ARMY TO INCITE HATRED'


KUALA LUMPUR: A FORMER PKR LEADER HAS CLAIMED THAT DATUK SERI ANWAR IBRAHIM IS UTILISING A BAND OF CYBER TROOPERS, KNOWN AS THE RED BEAN ARMY (RBA), IN AN ELABORATE EFFORT TO INCITE HATRED AGAINST THE GOVERNMENT BY SPREADING FALSEHOODS OVER SOCIAL MEDIA.

Ex-PKR Youth information bureau secretary Nordin Ahmad told the New Sunday Times Anwar was fully aware of the existence of the RBA, which he claimed had been operating for the past six years.
"Among others, this group is responsible for the vicious rumour circulating online that several polling centres had suffered blackouts during the vote-counting process on May 5, sparking claims of election irregularities."
He also claimed that Anwar had employed the services of the RBA, which is believed to be DAP-funded, after Pakatan was formed in March 2008.
Nordin said the group's subtle but effective propaganda had managed to influence many Malaysians into thinking that the elections were mired with fraud, thus enabling Anwar to stage a series of rallies called Blackout 505.
"When Pakatan appeared to be losing that day, social network sites like Facebook were bombarded with claims of blackouts and many Malaysians chose to believe the rumours. That's the extent of the RBA's influence."
Nordin, who was a strong supporter of Anwar in 1999, explained that the series of alleged blackouts had "conveniently" given Anwar a valid reason not to retire from politics despite promising to do so should the opposition pact fail to win the election.
"Now Anwar says he cannot retire until the Barisan Nasional government and the Election Commission admit that the election was fraudulent in nature. That is why he had been openly supporting the Bersih rallies in the past," he said.
Nordin said the recent Bersih rallies, which called for free and fair elections, had provided Anwar a platform to convince the public that the EC was untrustworthy.
"After the people became certain that the EC's credibility was compromised, all the RBA had to do was to post a picture purportedly showing EC staff counting votes in the dark to ignite the Blackout movement."
However, EC deputy chairman Datuk Wan Ahmad Wan Omar had said on Friday that the photograph was taken prior to the polls.
"They had staged the act even before the elections and spread it on the Internet as a ploy to show that a blackout had occurred.
"The EC staff shown in the photo were not even wearing EC uniforms," he had said.
Nordin pointed out several of the RBA's alleged postings, which included rumours of price hikes, had been proven to be mere hoaxes meant to deceive the public and stir up hatred against the government.
The RBA, which is believed to consist of 3,000 members, is said to be a dedicated network based in Komtar in Penang and Concorde Hotel.-NST

default

Hot ! Himpunan 505 monyet hitam gagal tandingi puluhan ribu belia di #FBP13 @khairykj

on Saturday, May 25, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment


Malam ini berlangsung dua himpunan besar iaitu perasmian Festival Belia Putrajaya 2013 dengan himpunan haram Monyet Hitam 505.   Ternyata himpunan haram anjuran Pakatan di Petaling Jaya  gagal menandingi puluhan ribu golongan belia hadir ke perasmian FBP 2013  sebentar tadi yang dirasmikan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak .

GPB ucapakan syabas Menteri Belia & Sukan YB Khairy Jamaluddin  yang berjaya menarik ramai golongan muda  bersama-sama dalam satu program besar anjuran kerajaan untuk semua warga belia .








default

Gambar terkini monyet Pakatan di himpunan haram jatuhkan kerajaan !

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 14 Comments




Keadaan terkini di himpunan haram jam 5 petang  anjuran SAMM. Kehadiran monyet-monyet dari hutan dianggarkan sekarang dalam 800  ke 1000 orang .

Pelbagai latar belakang  orang dijangka hadir ke himpunan seperti punk , LGBT , black metal , samseng. 

Dijangka Cina chauvinis Dap sekitar ibukota ini akan  turun beramai-ramai ke himpunan  haram ini disebabkan marah PRU13 parti BN tak dapat ditumbangkan .

Kita tunggu apa tindakan pihak Polis menjelang malam ini...sama2 kita nantikan !




default

Polis akan terus bertindak di perhimpunan 505 hari ini

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 7 Comments



Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi yakin polis mampu menangani serta mengawal perhimpunan yang ditunjangi pembangkang di Petaling Jaya hari ini secara bijaksana dan berhemah.


 Beliau berkata perhimpunan 'suara rakyat 505' itu ternyata sama sekali tidak memenuhi syarat Akta Perhimpunan Aman 2012 apabila tiada sebarang notis pemberitahuan diserah kepada polis serta ia dilakukan di tempat terbuka.

 "Saya melihat perhimpunan itu sebagai satu tindakan provokasi yang cuba dicetuskan bagi mencabar kewibawaan polis, jadi saya menyerahkan sepenuhnya kepada Ketua Polis Negara dengan segala peruntukan akta yang ada bagi menangani perhimpunan tersebut dengan cara yang terbaik," katanya dalam rancangan bual bicara Hello Malaysia kelolaan Bernama TV malam tadi.

 Ahmad Zahid turut mengingatkan peserta perhimpunan agar tidak menimbulkan kekacauan serta provokasi yang boleh menggugat ketenteraman awam.


 "Saya harap tidak berlaku sebarang provokasi sama ada daripada peserta perhimpunan mahupun pihak polis sendiri... jangan mencabar serta menghina pihak berkuasa, kita harus faham tugas masing-masing, jangan perlekehkan pihak polis," katanya.

 Dalam pada itu, Ahmad Zahid menolak tanggapan tindakan polis dan agensi di bawah kementerian berkenaan menggambarkan ketegasan beliau sebagai menteri dalam negeri yang baharu. Tanggapan itu timbul ekoran penahanan tiga aktivis pembangkang di bawah Akta Hasutan dan rampasan akhbar serta majalah pembangkang yang melanggar Akta Mesin Cetak dan Penerbitan oleh agensi di bawah kementerian berkenaan baru-baru ini.

 Beliau berkata tindakan tegas pihaknya adalah bagi menguatkuasakan undang-undang sedia ada.


 "Saya menyerahkan kepada pihak profesional untuk melakukan tindakan itu berdasarkan peruntukan undang-undang yang harus dikuatkasakan oleh mereka sendiri dan tidak ada campur tangan daripada saya selaku Menteri Dalam Negeri," katanya.

default

#FestivalBelia Putrajaya 2013 dapat sambutan baik golongan muda @khairykj

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment





Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin melahirkan rasa gembira terhadap sokongan dan penyertaan golongan belia sempena Festival Belia Putrajaya 2013, yang masuk hari kedua. 

Beliau meminta golongan belia memanfaatkan pelbagai peluang yang disediakan pada festival itu. 

"Masuk hari kedua ini, saya melihat sambutannya cukup baik. Belia kita begitu bertenaga. Kita mahu gunakan tenaga belia ini dengan cara yang baik untuk kepentingan dan pembangunan negara," katanya kepada pemberita, hari ini. 




Khairy berkata pada tahun depan, festival itu akan diseimbang dengan program ilmu dan kerohanian kerana pengisiannya penting dalam usaha kerajaan membentuk modal insan yang tidak hanya leka dengan aktiviti bersifat duniawi serta kebendaan. 

"Saya tidak mahu festival belia ini hanya menjurus ke arah hiburan saja. Hiburan itu ada, tapi kita seimbangkan program kita dengan acara yang memberi manfaat ilmu dan kerohanian," katanya. 

Sementara itu, timbalannya, Datuk M Saravanan yakin ramai belia dan orang ramai akan membanjiri festival berkenaan esok dan lusa, yang menjanjikan pelbagai program menarik untuk semua lapisan umur. - BERNAMA


default

SPR steady , perbuatan budak PKR undi 2 kali yang terperangkap !!

on Thursday, May 23, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 14 Comments


Walaupun SPR diserang bertubi-tubi setiap hari dengan fitnah-fitnah pembangkang , tapi orang kuat nya iaitu Pengerusi & Timbalan tetap steady & relaks  .

Terbaru dakwaan oleh seorang macai PKR yang kononnya mahu tunjuk   SPR tak telus dan boleh  undi 2 kali telah mendedahkan kepada kita bahawa segala rancangan jahat mereka memang dirancang .

Kita semua sedia maklum undi 2 kali menjadi satu kesalahan besar undang-undang akta pilihanraya  tetapi main dengan budak bangang yang diperalat ini ,  dia mahu melakukan juga .

Seperti contoh ..kalau  dah tahu merompak Bank itu satu kesalahan besar di sisi undang-undang  tapi bagi menunjukkan sistem keselamatan bank ini tidak telus , mereka nak juga  melakukan rompakan .

Sekarang terima lah akibatnya wahai macai PKR & Fuziah ...




Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Wan Ahmad Wan Omar menegaskan seseorang itu tidak akan terlepas daripada undang-undang jika didapati melakukan perbuatan tertentu untuk kepentingan mana-mana parti politik.
Beliau berkata demikian merujuk kepada laporan seorang pemuda dari Kuantan yang mengaku keluar mengundi dua kali semata-mata mahu mempertikaikan sistem pilihan raya yang berlangsung 5 Mei lepas.
"Saya rasa budak ini, kalau dia cuba nak buat laporan polis itu untuk tujuan politik, dia akan hadapi kesan-kesannya.
"Saya harap polis siasat perkara ini secara menyeluruh dan beri satu hasil penyiasatan yang begitu menyeluruh dan rapi kerana benda ini menjadi satu kes siasatan yang menarik bagi SPR. Kita pun nak tengok hasil siasatan macam mana," katanya ketika dihubungi Antarapos.
Jelas Wan Ahmad lagi, SPR akan menunggu hasil siasatan pihak polis berkenaan laporan pemuda itu, malah beliau sendiri menyifatkan hal ini sesuatu yang 'menarik'.
Walaupun pemuda berkenaan telah membuat laporan polis yang mendakwa SPR tidak telus dalam menjalankan tugas semasa hari mengundi, namun tegas Wan Ahmad, perbuatan pemuda tersebut jelas menunjukkan kesalahan di bawah Akta Kesalahan Pilihan Raya.
"Pertama orang itu sendiri membuat kesalahan di bawah Akta Kesalahan Pilihan Raya iaitu pergi mengundi dua kali dan kedua bawa keluar kertas undi dari tempat mengundi. Ini menarik. Kita tengok (hasil) siasatan. Dan seterusnya masuk akal ke kalau orang tu dah mengundi nama dia dah dipotong oleh kerani SPR dan ejen parti yang berada dalam itu kerana nama dia disebut dengan IC dan diteriak, dah dipotong lepas tu dia pula (datang) masuk mengundi sekali lagi. 
"Sejauh mana kesahihan cerita dia itu satu persoalan. Bagi orang yang tak faham teknikal kerja (SPR) orang seronok dengar cerita dia macam mana mengundi 2 kali. Tapi orang tak sedar yang dia cerita mungkin cerita rekaan yang tak benar," katanya.
Mengulas lanjut, Wan Omar berkata, perbuatan 'tidak masuk akal' pemuda berkenaan dipertikai kerana warganegara yang telah mengundi pada hari tersebut telah dipotong nama mereka daripada daftar pemilih, selain polis dan petugas SPR berkawal di tempat mengundi dan setiap saluran agar tiada kertas atau bahan terlarang dibawa keluar.
"Kita sendiri akan memastikan budak macam ini tak terlepas daripada undang-undang. Kalau dia sebelum ini diperalatkan oleh mana-mana parti politik konon nak malukan SPR, tanpa disedari budak ini telah meletakkan diri dalam risiko salah dari segi undang-undang," katanya lagi.
Sebuah portal berita hari ini melaporkan Mohd Fadhli Khaharruddin, 23 mengaku keluar mengundi dua kali atas alasan mahu membuktikan ketelusan sistem pilihan raya walaupun menggunakan dakwat kekal.
Beliau dilaporkan mengundi pada kali pertama pada jam 10.30 pagi di saluran 4, peti undi Sekolah Kebangsaan Sungai Isap dan keluar mengundi kali kedua pada jam 1.15 petang di lokasi yang sama selepas mendakwa dakwat kekal di jarinya tanggal sepenuhnya apabila dibasuh.
Fadhli bagaimanapun tidak membuang undi kali kedua itu, sebaliknya menyimpan kertas undi SPR dan nombor saluran sebagai dakwaan bukti kelemahan SPR, selain terus membuat laporan polis

default

HOT ! MANGSA DEDAHKAN AIR ASIA TIPU KONONNYA HULUR BANTUAN

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 5 Comments



Penumpang malang pesawat tambang murah AirAsia, Izan Suhaila Mohd. Ali, 36, menafikan menerima sebarang bantuan daripada syarikat penerbangan itu selepas dia dan anaknya Maryam Sofea Mohd. Reza, 14 bulan, dihalang menaiki pesawat di Ho Chi Minh, Vietnam untuk pulang ke tanah air baru-baru ini.

Malah, kata Izan Suhaila, dia kecewa dengan sikap lepas tangan AirAsia ketika berada di Vietnam dan berasa dipermainkan selepas hanya menerima panggilan daripada syarikat penerbangan itu yang menawarkan tiket percuma selepas selamat tiba di negara ini.

"Saya tegaskan di sini, tiada apa bantuan pun diperoleh daripada syarikat AirAsia selepas saya dihalang menaiki pesawat penerbangan itu. Tiada siapa yang membantu saya daripada syarikat berkenaan.

"Mereka (AirAsia) tidak langsung menawarkan sebarang bantuan, malah saya terus mengambil teksi pada pukul 11 malam di negara berkenaan," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini, malam ini.

Kenyataan Izan Suhaila itu berbeza dengan penjelasan Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia, Aireen Omar yang mendakwa, ibu malang berkenaan menolak bantuan pihaknya kerana sudah menerima bantuan daripada pihak lain.

Aireen seperti laporan Buletin Utama di TV3 malam tadi berkata: "Pihak kami telah tawarkan bantuan kepada Suhaila Mohd. Alian, termasuk balik dengan percuma pada ketika ini (itu), tetapi saya rasa puan Izan (Izan Suhaila) telah dapat uruskan dengan pihak lain, jadi kami hormati bantuan diberi pada masa dan hari yang sama."

Sementara itu, Izan Suhaila berharap kejadian yang menimpa dia dan anaknya tidak berlaku kepada individu lain pada masa akan datang.

"Saya sedih dan tidak mahu bercakap mengenai AirAsia lagi. Apa yang berlaku ini sesuatu yang tidak dapat diterima. Saya harap perkara ini tidak berlaku kepada orang lain.

"Mujurlah saya ada ahli keluarga yang dapat membantu ketika saya dan anak berada dalam kesulitan. Tetapi cuba bayangkan jika individu yang terkandas itu tidak mengenali atau mempunyai sesiapa di negara orang yang boleh diminta bantuan atau dihubungi," katanya.

Pada 18 Mei lalu, Izan Suhaila dihalang menaiki pesawat tambang murah AirAsia, AK 1455 untuk pulang ke negara ini dari lapangan terbang Ho Chi Minh, Vietnam dengan alasan anaknya, Maryam Sofea menghidap demam campak.

Ibu berkenaan dan anaknya berjaya dibawa pulang ke tanah air selepas dibantu Malaysia Airlines System Berhad (MAS) dan Tourism Malaysia.

Sebelum ini, kakak Izan Suhaila, Norhamiza mempersoalkan kewajaran AirAsia memaksa adiknya itu tinggal selama lima hari di Vietnam sedangkan mereka langsung tidak memantau tahap kesihatan Maryam Sofea apatah lagi membawa anak saudaranya ke hospital tempatan untuk rawatan lanjut.

default

18 MACAI ANWAR DITANGKAP BERDEMONTRASI DI BALAI POLIS JINJANG !

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 4 Comments


korang lihat lah sendiri gambar ini  ...mujur la brader2 Polis ini sabar walaupun dimaki hamun betina2  macai Anwar ini ... Elok lah ditangkap puak-puak ini ..ingat Negara ini tak ada undang2 ka ?

Kalau la  Adam Adli itu bukan geng mereka & individu yang  hasut rakyat jatuhkan kerajaan PR di Selangor & PP , aku ingat puak2 ini akan meroyan dulu pergi buat laporan polis pertahan kerajaan mereka .



- Seramai 18 individu termasuk empat wanita ditahan polis ketika menyertai himpunan bagi membebaskan aktivis mahasiswa propembangkang, Adam Adli Abd. Halim yang ditahan di Lokap Berpusat Kuala Lumpur di Jinjang di sini, malam tadi.
Bagaimanapun kesemua mereka dibebaskan dengan jaminan polis setelah pihak polis mengambil keterangan masing-masing.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah ketika dihubungi mengesahkan mengenai penahanan 18 individu tersebut. - UTUSAN


default

Terkini ! Cina Dap cabar polis ditahan kerana jerit perkataan berbaur perkauman !

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 3 Comments





Bila ada batu api yang menghasut ..maka nyalaan api perkauman dah mula dinyalakan  di negeri Dap malam tadi .

Perkataan berbaur sentimen perkauman seperti Melayu samseng & Melayu Bangsat yang dijerit peserta demontrasi di Pdg Kota ini memang  tak boleh diterima . Mujur ada pihak polis yang cepat bertindak tangkap mereka2 yang biadap ini .

Ini semua disebabkan hasutan oleh dalang pemimpin pembangkang la  yang mana minggu lepas mereka telah membakar kuat sentimen benci Umno demi pertahankan tsunami cina.


Syabas Polis P.Pinang yang bertindak tegas membendung himpunan yang bertukar perkauman ini. Tangkap je cina2 rasis ni ..

default

GARI MAHASEWEL ADAM ADLI ADALAH IKUT SOP, TAK PERLU BISING-BISING !!

on Wednesday, May 22, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 15 Comments




Penggunaan gari merupakan prosedur operasi standard (SOP) Polis Diraja Malaysia ke atas semua tangkapan atau tahanan kecuali bagi pesalah juvana.

Ketua Polis Daerah Sentul, ACP Zakaria Pagan dalam satu kenyataan berkata setiap tahanan akan sentiasa digari apabila dibawa keluar daripada lokap tempat tahanan atas sebab-sebab keselamatan dan Adam Adli Abdul Halim adalah tidak terkecuali dalam hal ini.

Beliau mengulas berhubung gambar Adam Adli dalam keadaan bergari yang telah tersebar luas melalui media sosial. Adam Adli merupakan penuntut Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) yang digantung pengajian kerana menurunkan bendera yang memaparkan wajah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) dalam satu demonstrasi 17 Dis lepas. Dia ditahan di kawasan Bangsar pada 18 Mei lalu.

"Polis Kuala Lumpur menafikan gambar tersebut dirakam di Lokap Berpusat Kuala Lumpur Jinjang," kata Zakaria.

Beliau berkata orang ramai dinasihatkan supaya tidak terus membuat sebarang spekulasi ke atas rakaman gambar tersebut kerana ia boleh menimbulkan kemudaratan kepada kestabilan negara.- BERNAMA

default

Bila Nik Abduh dimaki mahasewel setan Khalid Ismath !!

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 3 Comments


Akibat menolak himpunan menjatuhkan kerajaan di jalanraya & menyifatkan ia sebagai gopoh  , Timbalan  Ketua Pemuda PAS ,  Nik  Abduh dihentam oleh macai2 PKR termasuk mahasewel syiah  Khalid Ismath
 
 
 
 
 

"Anda terfikir untuk 'spring' dan memperolehi kerajaan melalui ledakan di jalan raya?
 
"Itu adalah gopoh.
 
"Fikirkan kemenangan melalui kesabaran. Kesabaran adalah kunci yang membuka. Apa perlu kemenangan yang isinya belum ranum," katanya menerusi laman Facebook beliau hari ini.
 
Apa tindakan macai2 PAS bila anak Tok Guru hang pa sendiri dimaki oleh Khalid Ismath gara-gara tak setuju demontrasi  tumbangkan kerajaaan di jalanan ini ??
 
 
 

default

Karpal jangan cuba tipu rakyat cakap Malaysia Spring adalah musim bunga -Tunku Aziz

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment







- Bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim bertegas dengan pendiriannya tidak akan sesekali tunduk kepada amaran Pengerusi DAP, Karpal Singh yang mengarahkannya menutup mulut.


Malah, beliau berikrar akan terus membuat pendedahan demi memastikan keamanan negara tidak tergugat oleh pihak-pihak tidak bertanggungjawab demi ketaksuban memiliki kuasa.

Tunku Abdul Aziz turut mencabar Karpal untuk cuba 'sedaya upaya' mengheretnya ke mahkamah andainya pendedahan-pendedahan itu sebenarnya menyusahkan golongan berkepentingan dalam DAP.

"Saya sedikit pun tidak gentar dengan ugutan serta amaran Karpal. DAP sudah sinonim dengan sikap mengugut sesiapa yang tidak sealiran dengan parti itu dengan saman-menyaman. Saya juga sudah lali. Buatlah sesuka hati kamu, Karpal.

"Walau bagaimanapun, saya tidak mempunyai rancangan seperti Karpal untuk menyamannya atau DAP kerana saya bercakap benar. Semua itu tidak demokrasi dan membuang masa," katanya dalam sidang akhbar berhubung perkara itu di sini hari ini.
Yang turut hadir, bekas Ketua Cawangan Taman Sri Sungai Pelek, Tan Tuan Tat; Presiden Kelab Muda Wartawan Malaysia, Dzulkarnain Taib dan Penasihat Perhubungan Antarabangsa Persatuan Pengguna Islam Malaysia, Adam Mikail.
Karpal telah memberikan amaran kedua kepada Tunku Abdul Aziz semalam supaya menghentikan perbuatan mendedahkan kepincangan parti berkenaan tidak kurang dalam tempoh 48 jam.

Dalam pada itu, Tunku Abdul Aziz turut menggesa Penasihat Seumur Hidup DAP, Dr. Chen Man Hin supaya segera tampil membuat penjelasan berhubung kenyataan kebangkitan Malaysia Spring kepada umum.


"Menurut Karpal, Malaysia Spring itu sebenarnya 'musim bunga', apakah Karpal atau DAP menganggap kita rakyat Malaysia tidak berakal? Sejak bila kita ada musim bunga di negara ini?

"Janganlah cuba manipulasi situasi sebenar, maksud itu sebenarnya gelombang revolusi demonstrasi ganas Arab Spring seperti di Libya, Yemen dan Mesir. Jangan cuba porak-perandakan keamanan negara ini," dakwanya.
Man Hin pernah menyatakan sokongan kepada Bersih 3.0, selain membayangkan demonstrasi itu sebagai permulaan kepada Malaysia Spring pada 26 April tahun lalu

Tunku Abdul Aziz juga yakin Karpal cuba mengalihkan perhatian ahli DAP dan rakyat di negara ini terhadap masalah dalaman parti itu yang berlarutan sejak pemilihan pemilihan Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) pada Disember tahun lalu.
Sementara itu, beliau turut memberikan peringatan kepada seluruh rakyat Malaysia agar berfikir dengan rasional sebelum bertindak menghadiri sebarang demonstrasi yang dianjurkan pembangkang.


"Jangan biar diri dipergunakan. Mereka hendak kuasa untuk memerintah negara dengan cara tidak sah. Rakyat Malaysia dipergunakan untuk turun ke jalanan bagi terus menjahanamkan keharmonian.


"Jangan seperti lembu dicucuk hidung, percaya kepada semua pembohongan demi kepentingan golongan 'sadis' ini," tegasnya.


default

Hot ! Peniaga Cina rasis , jual barang lebih mahal kepada peniaga Melayu !

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 13 Comments





Seruan memboikot barangan dan perkhidmatan sebagai tindakan terhadap keputusan pilihan raya lalu nampaknya bukan sahaja mendapat perhatian media siber tetapi juga akhbar-akhbar utama. 'Buy Malay First' atau 'Buy Chinese Last' adalah antara seruan yang berlegar.

 Keputusan pilihan raya begitu jelas terbahagi dua Pengundi Cina melakukan tsunami Cina dengan menyokong Pakatan Pembangkang di satu pihak dan Barisan Nasional (BN) yang menang dengan rata-rata disokong kuat oleh pengundi-pengundi Melayu dengan bantuan pengundi India di satu pihak lagi.


PC depot adalah syarikat cina yg telah
banyak bunuh bisnes IT peniaga Bumiputra 



Satu hasil besar daripada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) adalah ia menyedarkan orang-orang Melayu betapa orang-orang Cina yang telah pun menguasai ekonomi, kini mahu kuasa politik daripada tangan orang Melayu walaupun sebenarnya ia dikongsi bersama dengan pelbagai kaum lain dalam BN.


Kerakusan mereka kini semakin jelas apabila ramai yang menghadiri perhimpunan haram membantah keputusan pilihan raya terdiri daripada orang-orang Cina yang menyokong DAP dan PKR. Pas tidak mahu terlibat dalam himpunan protes tersebut.

 Setelah gagal melalui proses demokrasi, kini penyokong pembangkang mahu menjatuhkan kerajaan BN melalui kekerasan. Seruan membeli barangan Melayu terlebih dahulu atau pun membeli barangan Cina sebagai langkah terakhir sudah tentu dilihat sebagai tindakan rasis. Namun sedarkah kita betapa orang-orang Cina telah lama melakukan tindakan rasis dalam perniagaan?





 Tanyalah kepada peniaga-peniaga Melayu, mereka akan memberitahu betapa terdapat dua paras harga apabila mereka membeli barangan daripada pembekal Cina.

 Satu harga untuk orang Melayu yang jauh lebih tinggi dan satu harga lagi untuk orang-orang Cina yang jauh lebih murah. Tindakan ini adalah untuk memastikan orang-orang Melayu akan gagal dalam perniagaan mereka.

Apa tidaknya, peniaga Melayu tidak akan dapat bersaing dengan peniaga Cina. Ini kerana harga bekalan yang mereka beli sudah tinggi berbanding peniaga Cina. Malangnya orang-orang Melayu tidak sedar akan hakikat ini.

Di sebalik pembekal-pembekal Cina melakukan tindakan rasis terhadap orang-orang Melayu, bilangan pembeli paling ramai di kedai-kedai Cina adalah orang-orang Melayu! Perkara ini berlaku dalam semua jenis perniagaan.

Bengkel kereta ataupun motosikal Melayu membeli barang gantian (spare parts) daripada pembekal Cina dengan harga yang lebih tinggi berbanding pengusaha bengkel yang sama di kalangan orang Cina.


 Bagaimana mungkin pengusaha bengkel Melayu boleh hidup? Sebut saja apa bidang - hardware, makanan, jahitan, elektrik dan elekronik serta bahan binaan - semua pembekal dimonopoli oleh orang-orang Cina. Mereka telah bertahun-tahun mengamalkan penindasan terhadap orang-orang Melayu melalui peniagaan. Tidakkah ini rasis namanya?

default

KENYATAAN MAS YANG MEMBAWA PULANG BAYI MARYAM & IBUNYA !!

on Tuesday, May 21, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 20 Comments



Berikut adalah terjemahan dari kenyataan di atas. Jika terdapat perbezaan, sila rujuk kepada kenyataan di atas: 






1. SUBANG: Malaysia Airlines telah menerima pelbagai pertanyaan mengenai kesukaran yang dihadapi Izan Suhaila Mohd Ali bersama bayinya, Maryam Sofea yang telah dinafikan untuk terbang pulang melalui sebuah syarikat penerbangan semalam.


2. Kenyataan ini adalah merekodkan kronologi kejadian di pejabat Malaysia Airlines di bandar Ho Chi Minh (Saigon), Vietnam yang menjurus kepada keputusan untuk menerbangkan keduanya pulang ke Malaysia.


3. Malaysia Airlines mengetahui mengenai kejadian malang melibatkan Izan bersama bayi berusia 14 bulannya, Maryam dari pihak Tourism Malaysia. Berikutan ia adalah prosedur lazim bagi setiap penumpang yang mempunyai simptom penyakit berjangkit mendapatkan sijil 'sihat untuk terbang' daripada seorang doktor, Malaysia Airlines membuat keputusan membawa Maryam Sofea menemui doktor. Ini bagi memastikan tiada mana-mana penumpang yang bakal menaiki penerbangan MAS memberi risiko kesihatan terhadap penumpang lain.
 
 

4. Berikutan itu, kakitangan Malaysia Airlines mengambil Izan bersama bayinya dari hotel penginapan untuk ke sebuah klinik. Doktor yang melakukan pemeriksaan mengesahkan yang bayi itu tidak menyebar penyakit. Doktor juga mengesahkan bayi itu keluar dari tempoh pengasingan dan tanda hitam adalah kuping kering.

5. Sejurus kemudian, kakitangan Malaysia Airlines terus menyediakan dokumen perjalanan untuik Izan, Maryam dan dua orang saudaranya. Mereka telah ditempatkan untuk terbang melalui penerbangan MH759 berlepas dari Ho Chin Minh semalam agar mereka tidak perlu lagi bermalam di Saigon yang menanggung pelbagai kos lagi.

 
6. Kakitangan Malaysia Airlines sendiri yang memandu keluarga ini ke lapangan terbang daripada hotel penginapan mereka. Sebaik tiba di lapangan terbang pada jam 1550 (3.50 petang), kakitangan Khidmat Lapangan Terbang sudahpun menyediakan kesemua dokumen bagi memastikan kemasukan segera. Seorang kakitangan lapangan turut dikhususkan bagi membantu keluarga ini melepasi pemeriksaan Imigresen dan Kastam.

 
7. Ini adalah penting kerana terdapat pertanyaan terhadap chop imigresen pada pasport mereka berikutan insiden sehari sebelum. Izan, bayinya Maryam dan keluarga menaiki penerbangan Malaysia Airlines MH759 dan meninggalkan Saigon pada jam 1640 (4.40 petang).

8. Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Malaysia Airlines, Ahmad Jauhari berkata, "Kami merasa bangga kerana pasukan di Saigon memaparkan 100 peratus Malaysian Hospitality dalam situasi ini. Kemampuan pasukan ini bertindak melebihi tugas lazim mereka sangat dipuji."

 
9. "Ia juga sangat dipuji kerana pasukan yang sama tidak melanggar sebarang peraturan mengikut prosedur standard yang dipatuhi namun mampu melaksanakan tanggungjawab berlandaskan belas kasihan dan empati. Saya ingin merakamkan terima kasih kepada semua kakitangan yang terlibat mengendalikan kes ini," tambah Ahmad Jauhari.

 
10. Keselamatan semua penumpang adalah keutamaan Malaysia Airlines dan semua langkah-langkah diambil bagi membantu penumpang yang terkandas sambil memastikan kesihatan penumpang lain tidak berisiko.


11. Malaysia Airlines terbang tiga kali sehari ke bandar Ho Chi Minh, Vietnam

default

Biadap ! Anjing DAP tunjuk isyarat lucah sebab demo tak dapat sambutan !

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 4 Comments




Rancangan ahli DAP, Hata Wahari untuk mengadakan demonstrasi di hadapan ibu pejabat Utusan Melayu (M) Berhad di sini tidak mendapat sambutan apabila hanya dia bersendirian yang hadir petang tadi.

 Walaupun telah digembar-gemburkan di laman-laman sosial sejak lebih seminggu lalu namun demonstrasi yang dirancang diadakan pukul 5 petang itu itu ternyata gagal mendapat sokongan. 

Malahan kira-kira 100 kakitangan Utusan yang menanti kehadiran para pendemonstrasi itu ternyata "kecewa" apabila hanya kelibat Hata yang juga bekas wartawan Utusan Malaysia yang telah dipecat itu sahaja yang hadir.

 Disambut dengan jeritan "Hidup Utusan!", "Hidup Melayu!" dan "pengkhianat" akhirnya ahli DAP itu meninggalkan kawasan ibu pejabat bekas majikannya itu kira-kira 10 minit kemudian.

 Sementara itu, beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang turut merancang mengadakan perhimpunan bagi menyokong akhbar tersebut di tempat dan waktu yang sama hari ini bagaimanapun akur dengan arahan pihak berkuasa yang melarang mereka berbuat demikian.





Tunjuk Isyarat Lucah Kepada Kakitangan UTUSAN 


Bekas Presiden Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) dan kini menyertai DAP, Hata Wahari hari ini muncul untuk beberapa minit di hadapan ibu pejabat Utusan Melayu (M) Berhad, di Kuala Lumpur bagi meluahkan bantahan ke atas gaya dan kandungan penerbitan syarikat akhbar tersebut.

 Namun, bak kata bijak pandai…kalau diri sendiri dah buruk perangai, apa kejadah nak menegur orang lain. Kalau kita rasa diri kita bagus, tegurlah dengan cara berhemah dan penuh kesabaran. Datang mengacau rumah orang, kena provoke sikit, terus meroyan.

 Dalam protest jiwa kacau petang tadi, jurugambar Mynewshub berjaya merakamkan aksi di mana Hata memperlihatkan isyarat lucah kepada kumpulan kakitangan Utusan yang menunggu kehadirannya sejak pagi lagi. 

Kejadian itu dapat dilihat pada saat ke-14 dalam klip di bawah. Mungkin Hata tidak menyangka jurugambar Mynewshub akan berada di belakangnya ketika dia berbuat demikian.

 Hakikatnya, kalau kakitangan Utusan memperlihatkan rasa kurang senang mereka memang patutlah kerana Hata datang ke pejabat mereka melakukan satu bentuk tindakan yang boleh ditafsir sebagai memperkecilkan syarikat berkenaan.

 Namun, untuk Hata memperlihatkan isyarat lucah, itu mencerminkan pemikiran yang sempit dan sangat tidak profesional.

 Apa yang menarik, walaupun di kalangan kakitangan Utusan ada yang melaungkan “boo”, “balik”, “komunis” dan “hidup Utusan”, namun tidak ada seorang pun yang dikesan memperlihatkan sebarang isyarat lucah kembali kepada Hata.

 Jadi kepada Hata, renunglah sahsiah diri anda sendiri sebelum mahu menegur orang lain yea.-Mynewshub

default

Kantoi ! Yang jadi Bangla Pengundi Hantu adalah MACAI Pakatan sendiri !!

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 4 Comments


Rupa-rupanya hantu Bangla semasa hari pengundia  yang didakwa Anwar adalah orang mereka sendiri .  Korang lihat lah bangla yang ditangkap mereka sendiri bergambar sambil pakai tie lagi dengan Ambiga dan Pompuan Listen .

default

Dalang Lahad Datu tak boleh lari lagi, bukti sudah ada di KDN !!

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment

 



Pihak berkuasa sudah memperoleh semua dokumen dan maklumat terperinci mengenai penglibatan tiga pemimpin pembangkang yang dipercayai mendalangi pencerobohan kumpulan pengganas Kiram di Lahad Datu, Sabah pada Februari lalu.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, kesemua dokumen dan maklumat tersebut sedang diteliti bagi memperkukuhkan hujah apabila tiga pemimpin itu didakwa mahkamah nanti.



"Ketika saya menjadi Menteri Pertahanan, saya ada dedahkan terdapat beberapa individu terlibat membantu kumpulan pengganas menceroboh Lahad Datu dan mereka pernah mengadakan pertemuan dengan kumpulan pengganas Kiram.

"Semua dokumen dan maklumat terperinci mengenai perkara itu telah kita peroleh dan sedang diteliti dari segi undang-undang untuk memperkuatkan hujah di mahkamah nanti," katanya dalam sidang akhbar sempena lawatan kerja kali pertama sebagai Menteri Dalam Negeri di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman di sini hari ini.

Yang turut hadir Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Dr. Wan Junaidi Tuanku Jaafar, Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar dan timbalannya, Datuk Seri Mohd. Bakri Zinin serta pegawai-pegawai tinggi Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Beliau mengulas kenyataan bekas Ketua Menteri Sabah, Yong Teck Lee, semalam mendesak agar tiga pemimpin pembangkang yang didakwa terlibat dalam insiden pencerobohan di Lahad Datu, didedahkan.

Sebelum ini, Ahmad Zahid pernah memaklumkan tiga pemimpin pembangkang terdiri daripada dua orang daripada Semenanjung dan seorang lagi dari Sabah dijangka diheret ke mahkamah tidak lama lagi kerana dipercayai mendalangi pencerobohan kumpulan pengganas Kiram di Lahad Datu.
Menurut beliau, pihaknya mempunyai maklumat terkumpul penglibatan pemimpin-pemimpin itu, namun bukti-bukti kukuh dari segi perundangan sedang diusahakan bagi membolehkan mereka dibawa ke muka pengadilan selepas Pilihan Raya Umum Ke-13.

Mengulas lanjut, Ahmad Zahid berkata, pihak PDRM dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) akan mengadakan mesyuarat dengan Peguam Negara untuk berbincang tindakan lanjut yang akan diambil terhadap ketiga-tiga pemimpin berkenaan.

Beliau bagaimanapun enggan mendedahkan mereka kerana tidak mahu berlaku prasangka atau prejudis apabila kes itu dibawa ke mahkamah.

"Saya serahkan sepenuhnya kepada pihak profesional khususnya Peguam Negara untuk mengambil tindakan terhadap individu berkenaan," katanya.


default

Saksi dedah Air Asia menipu bahawa ada doktor periksa bayi !!

on Monday, May 20, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 3 Comments





Dalam usaha untuk buat damage control, syarikat penerbangan tambah murah Air Asia mengatakan kejadian ibu dan anak dihalang dari menaiki penerbangan berikutan "doktor lapangan terbang bertugas yang mengisytiharkan bayi tersebut tidak sihat untuk terbang."
Bagaimanapun, wartawan TV3 Mazidul Akmar Sidik yang merupakan saksi mata kejadian tersebut berkata bayi malang 14 bulang itu hanya diperiksa oleh wanita warga Vietnam yang berpakaian seperti jururawat dan tidak boleh berbahasa Inggeris.
Menurut Mazidul, doktor perubatan berbangsa Melayu, berkebetulan penumpang penerbangan sama, memperkenalkan diri  dan memaklumkanground staff Air Asia, melalui pengamatan beliau,  Maryam  selamat untuk  diterbangkan. 
"Namun, kenyataan doktor itu  tidak diambil kira. Doktor terbabit TIDAK bertugas di lapangan terbang,  beliau berstatus  pelancong di negara asing itu, cuma cuba ingin membantu menyelesaikan  masalah timbul,"
"Melalui pengamatan saya dan keluarga Izan,  TIADA  doktor   Vietnam  membuat  pemeriksaan terhadap  Maryam  di sekitar pintu 18   lapangan terbang. Hanya jururawat  ditugaskan  mengambil bacaan suhu badan Maryam.  Ditanya oleh ahli keluarga Maryam mengenai bacaan  suhu badan bayi berusia 14 bulan terbabit,  jururawat  warga asing  itu hanya membisu.
"Jika benar status kesihatan Maryam  membahayakan penumpang lain,  bagaimanakah  bayi  itu   DIBENARKAN  oleh ground satff  Air Asia di LCCT  untuk menaiki pesawat ke Vietnam  pada 15  Mei tetapi  kemudian  dinafikan penerbangan empat hari kemudian oleh ground staff di Ho Chi Minh?"
Kisah ibu dan bayi malang yang terdampar di lapangan terbang Ho Cin Min itu menarik perhatian warga Malaysia berikutan tindakan 'lepas tangan' Air Asia.
Ramai yang setuju mengenai ikut undang-undang bayi tersebut dan ibunya tak boleh naik pesawat, tapi mereka mempersoalkan prosedur yang digunakan oleh Air Asia.
Mengapa bayi tersebut boleh menaiki pesawat dari Malaysia ke Vietnam tetapi tidak boleh balik semula ke Malaysia dan perlu tunggu lima hari?
Juga mengapa keluarga malang tersebut hanya ditinggalkan di stesen teksi lapangan terbang dengan hanya ungkapan 'sorry'.
Ikut tinjauan Agendadaily di media sosial, ramai bersungut mengenai kurangnya sikap kemanusian dikalangan staf penerbangan murah itu.
Air Asia selepas dikritik hebat di media sosial mengeluarkan satu kenyataan di facebook menyebut, tindakan itu bagi mengurangkan risiko jangkitan kepada penumpang lain.
“AirAsia mengikuti piawaian kesihatan global di mana para tetamu yang menghidapi demam campak hanya dibenarkan menaiki pesawat sekurang-kurangnya selepas 5 hari dari tarikh mula muncul ruam ditubuh. Ini perlu disokong oleh sijil perubatan atau surat pengesahan layak untuk terbang dari doktor bertauliah.
“Mengikut garis panduan yang ditetapkan oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), untuk mengurangkan risiko jangkitan; penumpang yang tidak sihat, terutamanya jika mereka demam, harus menangguhkan perjalanan mereka sehingga mereka sembuh. Penumpang dengan penyakit berjangkit aktif tidak dibenarkan menggunakan pengangkutan udara,”.
AirAsia bagaimanapun dalam kenyataannya menegaskan bahawa tetamu tersebut tidak dibenarkan menaiki pesawat disebabkan demam campak.
“Hal ini telah disahkan oleh doktor lapangan terbang bertugas yang mengisytiharkan bayi tersebut tidak sihat untuk terbang.
“Seterusnya, AirAsia telah membuat persediaan untuk menerbangkan kembali ibu, bayi serta 2 orang dewasa secara percuma, setelah bayi itu diisytiharkan boleh menaiki pesawat oleh doktor,” jelas kenyataan tersebut.
Untuk rekod, ibu malang serta bayi tersebut telah selamat tiba di Malaysia dengan penerbangan MAS petang Ahad.
Staff MAS telah pergi ke hotel dan membawa ibu serta anak tersebut ke hospital bagi pemeriksaan perubatan.
Hasilnya satu sijil perubatan telah dikeluarkan dan demam campak yang dihidapi oleh bayi tersebut disahkan tidak lagi berjangkit.
Berikutan itu, dengan kerjasama Tourism Malaysia, MAS dan pihak kedutaan, ibu dan bayi malang tersebut berjaya dibawa pulang tanpa sebarang masalah.-20/5/2013
UNTUK MEMBACA KRONOLOGI KEJADIAN DAN GAMBAR-GAMBAR MENARIK LAYARI BLOGBERSAMA MAZIDUL

Sumber : agenda daily

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.