..

..
Archive for February 2013

default

GEMPAR ! Salleh Yaacob bersara dunia hiburan kerana dikecam macai PR @rozaidijamil @tunfaisal

on Thursday, February 28, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 9 Comments


Macai2 Pakatan tentu berguling sakan atas tanah kerana niat jahat mereka telah berjaya mengkuburkan karier hiburan artis Salleh Yaacob berjaya .

Hari ini keputusan mengejut oleh  Salleh Yaacob yang  mengesahkan menarik diri daripada dunia hiburan gara-gara dikecam  hebat oleh pencacai Pakatan kerana video di you tube mengenai janji manifesto pembangkang .  Nasib beliau sebagai Deejay Sinar FM mungkin akan dikenakan tindakan juga .

Bagi   GPB  ,  kalau  benar Salleh Yaacob adalah merupakan penyokong kuat kerajaan , sertailah parti  politik seperti  Presiden SENIMAN , Zed Zaidi  dan beberapa artis lain Amy Search , Mus May ,Jamal Abdillah, Ibnu Reza dll. .

Tak ada sapa lagi akan kritik anda selepas ini lagi kerana jelas anda adalah ahli parti kerajaan .  Biar lah macai2 ini yang bangang & tak faham erti demokrasi ini meroyan macam orang gila mengecam anda.

Bersara daripada hiburan dan beralih kepada politik ..mungkinkah ini boleh berlaku ??




Penyampai radio, pelawak serta pengacara terkenal, Salih Yaacob, 52, mengambil keputusan untuk menarik diri daripada dunia hiburan ekoran penyebaran cereka pendek di laman YouTube berjudul Bangkang dari Longkang . 


Cereka pendek berdurasi kira-kira tiga minit yang memaparkan situasi di sebuah ceramah parti politik itu turut disertai seorang lagi rakan pelawaknya, Nabil Ahmad. 

Kesannya, Salih mendapat kritikan meluas daripada pihak penyokong parti pembangkang, bahkan stesen radio Sinar FM turut diugut untuk diboikot. " 


 "Saya sangat kecewa dan meminta maaf kepada peminat. 

"Saya mengambil keputusan untuk tidak lagi terlibat di dalam bidang hiburan selepas ini. Soal kerjaya sebagai penyampai radio pula saya serah semuanya kepada pihak pengurusan," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia hari ini.



default

Hot ! Fesyen terkini Azharina Azhar selepas berstatus Janda !

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




Amboi sakan betul artis yang bergelar Janda ini bila dah bercerai dengan suami .

Penyanyi yang terkenal lagu Elegi Sepi  ,  Azharina  Azhar   telah melakukan tranformasi seperti gaya  artis Hollywood bila memakai fesyen berkemban cukup seksi .






default

Kebodohan macai PR yang marah Salleh Yaacob #manifestobukanjanji

on Wednesday, February 27, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 3 Comments


Bukan main lagi macai2 Pakatan meroyan macam kena sawan  gara -gara video Bangkang Dari Longkang lakonan Salleh Yaacob bersama Nabil.


Bila GPB baca komen2 macai PR di Sinar fm FB , nampak sangat kebodohan mereka berhujah .

Sejak bila Salleh Yaacob kutuk rakyat ? Tak kan kutuk pembangkang pasal manifesto bukan janji PR dianggap seolah-olah hina rakyat ?

Apa ingat Pakatan itu mewakili 27 juta rakyat Malaysia ?

"Pemikiran SY tak matang dan tak bijak berpolitik "..Nak tanya sikit..sejak bila pulak SY masuk UMNO seperti Abby masuk Pas ?

Tapi kalau dia dengan Nabil nak masuk Umno tu pun apa masalahnya ?  Ramai artis dah masuk politik termasuk  ke dalam pembangkang sendiri .

Jadi kalau nak  SY sokong kerajaan BN itu hak dia sebagai rakyat. Ini negara kita bebas menyokong mana2 parti politik. Ini baru SY & Nabil buat lawak politik ..meracau giler macai2 Pakatan ..haha





default

Hot ! Jambatan retak, bala untuk kerajaan DAP

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




Semalam GPB ingin ke sebelah pulau  dan tidak sangka berlaku kesesakan teruk di Jambatan P.Pinang ekoran masalah besi penyambung ( keretakan)  jambatan . Kebanyakan pengguna mengikut arahan PLUS dan menggunakan laluan altenatif iaitu Feri bagi mengelak kesesakan .

Tetapi seperti dijangka di feri juga  mengalami kesesakan teruk hingga ada beberapa kenderaan rosak . GPB bertolak pukul 8 sampai di jeti tapi hanya naik feri pada pukul 10.45 pm .

GPB yakin ramai rakyat yang terperangkap dalam kesesakan ini   maki berkandaq la pasal jammed luar biasa  di jambatan .

Malah Ah Beng sendiri yang dok di tingkat 28 pun tak senang hati ..negeri dah haru biru  ,rakyat marah ..ingat dia boleh duduk senang tidoq ka .

Walau apapun , sebagai umat Islam kita berpegang kepada kehendak Allah kerana dia paling berkuasa di muka bumi ini . Apakah ini satu lagi bala Allah terhadap umatnya yang bersekongkol dengan kafir menghina agama Islam dan kalimah suci Allah . ?







"

default

PANAS ! Pernah kantoi khalwat, kini berkemban tuala bila dicekup !

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments





Tidak serik-serik. Wanita yang pernah ditangkap Pejabat Agama Islam Johor pada tahun lalu atas kesalahan berkhalwat, sekali lagi dicekup ketika sedang memadu kasih selepas meraikan majlis hari jadi di sebuah hotel di Jalan Mengkibol, di sini, awal pagi kelmarin.

Sebelum itu, wanita berkenaan  sempat menyambut hari jadi teman lelakinya yang ke-22 di sebuah restoran makanan segera di bandar Kluang.

Lelaki yang berasal dari Melaka itu sanggup datang ke Kluang semata-mata ingin menyambut hari lahirnya dan melepaskan rindu dengan teman wanitanya yang jarang ditemui kerana bekerja di sebuah pasar raya di bandar Kluang.

Ketua Bahagian Penguat kuasa Jabatan Agama Islam Johor cawangan Kluang, Anuar Kosnin, berkata, sewaktu serbuan dijalankan kira-kira jam 1.15 pagi pasukan penguat kuasa terpaksa menunggu lebih kurang lima minit untuk pasangan berkenaan membuka pintu hotel.

“Apabila pintu dibuka hanya lelaki sahaja yang ada manakala si wanita menyembunyikan diri dalam bilik air dalam keadaan berkemban dengan harapan untuk menyelamatkan diri daripada ditahan.

“Hasil pemeriksaan yang dijalankan mendapati wanita yang ditahan itu pernah ditangkap oleh Pejabat Agama Islam Johor pada tahun lepas di kawasan Perumahan Jalan Haji Manan, Kluang tetapi bersama dengan lelaki lain,” katanya.

Anuar berkata, hukuman dan denda yang dikenakan ke atas wanita itu tidak pernah dijadikan tauladan tetapi masih mengulangi kesalahan yang sama iaitu berkhalwat.

“Bagaimanapun, pasangan berkenaan akan didakwa mengikut Seksyen 27 (1) (a) & (b) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Johor 1997, yang membawa hukuman denda maksimum RM3,000 atau penjara maksimum dua tahun, atau kedua-dua sekali jika sabit kesalahan,” katanya.

Operasi bersepadu itu berakhir sekitar jam 5 pagi dan  melibatkan lima daerah Jabatan Agama Islam Johor iaitu Muar, Batu Pahat, Pontian, Johor Bahru dan Kluang, disertai tiga anggota Cawangan Penyiasatan Khas (CPK) Kem Mahkota Kluang.

default

TERKINI I! Tentera Sultan Sulu diberi amaran tegas kerajaan Filipina

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




 Presiden Filipina, Benigno Aquino hari ini memberi amaran kepada Sultan Sulu bahawa beliau akan berhadapan dengan tindakan undang-undang yang "amat tegas" jika tidak menamatkan insiden menceroboh wilayah Sabah, yang berlarutan sejak awal bulan ini.

Sehubungan itu, Aquino telah meminta Sultan Jamalul Kiram III agar menarik keluar 180 pengikutnya termasuk 30 yang bersenjata dari Lahad Datu.

“Jika anda memilih untuk tidak bekerjasama, kuasa penuh berdasarkan undang-undang negara akan dikenakan bagi mencapai keadilan untuk semua,” kata Aquino dalam satu kenyataan yang disiarkan menerusi televisyen.

Dipetik laporan AFP, Presiden Filipina itu berkata, "keadaaan ini tidak boleh berlanjutan."

"Jika anda benar-benar seorang pemimpin kepada pengikut, anda sendiri perlu bekerjasama dengan kerajaan dan kembali ke negara ini secara aman,” kata beliau.

Selain itu, Aquino turut memberi amaran kepada Sultan Jamalul bahawa satu arahan telah dikeluarkan agar siasatan diadakan berhubung kemungkinan pencabulan undang-undang oleh beliau, pengikut dan pihak sekongkol dengannya dalam insiden menceroboh wilayah Malaysia.

default

Hot! Salleh Yaacob di maki hamun pencacai PR #manifestobukanjanji

on Tuesday, February 26, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments



Bila ada artis sokong Pakatan seperti Abby, bob lokman, Aishah , macai2 ini puji melangit dan anggap mereka berhak sebab ini demokrasi.

Tapi bila artis yang sokong BN seperti SY dan Nabil  terus dimaki hamun dan dicaci.

Macam sial !!  Nampak sangat macai2 Pakatan terasa gila babi lawak sinis SY dan Nabil tentang manifesto bukan janji.


KUALA LUMPUR: Ekoran tersebarnya klip video di Youtube yang menunjukkan aksi lawak Salih Yaacob bersama Nabil Rajalawak yang didakwa secara sinis mempersendakan janji Pakatan Rakyat telah mengundang ketidakpuasan para pendengar radio Sinar FM.

Rakaman tersebut adalah sebahagian klip video siri kempen pihak tertentu memburuk-burukkan Pakatan Rakyat dalam sirinya bertajuk "Bangkang Dari Longkang".

Dalam Video tersebut, kedua-dua pelawak itu berlakon masing-masing membawa watak wakil rakyat dan seorang pembantu yang sedang berdialog dengan masyarakat.Dalam dialognya Salih dan Nabil didakwa secara sinis mempersendakan Pakatan Rakyat kononya tidak menunaikan janji di empat buah negeri.Video tersebut boleh ditonton di https://www.youtube.com/watch?v=IK7x2-oUodY.Ekoran aksi itu, laman Facebook Sinar FM yang disukai lebih 130,000 pengguna facebook telah menerima komen-komen negatif .

Salih Yaacob yang lebih mesra dipanggil SY, merupakan juruhebah di slot Sinar Pagi saluran radio itu.

Stesen radio itu juga dijangka turut terkena tempias apabila ada di kalangan para pendengar kecewa dan mengancam untuk memboikot radio tersebut.

Boleh dikatakan di setiap status yang dinaikkan di laman rasmi radio itu, terus menerima komen-komen negatif daripada pendengar mereka termasuk menyerang Salleh Yaakob sendiri.

default

Hot ! Pencacai Pakatan meroyan sakan video Nabil & Salleh Yaacob #manifestobukanjanji

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


Meracau sungguh pencacai2 Pakatan ni pasal video lakonan Nabil dan Salleh Yaacob belasah pemimpin mereka .haha..

Apa pun memang kelakar dan sinis lawak Nabil dan Salleh Yaacob ..hahaha

Mesej yang hendak disampaikan ialah jangan mudah terpedaya dengan janji parti yang tiada rekod baik menunaikan janji kepada rakyat. Pilih lah parti yang mempunyai track record baik menunaikan segala janji seperti BN



PR = manifestobukanjanji

BN = Janji Ditepati




default

Hot! Duit BR1M sama seperti habuan FIRAUN - Hadi

on Monday, February 25, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments



Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang meneruskan serangan terhadap Barisan Nasional apabila menyifatkan  Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M)  mirip habuan yang diberikan oleh Firaun kepada orang Mesir.

Beliau berkata dana BR1M yang diberikan adalah hak rakyat justeru kerajaan BN tidak berhak untuk menuntut nama melalui pemberian itu.

"Cerita BR1M ini bukan cerita baru, Firaun pernah bagi BR1M. Kekayaan digunakan untuk menyesatkan rakyat. Firaun berucap, 'aku sebagai raja di Mesir, air sungai yang mengalir ke kampung, ini adalah projek aku'.

"BR1M adalah hak rakyat, bukan duit BN," kata beliau ketika menyampaikan ucaptama pada Konvensyen Pakatan Rakyat kali ke-4 di sini, hari ini

Komen GPB

Kalau duit BR1M tu sama dengan habuan firaun , maka DS Najib adalah firaun la menurut fatwa Ostat Hadi ..

Inilah sikap bangang pemimpin parti yang kata pejuang Islam . bila dah habis modal dan tak reti jawab ...suka hati mak bapaj dia je gelar orang  firaun seperti mana mereka gelar dulu kepada Tun M.




default

Gempar ! Polis akan terus bongkar 2 sindiket permadagangan bayi @HishamuddinH20 @tunfaisal

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein yakin Polis Diraja Malaysia dapat membongkar dua lagi sindiket pemerdagangan bayi di negara ini dalam tempoh terdekat.

Beliau berkata keyakinan itu berdasarkan kejayaan membongkar dua sindiket pemerdagangan bayi dalam operasi 'Ops Pintas Sayang I dan II' yang dilakukan polis Pulau Pinang.

"Ada lagi tahanan akan dibuat dan bayi-bayi diselamatkan...dalam Ops Pintas Sayang I polis menyelamatkan 10 orang bayi manakala dalam Ops Pintas Sayang II seramai 22 bayi diselamatkan.

"Kami juga akan menjalin bekerjasama rapat dengan badan bukan kerajaan, Majlis Anti Pemerdagangan Orang dan beberapa agensi berkaitan untuk membanteras sindiket pemerdagangan bayi ini," katanya kepada pemberita selepas program bersama Pasukan Sukarelawan Malaysia (RELA) di Dewan Utama, Universiti Sains Malaysia di sini hari ini.

Beliau berkata Kementerian Dalam Negeri juga akan bekerjasama dengan agensi antarabangsa di negara transit yang terlibat dalam sindiket pemerdagangan bayi seperti China, Bangladesh dan Australia.

"Kerjasama dengan pasukan risikan di peringkat antarabangsa amat diperlukan agar sindiket ini dapat dibanteras, dan yang bersalah dibawa ke muka pengadilan dan didakwa mengikut Akta Anti Pemerdagangan Orang 2007," katanya.

Hishammuddin juga menjelaskan bahawa pemburuan suspek yang terlibat dengan sindiket pemerdagangan bayi bukan bertujuan menghukum ibu bapa yang membeli bayi itu, sebaliknya melindungi bayi terlibat dari aspek perundangan demi masa depan mereka.

"Sekiranya bayi-bayi itu mempunyai sijil kelahiran atau dokumen yang diperoleh daripada saluran yang salah atau tidak sah akan timbul masalah apabila mereka besar dan mahu bersekolah, ini akan menjejaskan masa depan mereka.

"Kita akan cari jalan penyelesaian untuk masalah ini, jika tidak bersalah jangan rasa takut, kesemua bayi dan kanak-kanak yang diselamatkan akan ditempatkan di bawah perlindungan Jabatan Kebajikan Masyarakat," katanya.

Pada 22 Feb lepas, polis Pulau Pinang berjaya menyelamatkan 22 orang bayi dan kanak-kanak yang dipercayai menjadi mangsa sindiket terbabit dan menahan 45 orang dalam Ops Pintas Sayang II.

Terdahulu pada 24 Jan, polis Pulau Pinang membongkar sindiket menjual bayi dan kanak-kanak yang bergerak aktif di negeri ini, Kedah dan Perak apabila menahan 33 individu dan menyelamatkan lapan bayi serta seorang kanak-kanak. - Bernama

default

Hot ! Komen Zed Zaidi mengenai isu Fizz Fairuz @rozaidijamil

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment




Meskipun menganggap Seniman sebagai tidak layak mencampuri urusan peribadi pelakon Fizz Fairuz, namun presidennya, Zed Zaidi akui aktor tersebut ada meminta nasihat dan pandangan daripadanya mengenai kemelut yang berlaku di antara dia dengan bekas tunangnya Azlyn Massiela.
Zed Zaidi berkata tiada apa yang boleh dibantu selain memberi serba-sedikit nasihat yang perlu dalam menyelesaikan masalah peribadi yang dihadapi oleh Fizz Fairuz.

"Sebenarnya ini hal peribadi dan sebagai Presiden Seniman, saya tidak layak untuk mencampuri urusannya. Bagaimana pun, Fizz sendiri ada meminta nasihat daripada saya untuk bertanyakan masalah yang dihadapi.
"Apa yang boleh saya boleh katakan, Fizz perlulah banyak-banyak bersabar dan bermuhasabah diri. Saya harap ianya memberi pengajaran kepadanya dan artis lain supaya lebih berhati-hati dalam menjalinkan hubungan cinta.

"Namun saya percaya apa yang berlaku mungkin ada hikmah buatnya dan mana tau ada perkara yang lebih baik pula berlaku kepadanya selepas ini," katanya kepada murai.com.my ketika dihubungi.

Zed Zaidi diminta mengulas mengenai kemelut yang berlaku terhadap Fizz yang juga ahli Seniman iaitu persatuan yang dikelolakannya.

Menurut Zed lagi, apa yang berlaku terhadap Fizz diharap menjadi pengajaran kepada artis lain supaya bijak berkomunikasi dalam apa jua situasi.

"Fizz sepatutnya perlu berhati-hati dalam bab bercinta ini. Dia sepatutnya tidak boleh terlalu exposed mengenai hubungan cintanya, cukuplah kalau orang tahu mereka bercinta. Bukan apa, jika terlalu exposed mengenai kisah peribadi ia akan mendatangkan pelbagai kesan serta akibat yang buruk kepada artis tersebut
"Secara peribadinya, bagi saya apa yang berlaku terhadap Fizz adalah masalah komunikasi dan saya harap ianya akan memberi pengajaran kepada artis lain," jelasnya lagi.

default

TERKINI ! Filipina teruskan usaha pujuk tentera Sulu , ATM dalam mode standby !

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments

Gambar pasukan ATM sedang mengawal Lahad Datu 


Kerajaan Filipina telah menghantar sebuah kapal dalam misi kemanusiaan untuk membawa pulang kumpulan 180 anggota, termasuk 30 pengawal bersenjata, yang bertahan di Lahad Datu, Sabah sejak 12 Februari.

Kapal yang bernombor AT296, belayar dari Bongao, Tawi-Tawi ke perkampungan Tanduo di Lahad Datu dan berlabuh di tepi pantai sementara rundingan dengan kumpulan itu berlangsung malam Ahad.

Jabatan Hal Ehwal Luar (DFA) Filipina dalam satu kenyataan berkata pemberitahuan mengenai penghantaran kapal itu telah disampaikan kepada Kedutaan Malaysia di Manila, Sabtu.

Setiausaha Hal Ehwal Luar Filipina Albert F. del Rosario dalam satu kenyataan menggesa seluruh kumpulan itu agar pulang ke rumah mereka dan keluarga, "sekalipun pada masa yang sama kami sedang berusaha menyelesaikan isu-isu utama yang mereka timbulkan".

"Sila lakukan ini demi keselamatan anda sendiri," katanya.

Mengenai kapal berkenaan, Rosario berkata: "Kami amat mengambil berat tentang kehadiran lima wanita dan beberapa orang awam dalam kumpulan itu, dan kami menggesa mereka segera menaiki kapal dan pulang ke tanah air.




Menurut kenyataan itu, di atas kapal berkenaan ialah pemimpin Islam-Filipino, serta sukarelawan dan petugas perubatan. Pada 12 Feb, bot yang mengangkut lebih 100 lelaki bersenjata yang memakai pakaian celoreng tentera mendarat di pantai Lahad Datu.

Kumpulan itu menuntut supaya mereka diiktiraf sebagai Tentera Diraja Sultan Sulu, dan tidak mahu warga asal Sulu di Sabah dihantar pulang ke Filipina.

Askar itu telah bertahan di kampung itu sejak dua minggu lepas, dan Kerajaan Malaysia memberikan mereka masa hingga Jumaat lepas (22 Feb) untuk meninggalkan negara ini.

Bagaimanapun, tarikh penamat itu dilanjutkan selama 48 jam selepas kerajaan Filipina memohon lanjutan empat hari hingga Selasa atas alasan Manila sedang berusaha memujuk kumpulan itu supaya membatalkan pendirian mereka. - BERNAMA

default

TERKINI ! Penceroboh tentera Sulu akan berdepan tindakan polis malam ini ??

on Sunday, February 24, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 5 Comments




TEMPOH 48 jam yang diberikan Pasukan Keselamtan Negara bagi penceroboh untuk meninggalkan Kg Tanduo Lahad Datu akan berakhir tengah malam ini.

Penceroboh yang mendarat di Kg Tanduo malam Selasa lalu yang diketuai oleh adik kepada Sultan Jamalul Kiram III Rajah Muda Azzimudie Kiram sepatutnya telah keluar daripada kampung Tanduo pada jumaat, namun atas permintaan Menteri Luar Filipina Albert Del Rasario meminta kerajaan Malaysia melanjutkan tempoh pengusiran kumpulan penceroboh berkenaan.

Satu perkara yang membimbangkan berbagai pihak, bahawa jikalau penceroboh itu enggan juga bersetuju menginggalkan perkampungan di mana mereka berkampung, maka satu pertumpahan darah akan berlaku, walaupun pendekatan pasukan keselamatan negara mahukan penyelesaian kejadian itu berakhir dengan aman, tanpa berlakunya keadaan yang mengorbankan nyawa.






Difahamkan, laporan daripada lokasi, pasukan keselamatan negara telah bersiap sedia, hanya menunggu arahan akhir sebelum bertindak menghalau penceroboh itu.

Sementara itu, laporan daripada Manila mengatakan bahawa Sultan Jamlalul Kiram mendakwa tiada sebab penceroboh itu untuk meninggalkan Lahad Datu, keadaan ini yang membimbangkan kerajaan Filipina kerana usaha mereka memujuk pewaris Sultan Sulu itu, nampaknya mengalami kegaggalan.

Kini, tindakan mengusir penceroboh itu terletak di tangan Pasukan Keselamatan Negara, apa kah akan terus mengadakan rundingan atau mengambil tindakan ketenteraan.

Sama-sama kita tunggu kesudahannya selepas tengah malam ini. KLIK DI SINI



imbas kembali kenyataan RPK ..pemimpin tentera
 SULU dijemput Pakatan ke Sabah ..


default

BR1M : Komen berapi Muhyiddin pasal fatwa Nik Aziz

on Friday, February 22, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments








Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menegaskan bahawa `fatwa' Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang menyifatkan penerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) seperti haiwan adalah bercanggah dengan ajaran Islam.


Beliau berkata, sumbangan kerajaan itu adalah kerja amal bagi membantu rakyat yang memerlukan dan sepatutnya disokong oleh semua pihak termasuk pemimpin Pas sendiri yang arif tentang agama.


"Saya terkejut bagaimana Nik Aziz sebagai seorang Menteri Besar dan pemimpin Pas yang sepatutnya berpegang kepada prinsip agama telah membuat satu kenyataan yang menghina penerima bantuan itu yang jumlahnya amat ramai," katanya selepas mendengar taklimat persiapan pilihan raya umum Barisan Nasional Sabah di sini hari ini. - UTUSAN


 

default

Hot! Think Thank The Economist ramal BN menang PRU13 @NajibRazak

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments





Sekumpulan pemikir majalah antarabangsa The Economist meramalkan Barisan Nasional (BN) akan memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13.

 Jangkaan kemenangan itu adalah berdasarkan rekod BN yang cemerlang, agenda transformasi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan kejayaan kepimpinan beliau selepas 2008.

 Kumpulan pemikir majalah itu, Economist Intelligence Unit (EIU) yang sering menjalankan analisis terhadap kebanyakan negara dan aspek industri menjelaskan baru-baru ini, sifat BN yang menepati segala janji yang dibuat pada Pilihan Raya Umum Ke-12 juga menjadi antara faktor yang akan membawa kemenangan kepada parti itu nanti.

Menerusi laporan itu yang dipetik oleh laman blog www.thechoice.my, EIU menyatakan bahawa pakatan pembangkang di negara ini kerap membuat janji yang terlalu berkos tinggi bagi mendapatkan kuasa dan ia adalah penghalang bagi mereka untuk menang dalam pilihan raya umum nanti.


 "Kumpulan pemikir itu berkata, tidak mudah bagi pakatan pembangkang untuk melaksanakan semua janji yang lepas. 

"Sebagai contoh, menyediakan pendidikan tinggi percuma memakan belanja RM43 bilion kepada kerajaan sementara menghapuskan duti kenderaan akan mengurangkan cukai sebanyak RM4.6 bilion setahun kepada negara," kata blog berkenaan.


Menurut blog thechoice lagi, laporan EIU itu juga menyebut bahawa pakatan pembangkang telah memungkiri banyak janji yang dibuat sebelum ini termasuk menyediakan bantuan kewangan kepada pendidikan pra sekolah, pelajar universiti, warga emas dan orang kurang upaya selain menurunkan cukai hartanah dan bantuan bagi rakyat membeli rumah.


Berdasarkan laporan itu juga, blog itu memberitahu, walaupun Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pernah menegaskan manifesto bukan satu janji kepada rakyat, tetapi rakyat akan tetap menganggap apa yang disenaraikan pembangkang itu sebagai janji yang perlu ditunaikan oleh kerajaan memerintah.

Blog itu menjelaskan, EIU juga menjangkakan Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) Malaysia bermula 2013 sehingga 2017 akan terus tumbuh dengan baik.


 "Faktor itu menjadi satu lagi sebab kukuh kepada kebangkitan semangat parti pemerintah yang dipimpin oleh Najib.

default

Hot ! Mursyidul TIBAI balun berapi Nik Aziz pasal BR1M

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments





Kenyataan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyamakan penerima pelbagai bantuan kerajaan sebagai haiwan merupakan satu penghinaan kepada rakyat golongan berpendapatan rendah serta menolak konsep sedekah dan zakat dalam Islam.

Sehubungan itu, Mursyidul Am Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim (TIBAI), Muhammad Zahid Md. Arip mengutuk sekeras-kerasnya kenyataan itu yang menyamakan taraf manusia dengan haiwan sambil menyifatkan Nik Abdul Aziz sudah ‘salah makan ubat’.


Katanya, semasa kerajaan mengumumkan pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) yang pertama dahulu, Menteri Besar Kelantan itu sendiri menggalakkan ahli Pas untuk mengambil bantuan itu dan meminta duit itu disedekah kepada tabung parti, tetapi sekarang menghina pula penerimanya.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130222/po_05/Mursyidul-Am-TIBAI-kutuk-kenyataan-MB-Kelantan#ixzz2LaWEKQym
© Utusan Melayu (M) Bhd 

default

Penerima BR1M sama seperti haiwan satu penghinaan

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments





- Kenyataan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyamakan penerima bantuan daripada Kerajaan Pusat seperti haiwan, jelas merupakan satu bentuk penghinaan kepada rakyat khususnya mereka yang berpendapatan rendah.


Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, kenyataan itu juga amat keterlaluan dan tidak sepatutnya dikeluarkan oleh seorang pemimpin parti yang kononnya memperjuangkan Islam.


Menurutnya, Nik Aziz sebagai ulama seharusnya mengajar konsep berterima kasih kepada pihak yang memberi bantuan.

''Beliau juga patut ajar erti bersyukur dengan rezeki yang Allah beri daripada manusia atau pemimpin yang terbuka hati untuk memberi bantuan.

"Jelas kenyataan beliau satu bentuk penghinaan kepada rakyat dan menyamakan mereka dengan haiwan amatlah keterlaluan," 

default

Gelaran Ayahanda saya bukan nak jadi gengster -Zed Zaidi

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment




Pelakon Zed Zaidi meminta masyarakat agar tidak mempertikaikan gelaran ‘ayahanda’ yang diterimanya daripada Pertubuhan Kebajikan Epanco Malaysia (Epanco) pada Ahad lalu.

Zed atau nama sebenarnya Rozaidi Abdul Jamil, 33, berkata, gelaran itu adalah istilah yang digunakan sebagai simbolik pelantikannya mengetuai Bahagian Ekonomi pertubuhan berkenaan.
“Saya harap masyarakat jangan pertikai gelaran yang saya terima. Ia adalah penghormatan Epanco atas sumbangan dan kerja saya terhadap masyarakat selama ini.
“Masyarakat perlu ubah persepsi kononnya istilah ‘ayahanda’ berkaitan dengan pertubuhan gengster walhal ia hanya gelaran yang tidak membawa sebarang maksud tersirat,” jelasnya ketika dihubungi mStar Online di sini, petang Jumaat.
Zed yang juga Presiden Persatuan Seniman Malaysia (Seniman) dianugerahkan pangkat ‘ayahanda’ oleh Epanco pada Ahad lalu.

Pertubuhan berdaftar itu bertujuan memelihara agama Islam selain mengeratkan hubungan silaturahim di kalangan masyarakat Melayu di negara ini.

Zed berkata, dia tidak perlu berasa bimbang dengan gelaran tersebut kerana ia tiada kaitan dengan unsur gengsterisme seperti yang sering disalah ertikan oleh masyarakat.
“Tiada apa yang perlu saya takut dengan gelaran ini. Saya sendiri panggil bapa saya dengan gelaran ayahanda, adakah bapa saya ketua gengster?
“Sebelum ini pun saya terima pangkat Leftenan Kolonel (Kehormat) daripada Rela (Pasukan Sukarelawan Malaysia) dan ia lebih kurang sama juga dengan pangkat ini (Epanco).
“Cuma istilah sahaja berbeza kerana kebanyakan pertubuhan Melayu memilih istilah ‘ayahanda’ sebagai simbolik seorang ketua,”katanya.
Zed berkata, susulan penganugerahan itu dia bertanggungjawab untuk menarik golonganmuda Melayu dan memberikan bimbingan kepada mereka menceburi bidang perniagaan atau politik mengikut kecenderungan masing-masing.~ mStar

default

Hot ! Nik Aziz hina penerima BR1M sebagai ayam dan lembu !

on Thursday, February 21, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 4 Comments




Ketika jutaan rakyat Malaysia bersyukur dengan pelbagai bantuan yang diberikan Kerajaan Pusat, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebaliknya menyamakan usaha murni itu sebagai ‘memberikan hampas kelapa dan padi serta jerami kepada ayam dan lembu’.

 Menurut Menteri Besar Kelantan itu, pemberian wang ringgit sangat mendapat sambutan kerana sama dengan ayam dan lembu yang akan datang sekiranya manusia memberikan haiwan tersebut makanan yang digemari.

 Sehubungan itu, beliau menambah, pemberian wang ringgit adalah salah di sisi Islam kerana ajaran Islam yang sebenar adalah memberikan ilmu kepada manusia.

 “Orang yang menawarkan (wang) kepada orang, (sama seperti) kalau kita panggil ayam nak suruh ayam datang dekat, kita tabur hampas kelapa, tabur padi. Kalau nak panggil lembu kita bubuh (bagi) jerami.



Komen GPB

Satu penghinaan sama sekali Tok Guru pujaan PAS terhadap jutaan penerima duit BR1M di seluruh negara sekarang ini .   Apakah ini yang diajar dalam Islam dengan menggelarkan orang yang menerima  pemberian duit BR1M  seperti beri hampas kelapa & padi kepada ayam dan lembu ??

Salah ke kerajaan BN memberi bantuan seperti ini kepada rakyatnya ?? Apa bezanya yang Guan Eng beri RM100 kepada warga emas di Penang ?   Jangan 

 Nik Aziz dan pemimpin PAS lain tak pa la sudah kaya raya ..lagi banyak balak ditebang lagi kaya . Walhal rakyat Kelantan termasuk ahli PAS banyak yang dapat duit BR1M .









default

Pemimpin PAS sendiri malu pencacainya serang peribadi Dr Fadzilah Kamsah !!

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




Hari ini pemimpin PAS , Nasrudin Tantawi  sendiri akui pencacai2 mereka di media maya banyak menghina dan mengaibkan orang yang tidak menyokong perjuangan mereka seperti terjadi kepada pakar motivasi Dr Fadzilah Kamsah . 

Tak reti nak berhujah , cacian & makian la modal mereka  dan dedahkan peribadi keluarga orang tu . Setakat itu la standard pencacai  cybertroopers PAS yang kononnya gah bercakap guna fakta . 



Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia, Nasrudin Hassan melahirkan kekesalan terhadap apa yang dilakukan ke atas pakar motivasi, Datuk Dr Mohd Fadzilah Kamsah.

“Biarpun kita tidak bersetuju dengan pandangan dan kritikan beliau, namun janganlah sampai menghina dan mengaibkannya sedemikian rupa, itu bukan akhlak kita berjuang,” tulis beliau di Facebooknya.

Justeru, penegasan beliau buat kesekian kalinya, khas dihulurkan kepada semua rakan-rakan pimpinan, penceramah, facebooker, blogger, websiter dari Pakatan Rakyat agar tidak membalas hujah dengan kejian dan makian atau menyerang lawan dengan memburukkan peribadi dan hal anak beranaknya.

“Kekalkan rentak menentang penyelewengan, penipuan dan fitnah lawan atau mana-mana pihak dengan hujah yang berasaskan nas, fakta dan figure,” ujarnya lagi.

default

Hot ! Ustaz Kazim bersyukur bila difitnah dan dicerca pencacai Pas !!

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 4 Comments





Inilah nasib seorang Ustaz yang tidak menyokong perjuangan parti yang kata berjuang untuk Islam .

 Kena kutuk , maki , cerca ini seolah-olah sudah jadi kerja pencacai2 Pas dan ini berlaku kepada penceramah agama terkenal,Ustaz Kazim Elias.

Apakah dengan cara maki kepada Ustaz yang ceramah Maulid nabi boleh bantu mereka menawan Putrajaya ?








default

Hot !! Pencacai Pakatan kantoi menipu pasal tol tiada di Thailand !!

on Wednesday, February 20, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment





Salam. Saya baru sahaja mendapat balasan daripada King Jason, insan yang bertanggungjawab dalam menyebarkan persepsi mengenai toll di Thailand. Konon negara tersebut tidak langsung mempunyai toll. 

Dan balasan yang diterima oleh saya, membalas segala hujah saya mengenai jenis-jenis highway dan toll-toll di negara mereka, sungguh membuatkan saya geleng kepala. 

Kenyataan saya hanya dikerat separuh, sekadar pengenalan sahaja, bukannya sepenuhnya seolah-olah seperti takut untuk mendedahkan hujah-hujah saya.

Pertama kita ulas dulu mengenai gambar yang diangkat oleh King Jason, konon katanya itu ialah gambar Shukumvit Road, kata mereka ialah lebuh raya yang terpanjang di Thailand tetapi... Shukumvit Road tak sampai pun 1000 kilometer macam dalam gambar yang dikongsikan oleh King Jason. Hanya dalam lingkungan 450 Kilo...

Ada lagi satu... Sebenarnya itu bukannya gambar Shukumvit Road TETAPI gambar Bangkok-Chonburi Highway yang terkenal dalam mengecaj kadar toll yang tinggi kepada rakyatnya sejak dibina pada tahun 1998.





Apa ni King Jason? Gambar pun dah kantoi... hahahaha...

Kita kembali dengan dakwaannya, yang pertama, King Jason mengatakan bahawa tol di Thailand akan ditutup apabila modal membina toll berjaya dikutip semula. Benarkah?

Boleh tak King Jason memberitahu saya mengenai Tol pertama di Thailand yang dibina pada tahun 1981 kalau tak silap saya, yang masih belum dimansuhkan?

Dan untuk pengetahuan King Jason, lebuhraya di Thailand sangat teruk dengan jalan berlubang, menggunakan simen biasa untuk menurap jalan dan sebagainya.

King Jason mempersoalkan kenapa Tol tidak ditutup di Malaysia? Dia mengatakan kos untuk membuat jalan raya di Malaysia sudah langsai, jadi apa gunanya TOL ini? Jom gelakkan sahabat kita ni. Hehehehehe... (jangan kuat sangat, malu dia nanti)

Ada juga yang mempertikaikan Jalan di Thailand itu panjang... memang padanlah depa buat Tol. Malaysia ni kecik jer. Ehhh, nanti dulu ya sahabat, untuk pengetahuan anda, ada lebuhraya di Thailand yang sepanjang 15 Kilometer pun ada Tol tau... :)

King Jason hanya bercakap mengenai Capex - Capital Expenditure (Perbelanjaan Modal) tetapi tutup mata untuk bercakap mengenai Opex - Operational Expenditure (Perbelanjaan Operasi).

Meh sini nak ajar awak pasal OPEX ya sahabat... berdasarkan laporan kewangan yang dikeluarkan oleh PLUS tahun 2010, di bawah ialah serba sedikit perbelanjaan pengurusan PLUS.

Direct Operating Cost (mungkin termasuk pekerja, elektrik, minyak petrol, bahan/ alat untuk maintenance, etc): RM 991 Juta

General & Administration Cost: RM 79 Juta

Oleh itu jumlah OPEX PLUS pada tahun kewangan 2010 adalah RM1.07 Billion. Jumlah ini memberikan gambaran bahawa dalam masa 10-20 tahun sejak PLUS melengkapkan lebuhraya, kos operasinya melebihi dari jumlah kos asal aset.

Jumlah yang dikira belum lagi mengambil kira kos memperbaiki jalan yang rosak kerana kemalangan, kos mengurus rumah-rumah rehat yang bercambah...

King Jason bercakap lagi bahawa penswastaan itu diwujudkan untuk mengkayakan kroni? King Jason faham ke apa itu Dasar Penswastaan Negara?

Penswastaan di Malaysia membawa erti syarikat dan agensi yang dulunya di bawa kerajaan telah diswastakan oleh kerajaan Malaysia. Dasar ini diwujudkan untuk meningkatkan kecekapan agensi dan syarikat yang kurang berdaya maju. Melalui dasar ini, kerajaan tidak perlu lagi meminjam wang dari luar kerana pelabur sendiri akan melabur dalam syarikat yang diswastakan.

Lagi satu, kenapa King Jason tidak membuat perbandingan yang adil? Kenapa King Jason tidak menyentuh mengenai Cukai Jalan di Thailand yang merupakan yang tertinggi di Asia? Kenapa King Jason tak sentuh cukai jalan di Malaysia yang terendah di Asia Tenggara?

Dan saya rasa tak adil membandingkan Lebuhraya Malaysia yang merupakan yang terbaik di Asia selepas Jepun dan China dengan Thailand. Sudah tentu kos pengurusan, kos pentadbiran, kos pembinaan tidak termasuk faedah berbeza.

Kepada puak pembangkang, saya ada bukak Buku Jingga dan saya mendapati bahawa PR begitu teruja untuk menghapuskan TOL. Sedangkan sistem TOL di negara kita diadaptasikan daripada sistem tol di Jepun dan Amerika.

Bukankah konsesi lebihraya ada tarikh luput untuk tamat kontrak? So bila kontrak dah tamat nanti, dah tentu tol akan terhapus. Sekarang ni pun ada bayaran tol tinggi telah dihapus oleh kerajaan sebab kontrak konsesi dah tamat. Hanya perlu bayar jumlah minimun bagi tujuan selenggara. Negara-negara maju seperti Amerika Syarikat dan Jepun pun menggunakan cara yang sama.

Ada yang mengatakan, guna sahaja Wang Petronas itu, berbilion nak buat apa. Meh sini saya ketuk kepala anda. Pernah dengar Belanjawan Negara bukan? Itu ialah ke mana duit petronas yang merupakan salah satu daripada lubuk pendapatan negara pergi. Kita boleh tahu perbelanjaan kerajaan dengan meneliti belanjawan-belanjawan tersebut. Buka aje arkib negara punya laman web dan akan jumpa.

Lagi satu, semuanya nak guna duit Petronas. Pendidikan percuma duit petronas, nak kasi wifi percuma kepada rakyat guna duit petronas. Senang cerita, semua janji SYURGA pakatan nak guna duit Petronas, habis tu Petronas nak guna duit apa? Duit cina mati?

-HE-

default

Hot ! Giliran Ostazah Puziah PKR gadai kalimah Allah kepada Kristian

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 4 Comments





Naib Presiden PKR Fuziah Salleh hari ini secara terbuka menolak pendirian Syura PAS bahawa kalimah Allah tidak boleh diguna sebagai terjemahan God dalam Bible Bahasa Melayu. 
Fuziah turut menyokong desakan Setiausaha Agung, DAP Lim Guan Eng yang mahukan penganut Krisitian di Semenanjung menggunakan Bible Bahasa Melayu yang mengandungi kalimah Allah.
Beliau mendakwa adalah tidak wajar untuk melarang bukan Muslim menggunakan kalimah Allah walaupun ia boleh menimbulkan kekeliruan mengenai maksud Allah. 
“Contohnya kalau konsep Allah dalam Bible dia rujuk kepada konsep trinity (Tuhan dalam tiga bentuk). Tapi Allah dalam konsep Islam ialah Allah yang satu. Jadi lain maksudnya,” kata beliau. 

 “Akan tetapi (walaupun) perkataan itu membawa maksud berbeza kepada penganut agama lain,  ianya bukan hak mutlak umat Islam,’ katanya. 
“Di situ boleh timbul confusion (kekeliruan), tapi dengan timbul confusion itu tidak bermaksud kita (boleh) melarang yang lain ataupun kita menyekat yang lain sebab itu (tindakan) tidak wajar,” Fuziah memberitahu Antarapos.
Pada 13 Januari lalu Majlis Syura Ulama PAS menetapkan bahawa kalimah Allah tidak boleh digunakan dalam sebarang penerbitan bukan Islam kerana salah dari segi maknanya. 
Bagaimanapun Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan Pakatan Rakyat akan berpegang kepada ketetapan 8 Januari bahawa kalimah itu boleh digunakan oleh bukan Muslim  asalkan tidak menghina Islam.   
Beliau berkata ketetapan itu berpandukan kepada pendirian Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang. Hadi setakat ini belum mengemukakan pendirian Majlis Syura itu kepada Majlis Presiden Pakatan Rakyat.  
Pengerusi DAP Karpal Singh berkata partinya mahu Majlis Syura mengkaji semula keputusannya supaya selari dengan pendirian Pakatan Rakyat. 
Beliau dicemuh oleh pemimpin-pemimpin parti itu termasuk Datuk Harun Taib yang menegaskan bahawa PAS tidak akan berkompromi dalam isu penggunaan kalimah Allah oleh bukan Muslim. 
Pendirian Fuziah yang juga Ahli Parlimen Kuantan mengenai isu kalimah senada dengan pendirian DAP walaupun Timbalan Presiden PKR Azmin Ali sebelum ini berkata PKR menyokong keputusan Majlis Syura PAS. 
Bagaimanapun Azmin membayangkan pendirian Syura itu tidak akan diangkat untuk mengganti atau dijadikan tambahan kepada ketetapan Pakatan Rakyat pada 8 Januari lalu. 
Fuziah menegaskan kalimah Allah tidak pernah menjadi hak eksklusif umat Islam kerana  digunakan sejak zaman Jahiliah.
“Kalimah Allah ini telah digunakan oleh manusia daripada awal lagi..sebelum Islamnya datang,” kata beliau.
“Jadi kalau sebelum Islam datang orang-orang Arab Jahiliyah pun sudah guna perkataan Allah, jadi bagaimana boleh hina Islam?,” tambah beliau. 
Fuziah  berkata sekiranya Bible di Sabah dan Sarawak boleh menggunakan kalimah Allah, maka kelonggaran itu juga harus diberikan di Semenanjung. 
“Selama ini boleh digunakan di Sabah dan Sarawak. Kenapa ada dua  peraturan berbeza di Malaysia. Jadi itu kena tanya kepada pihak pemerintah,” kata beliau.
Pada 2009, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menolak arahan Kementerian Dalam Negeri melarang penerbitan Kristian akhbar The Herald daripada menggunakan kalimah Allah. 
KDN kini merayu terhadap keputusan itu di Mahkamah Rayuan.   
Penggunaan kalimah Allah menjadi modal politik untuk pembangkang, khususnya DAP dan PKR yang mensasarkan pengundi Kristian di Sabah dan Sarawak menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) ke 13. 
Kira-kira 40 peratus rakyat Sarawak dan 30 peratus rakyat Sabah adalah penganut Kristian yang menjadi harapan PKR dan DAP untuk memenangi  sejumlah besar kerusi di dua negeri itu. 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.