..

..
Archive for February 2013

default

Siapa nak buat kereta harga RM25 ribu,tanya Tun M kepada PKR #manifestobukanjanji

on Thursday, February 28, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment



 Pakatan pembangkang tidak realistik dan mahu membunuh punca rezeki penjual kereta terpakai menerusi cadangan mengeluarkan kereta serendah RM25,000 seperti dinyatakan dalam manifestonya.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, pemilik kereta yang ingin membeli kereta baharu sudah tentu mencari penjual kereta terpakai untuk menjual kereta sedia ada.

"Kalau serendah RM25,000 sebuah, pertamanya kereta-kereta terpakai tak akan laku. Apabila ini berlaku, penjual kereta terpakai akan rugi dan tutup kedai. Oleh itu kereta baharu pun tidak akan terjual kerana pemilik kereta terpaksa mencari penjual kereta terpakai bagi menjual keretanya nak dapat duit beli kereta baharu.

"Nak kurang sampai RM25,000, mudah kata tapi siapa nak buat (kereta)? Kalau dia (pembangkang) sanggup beri modal kepada pihak tertentu tanpa faedah, itu pun tak boleh dapat harga itu," katanya dalam sidang akhbar selepas menyampaikan syarahan Dasar Pandang ke Timur di Institut Teknologi Antarabangsa Malaysia Jepun (MJIIT), Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Jalan Semarak, di sini hari ini. - UTUSAN


default

Hadi & Kit Siang hanya layak TPM bukan PM - Anwar

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments






Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan ketua parlimen DAP, Lim Kit Siang mungkin dilantik sebagai timbalan perdana menteri jika Pakatan Rakyat memenangi pilihan raya umum akan datang, kata Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.


Anwar berkata undang-undang Malaysia tidak menghalang kerajaan melantik dua timbalan perdana menteri, tetapi Pakatan akan menghormati aspirasi rakyat dan bertindak mengikut proses demokrasi. 

Bagaimanapun, Pakatan tidak berbincang secara lanjut mengenai isu jawatan timbalan perdana menteri, kerana mereka lebih prihatin terhadap isu-isu sosial dan agenda Pakatan, katanya.

 Ketua pembangkan itu menegaskan bahawa PAS tidak akan bekerjasama dengan Umno selepas pilihan raya umum untuk melaksanakan undang-undang hudud. 

Anwar juga memberi jaminan bahawa Pakatan tidak akan melaksanakan undang-undang hudud apabila ia berkuasa kerana mana-mana dasar yang dibuat mesti mematuhi perlembagaan persekutuan dan dipersetujui oleh ketiga-tiga parti.

 Ahli Parlimen Permatang Pauh itu yakin Pakatan akan mengalahkan BN dengan majoriti tipis, berikkutan gabungan itu telah berjaya menembusi negeri Pahang, Johor, Sabah dan Sarawak.- MELOYAKINI

default

Macai PR malu besar, jambatan runtuh dibina kerajaan Selangor ke Putrajaya @tunfaisal

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments



Baru sahaja  jambatan dibina oleh kerajaan Selangor , sudah runtuh...kah kah kah..

Boleh cipta rekod ni..haha ..jejambat  macam ni kalau kosnya mencecah kebih RM 100 juta

 Kontraktor kroni sapa dapat projek ni agaknya ?

Kalau sampai runtuh ni..memang makan rasuah cukup kuat la..orang yang lulus tu mampuih la lepas ni..haha


Di bawah ialah  kebodohan King Jason macai PR ...  petanda sebenar  ini ialah Pakatan akan berkubur dulu sebelum sampai PUTRAJAYA.. jambatan dibina oleh PKNS untuk menyeberang ke  Putrajaya  pun dah runtuh ..haha







KENYATAAN MEDIA

MENTERI KERJA RAYA DATO’ SERI SHAZIMAN ABU MANSOR BERHUBUNG INSIDEN JAMBATAN RUNTUH DI PERSIMPANGAN BERTINGKAT SCIENCE PARK 2

Pada 7 Disember 2012, saya telah melawat jambatan ini selepas dimaklumkan oleh Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) bahawa terdapat pergerakan pada salah satu daripada tiang jambatan di Persimpangan Bertingkat Science Park 2 yang menjadi laluan ke Putrajaya dan Cyberjaya.

Jambatan ini yang dibina oleh Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) telah dibuka kepada lalulintas pada Mac 2012.

Semasa lawatan tersebut, saya telah diberi taklimat mengenai keadaan jambatan ini dan saya telah membuat keputusan untuk menutup jambatan ini dan laluan di bawahnya kepada lalulintas sepenuhnya atas faktor keselamatan.

Bagi saya, keselamatan pengguna tidak boleh dikompromi dan wajib diberi keutamaan.
Sehubungan itu, jambatan dan laluan ini TELAH DITUTUP kepada lalulintas bermula 7 Disember 2012 dan satu lencongan jalan telah diadakan di KM P2.4 melibatkan Persimpangan Bertingkat Science Park 2 (di antara Plaza Tol Putrajaya dan Putrajaya/Cyberjaya) di laluan Lingkaran Putrajaya bagi membolehkan kerja-kerja pemeriksaan dijalankan oleh pihak yang bertanggungjawab.

Saya juga telah menandatangani satu warta (gazet) di mana jalan ini ditutup sehingga 31 Disember 2013, tertakluk kepada tarikh siap sebenarnya kerja- kerja membaiki jambatan ini.
Berikutan kejadian hari ini, pihak-pihak berkenaan sedang mengambil tindakan sewajarnya.
Dato’ Seri Shaziman Abu Mansor Menteri Kerja Raya, Malaysia 28 Feb 2013

default

Hot ! ASLI ramal BN menang PRU13 , sokongan kuat Melayu & India luar bandar !

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment



Analisis yang dibuat oleh Kajian Kepimpinan dan Strategi Asia (ASLI) mendapati sebahagian besar pengundi Melayu di luar bandar sudah kembali menyokong kerajaan. Di samping itu, pengundi kaum India di luar bandar juga sudah kembali menyokong BN.

Berdasarkan kepada situasi tersebut, BN dijangka mampu memenangi 123 hingga 135 kerusi dalam PRU kali ini dan sekali gus berjaya mengekalkan kuasa.

Dalam PRU lalu, BN menguasai 140 kerusi sementara PR memenangi 82 kerusi Parlimen. Menurut Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengarah ASLI, Tan Sri Michael Yeow jika PM Dato’ Sri Mohd Najib berjaya menarik lebih ramai pengundi Cina, kemungkinan BN mampu memenangi 150 kerusi dan sekali gus menguasai 2/3 kerusi majoriti.

Menurut beliau, pengundi Melayu di luar bandar sudah memperlihatkan kecenderungan untuk menyokong kerajaan.

Kecenderungan pengundi Melayu dan India untuk kembali menyokong kerajaan dijangka boleh membantu MCA dan Gerakan di kawasan campuran. Menurut laporan tersebut, PRU diramalkan akan diadakan pada 14 atau 21 April 2013. – Sin Chew Jit Poh

default

Hot ! Lagi banner macai Pas jual agama untuk undi ! @tunfaisal

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment


Perghh !!...satu lagi banner PAS di Terengganu  yang menjual agama dan doa untuk undi .  Disebabkan takut dengan pemberian duit BR1M , mereka memperalatkan Doa kepada Allah s.w,t bahawa tidak akan mengundi UMNO/BN & meninggalkan PAS  walaupun   menerima duit BRIM.

Begitu taksub betul macai2  tegar  PAS hinggakan terpaksa guna doa untuk teguhkan pendirian ahli mereka yang menerima duit BR1M . Ini kerana mereka tahu ramai ahli PAS yang dapat BR1M   marah Nik Aziz kerana gelarkan duit berkenaan setaraf ayam dan lembu .

PAS ternyata tidak mengikut apa yang Islam ajar agar bersyukur di atas nikmat diberikan sebaliknya kufur nikmat .

Firman Allah :

Maksudnya: “Kalau kamu bersyukur atas nikmat-nikmat-Ku, Aku akan tambah lagi nikmat-nikmat-Ku. Tetapi kalau kamu kufur nikmat, ingatlah sesungguhnya siksa-Ku amat pedih.” (Surah Ibrahim: 7)

default

TERKINI ! Tun Mahathir belasah #ManifestoBukanJanji PR , boleh mufliskan kerajaan !

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment




Manifesto pakatan pembangkang boleh menyebabkan kerajaan menjadi muflis kerana pelaksanaannya melibatkan perbelanjaan yang sangat banyak, kata bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.Beliau berkata sebuah kerajaan perlu mempunyai wang untuk mentadbir negara, dan manifesto pembangkang itu dilihat akan mengurangkan pendapatan kerajaan.

“Manifesto ini dibuat oleh pihak yang tidak pernah menjadi kerajaan. Dia tidak tahu kerajaan perlu ada wang, tidak boleh belanja sahaja, dan jika kita lihat manifesto mereka ialah nak kurangkan pendapatan kerajaan dengan kurangkan cukai, tol dan sebagainya,” katanya pada sidang akhbar selepas pelancaran kapal latihan kedua Tentera Laut Diraja Malaysia ‘Teguh Samudera’ oleh isteri beliau, Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali, di limbungan NGV Tech Sdn Bhd di Sijangkang hari ini.

Pada 25 Februari lepas, pakatan pembangkang melancarkan manifesto 10 perkara menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13, antaranya, pendidikan percuma bermula dari prasekolah hingga menara gading, kad keanggotaan DAP, Parti Keadilan Rakyat dan PAS boleh diguna di semua plaza tol untuk mendapat tol percuma, selain penurunan cukai eksais kereta secara berperingkat dengan tujuan menghapuskannya dalam tempoh lima tahun.

Mengambil contoh di Eropah, Dr Mahathir berkata ada negara di benua itu gagal mengurus kewangan dengan baik menyebabkan ia muflis dan hampir muflis.Sehubungan itu, beliau berkata rakyat harus bijak memilih kerajaan yang lebih berpengalaman mengurus kewangan dalam membangunkan negara, dan bukan kerajaan yang bakal menjejas kewangan negara.

“Kalau kita nak jadi bankrap, bolehlah kita beri semua… kita jangan kutip cukai, lepas itu bagi pendidikan percuma, lebuh raya percuma, semuanya… kerajaan akan muflis, mana nak cari duit.

“Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim (Menteri Besar Selangor) juga mengatakan manifesto bukan perjanjian, jadi yang dia buat (manifesto PRU 13), buat apa?

 Kalau dia kata ini bukan janji, tolak sahaja dia, buat serabut sahaja,” katanya.Mengulas isu pencerobohan warga Filipina di Lahad Datu, Sabah, Dr Mahathir berkata ia perlu diselesaikan melalui pendekatan berhemah, dan bukan kekerasan.

Ditanya sama ada isu itu akan dapat diselesaikan lebih cepat dengan campur tangan pihak beliau, Dr Mahathir berkata:“Saya tak fikir akan ada perbezaan jika saya bertanggungjawab atau orang lain yang bertanggungjawab.” BERNAMA

default

Rafizi berang #manifestobukanjanji PR dikutuk , ajak PM debat !!

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




Pakatan Rakyat (PR) mencabar Barisan Nasional (BN) terutamanya Pengerusinya, Datuk Seri Najib Tun Razak berdebat mengenai sumber kewangan manifesto pihaknya yang didakwa tidak relevan. Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli berkata, apa yang dibentangkan dalam manifesto PR, yang bertemakan Pakatan Harapan Rakyat, adalah berdasarkan kajian dan kiraan pakar ekonomi bukannya hanya janji manis untuk memenangi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

 “Kita sedia debat dengan pemimpin BN mengatakan manifesto kita tidak bagus, dan mereka juga perlu berani bentangkan aliran perbelanjaan dalam manifesto mereka seperti mana kami lakukan. “Manifesto ini berbeza dengan sebelum ini, kita ubah strukturnya tetapi memberi kesan kepada semua.

Menurut Rafizi, setiap program dalam manifesto PR telah dikira anggarannya berdasarkan aliran tunai tahunan. "PR amalkan 'open book' yang mana menjelaskan setiap aliran tunai yang dibelanjakan dan kita cabar BN dedahkan aliran tunai seperti mana yang dilakukan PR," katanya.

 Beliau berkata, tiga sumber utama kewangan manifesto ini adalah berdasarkan perbelanjaan berhemah, perbelanjaan dengan membanteras rasuah menyusun keutamaan perbelanjaan, dan peningkatan hasil daripada pertumbuhan ekonomi yang lebih baik. “Angka yang tepat penting bagi tujuan diskusi yang bermakna, bukan angka yang menakut-nakutkan rakyat,” katanya.

 Rafizi berkata, PR gembira apabila ada pihaknya bangkit menyuarakan rasa tidak puas hati dengan manifesto yang dibentangkan itu, kerana tidak menyentuh kumpulan-kumpulan tertentu. “Ini maknanya mereka juga mahu sertai kami dalam melangkah ke arah Malaysia Baru,” katanya.

 Melalui pembentangan itu, PR menyasarkan penjimatan RM49.5 bilion setahun untuk menampung perbelanjaan program dan projek kerajaan yang berjumlah RM45.8 bilion setahun daripada perolehan keseluruhan RM206.4 bilion jika berjaya menawan Putrajaya. Menurut Rafizi, jumlah itu adalah penjimatan sebanyak 24 peratus perbelanjaan pembinaan jalan raya di Selangor dari Januari hingga September 2012.

 Dalam manifesto yang dilancarkan PR Isnin lalu, PR menyasarkan pendapatan RM4,000 per purata isi rumah dalam tahun pertama pemerintahan. Selain itu, PR juga mahu menghapuskan tol, memansuhkan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN), menurunkan harga kereta, caruman wanita nasional dan 20 peratus dividen kepada Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT).

 Sementara itu, Rafizi juga menyebut, akan menyingkirkan polisi ekonomi Dasar Ekonomi Baru (DEB) jika PR berjaya menawan Putrajaya kerana polisi yang ada tidak lagi relevan. “Kita akan bergerak dari dasar berasaskan kaum kepada dasar berasaskan keperluan yang seterusnya tidak akan menggunakan DEB.

 “Akan tiba masanya apabila semua dasar ekonomi berasaskan kaum tidak lagi relevan,” katanya. Turut hadir Naib Presiden PKR, Tian Chua; ahli Jawatankuasa Kerja Pas Pusat, Dr Zulkefly Ahmad dan Naib Pengerusi DAP, M. Kulasegaran.

default

GEMPAR ! Salleh Yaacob bersara dunia hiburan kerana dikecam macai PR @rozaidijamil @tunfaisal

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 9 Comments


Macai2 Pakatan tentu berguling sakan atas tanah kerana niat jahat mereka telah berjaya mengkuburkan karier hiburan artis Salleh Yaacob berjaya .

Hari ini keputusan mengejut oleh  Salleh Yaacob yang  mengesahkan menarik diri daripada dunia hiburan gara-gara dikecam  hebat oleh pencacai Pakatan kerana video di you tube mengenai janji manifesto pembangkang .  Nasib beliau sebagai Deejay Sinar FM mungkin akan dikenakan tindakan juga .

Bagi   GPB  ,  kalau  benar Salleh Yaacob adalah merupakan penyokong kuat kerajaan , sertailah parti  politik seperti  Presiden SENIMAN , Zed Zaidi  dan beberapa artis lain Amy Search , Mus May ,Jamal Abdillah, Ibnu Reza dll. .

Tak ada sapa lagi akan kritik anda selepas ini lagi kerana jelas anda adalah ahli parti kerajaan .  Biar lah macai2 ini yang bangang & tak faham erti demokrasi ini meroyan macam orang gila mengecam anda.

Bersara daripada hiburan dan beralih kepada politik ..mungkinkah ini boleh berlaku ??




Penyampai radio, pelawak serta pengacara terkenal, Salih Yaacob, 52, mengambil keputusan untuk menarik diri daripada dunia hiburan ekoran penyebaran cereka pendek di laman YouTube berjudul Bangkang dari Longkang . 


Cereka pendek berdurasi kira-kira tiga minit yang memaparkan situasi di sebuah ceramah parti politik itu turut disertai seorang lagi rakan pelawaknya, Nabil Ahmad. 

Kesannya, Salih mendapat kritikan meluas daripada pihak penyokong parti pembangkang, bahkan stesen radio Sinar FM turut diugut untuk diboikot. " 


 "Saya sangat kecewa dan meminta maaf kepada peminat. 

"Saya mengambil keputusan untuk tidak lagi terlibat di dalam bidang hiburan selepas ini. Soal kerjaya sebagai penyampai radio pula saya serah semuanya kepada pihak pengurusan," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia hari ini.



default

PANAS ! #ManifestoBukanJanji Pakatan Flip Flop, boleh diubah di kedai makan ??

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment




ManifestoBukanJanji : Royalti Tiada Dalam Manifesto, NGO R Tidak Diiktiraf?

Royalti minyak adalah salah satu isu yang dimanipulasikan PAS bagi menarik sokongan rakyat terutamanya rakyat Kelantan.

Walaupun sudah jelas berdasarkan undang-undang bahawa Kelantan tidak layak menerima royalti minyak, PAS tetap memainkan isu tersebut bagi menyemai sentimen kebencian pada rakyat.

Dengan memanipulasi isu royalti, PAS mampu menimbulkan satu persepsi bahawa kerajaan pusat menzalimi rakyat Kelantan kerana tidak membayar royalti minyak kepada kerajaan Kelantan.

Kesungguhan PAS memainkan isu royalti sememangnya tidak dapat dinafikan kerana boleh dikatakan royalti adalah satu-satunya isu yang boleh membuat rakyat Kelantan membenci kerajaan Barisan Nasional.

Bagi memastikan isu royalti minyak ini terus hangat diperkatakan, satu pertubuhan bukan kerajaan yang digelar NGO R telah dibentuk.

Pelbagai usaha telah dilakukan oleh NGO R untuk menarik sokongan rakyat termasuk berhimpun di perkarangan mahkamah, berbasikal, berkonvoi dan sebagainya.

Pakatan Rakyat semalam mengakui 'terlepas pandang' isu royalti dalam cetakan. Kata Dr. Dzulkefly Ahmad, berlaku kesilapan di pihak pencetak yang menyebabkan tuntutan royalti minyak untuk negeri pengeluar minyak tidak dimasukkan dalam manifesto 'Pakatan Harapan Rakyat' versi cetak.

www.malaysiakini.com/news/222351





Adakah alasan 'terlepas pandang' boleh dianggap relevan sedangkan isu royalti bukanlah satu isu yang kecil, malah penolakan rakyat terhadap BN khususnya di Kelantan adalah disebabkan manipulasi terhadap isu tersebut.

Jika PAS melihat isu royalti sebagai isu yang besar dan wajib diperjuangkan demi masa hadapan rakyat Kelantan yang lebih baik, isu itu tidak sepatutnya dipandang enteng dan tidak wajar tidak dimasukkan ke dalam manifesto Pakatan Rakyat.

Kini timbul persoalan adakah Pakatan Rakyat benar-benar memperjuangkan pembayaran royalti minyak kepada Kelantan? Adakah perjuangan NGO R selama ini cuma salah satu usaha untuk terus mengelirukan rakyat Kelantan?

Setelah apa yang berlaku, Presiden NGO R Nazri Deraman menghadap Anwar Ibrahim untuk memperbetulkan manifesto. Sampai gini mo lalu nah!


 Mudahnya mereka memperbetulkan manifesto, di kedai kopi pun boleh buat. Kita nantikan adakah pembayaran royalti minyak kepada Kelantan akan dimasukkan ke dalam manifesto versi cetak atau tandatangan Anwar Ibrahim itu tidak memberi apa-apa makna.

Berdasarkan apa yang telah terjadi, rakyat sepatutnya dapat menilai bahawa isu royalti minyak cuma retorik yang dimainkan oleh PAS.

Isu royalti minyak Kelantan adalah umpama isu hudud yang seringkali dibangkitkan menjelang pilihanraya, tetapi hakikatnya agenda pelaksanaan hukum hudud langsung tidak dimasukkan ke dalam manifesto Pakatan Rakyat dan Buku Jingga.

PAS dahulunya sering merujuk Al-Quran, kini mereka merujuk Buku Jingga. Walhal apa yang ada di dalam Buku Jingga cuma retorik dan sekadar gula-gula untuk menarik sokongan rakyat Malaysia.

Jika pembayaran royalti minyak kepada Kelantan dimasukkan ke dalam manifesto Pakatan Rakyat dan Buku Jingga sekalipun, adakah segala janji-janji mereka boleh dipercayai? Banyak janji-janji mereka selepas PRU12 masih belum ditunaikan, malah Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim sendiri mengatakan manifesto bukan janji.

Jika manifesto bukan janji, untuk apa bentangkan kepada rakyat? -Tok Guru.ASSU

default

PANAS ! Nizar mahu humban ketuanan Melayu

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments





Timbalan Pesuruhjaya Pas Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin menyifatkan konsep ketuanan Melayu yang diamalkan di negara ini sejak 55 tahun lalu mesti dihapuskan serta 'dihumban' keluar daripada arus politik negara.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pasir Panjang itu mendakwa, konsep ketuanan Melayu hanya menanam sifat kebencian terhadap kaum sekali gus membawa kepada ketidakadilan dan kezaliman.

Sambil menggunakan petikan Surah Al-Maidah ayat 8, Mohammad Nizar ketika menyampaikan kuliah Maghrib di Surau Fasa 3B Manjung di ini malam tadi berkata, konsep ketuanan Melayu tidak dibenarkan Islam.

"Allah kata Aku tidak terima ketidakadilan. Melayu ditanam sifat benci kepada Cina dan India, Cina ditanam sifat benci kepada Melayu dan India, India ditanam sifat benci kepada Cina dan Melayu.


"Setelah 55 tahun berlalu, kita lihat ketidakadilan ini berlaku. Kalau hendak bawa kembali kepada takwa, hilangkan ketuanan Melayu. Dalam Islam, yang hanya dibenarkan adalah ketuanan syarak," katanya.

Mohammad Nizar turut mendakwa, prinsip ketuanan Melayu tidak tercatat dalam sumber berasaskan al-Quran mahupun as-Sunnah, justeru konsep itu harus 'dihumban keluar'.

Mengambil contoh kaum 'Ad dan Thamud, pemimpin Pas itu menegaskan, sesuatu bangsa itu tidak pernah mempertahankan agama, sebaliknya agama yang sepatutnya membela bangsa.

Dalam kuliah maghrib itu, Mohammad Nizar juga mengambil kesempatan menyeru orang ramai supaya membuat keputusan yang betul pada Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti dengan memilih kerajaan yang tidak mengamalkan rasuah.

"Di akhirat nanti, Allah nak tanya kita. Soalan pertama siapa tuhan kamu? Soalan kedua siapa kerajaan yang memerintah hari ini? Boleh semak surah ke-40 ayat 16," ujarnya. - UTUSAN

default

PANAS ! 50 ribu rakyat Bangi turun ceramah #Manifestobukanjanji !!

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments





- Ceramah pakatan pembangkang di Padang Awam Bandar Sri Putra 5, di sini malam tadi berlangsung dalam keadaan hambar dengan dihadiri sekitar 50 orang sahaja.
Ternyata ceramah yang diadakan bagi menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) itu tidak berjaya menarik kehadiran ramai ahli parti itu dan penduduk setempat.

Ceramah oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bangi, Dr. Shafie Abu Bakar dan ADUN Kajang, Lee Khim Shee juga tidak berjaya menarik perhatian kira-kira 2,000 penuntut Kolej Universiti Islam Selangor (KUIS), Bandar Baru Bangi, milik kerajaan negeri Selangor yang tinggal di asrama tidak jauh daripada padang itu.

Dalam ceramahnya, Shafie yang tiba pukul 11.30 malam antara lain mempertahankan tindakan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyamakan penerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dengan haiwan dan manifesto pakatan pembangkang yang diumumkan di Selangor baru-baru ini.


*** Kalau macam ini lah punya sambutan ..ternyata rakyat dah muak untuk dengaq manifesto Pakatan yang dikenali Manifesto Bukan Janji .

default

P.Pinang pun tak bina , sekarang janji 150 ribu rumah pulak #manifestobukanjanji

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




– Pelancaran manifesto pakatan pembangkang yang bertemakan ‘Pakatan Harapan Rakyat’ diibaratkan umpama mimpi disiang hari lantaran tidak selari dengan apa yang dilaksanakan oleh mereka sepanjang hampir sepenggal berkuasa di empat buah negeri, kata Ahli Majlis Tertinggi UMNO Datuk Ir Idris Haron.
“Mereka bermimpi disiang hari kerana hingga ke hari ini sudah berapakah jumlah rumah mampu milik dibina di negeri pemerintahan mereka selama lima tahun mereka berkuasa?” soalnya.
Antara tawaran dalam manifesto pembangkang ialah membina 150,000 rumah selesa mampu milik sebagaimana yang dibentangkan dalam majlis pelancarannya di Pusat Konvensyen Shah Alam, semalam ini oleh oleh tiga pemimpinnya iaitu Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli, Ahli jawatankuasa Pas Pusat Dr Dzulkefly Ahmad dan Naib Presiden DAP M Kulasegaran.
“Semua rumah mampu milik yang ada di negeri-negeri tadbiran pembangkang disempurnakan pembinaannya oleh kerajaan Persekutuan melalui pentadbiran Barisan Nasional (BN) yang dilaksanakan oleh Syarikat Perumahan Negara Berhad (SPNB), Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT), Risda, Felda dan lain-lain,” katanya yang juga Pengerusi SPNB.
Tegas beliau, selama 23 tahun Pas mentadbir Kelantan tetapi malangnya semua rumah mampu milik di negeri terbabit dibina oleh SPNB.
“Negeri Kelantan adalah antara penerima terbanyak rumah mampu milik kelolaan SPNB hasil pentadbiran BN selaku kerajaan Persekutuan sedangkan kepimpinan Pas ibarat janji ketua pembangkang kepada penduduk Kampung Buah Pala iaitu hanya di tepi bibir manisnya saja.
“Akhirnya, Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib juga yang telah menyerahkan kunci rumah kepada mangsa penipuan PKR kerana mereka cakap tak serupa bikin. PKNS di Selangor hanya membina rumah banglo mewah dan begitu juga di Pulau Pinang, manakala Kedah pula hanya menagih simpati dari SPNB.”
Tegas beliau yang juga Ahli Parlimen Tangga Batu, dalam tempoh tujuh tahun, rumah mampu milik yang dibina oleh SPNB di Kelantan adalah sebanyak 3,581 buah dengan angka tertinggi ialah di Selangor yang membabitkan sejumlah 7,948 buah rumah.
“Biarpun negeri-negeri tadbiran pakatan pembangkang tetapi kerajaan Persekutuan tidak pernah meminggirkan kepentingan dan kebajikan rakyat, tidak ada konsep pilih kasih walaupun kerajaan negeri pembangkang lebih tertumpu kepada rumah-rumah mewah.
“Apa yang disajikan dalam manifesto baru pakatan pembangkang hanyalah atas kertas kerana rumah-rumah mampu direalitikan oleh kerajaan BN sekalipun di negeri-negeri pakatan pembangkang malah di Pulau Pinang dan Kedah juga, SPNB turut terlibat dan telah membina sebanyak 1,703 di Pulau Pinang dan 2,870 di Kedah.”
Dilaporkan, manifesto baru pakatan pembangkang menggariskan 14 tawaran dalam cabang kesejahteraan rakyat yang antaranya ialah menurunkan harga minyak, menghapuskan tol, menurunkan harga kereta, keadilan warga Felda, caj elektrik lebih rendah, pendidikan percuma, hapus monopoli, perkhidmatan wad percuma di semua hospital kerajaan serta bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat dinaikkan. -MediaUMNO

default

Hot ! Fesyen terkini Azharina Azhar selepas berstatus Janda !

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




Amboi sakan betul artis yang bergelar Janda ini bila dah bercerai dengan suami .

Penyanyi yang terkenal lagu Elegi Sepi  ,  Azharina  Azhar   telah melakukan tranformasi seperti gaya  artis Hollywood bila memakai fesyen berkemban cukup seksi .






default

Mana pi janji duit RM6 ribu setahun oleh DAP ? #manifestobukanjanji @tunfaisal

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments



Dua hari lepas, lima tahun yang lalu, lebih tepat lagi lagi pada 25/02/2008, DAP mencadangkan supaya setiap keluarga yang menerima gaji kurang RM6,000 sebulan diberikan bonus RM6,000 setahun bagi mengurangkan beban kewangan mereka.

Ketika mengumumkan manifesto DAP peringkat nasional di Pulau Pinang pada hari itu, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, menjadi tanggungjawab kerajaan memberikan bantuan tersebut berikutan penderitaan rakyat akibat tekanan inflasi dan kenaikan harga barang. Pada hari berkenaan DAP telah melancarkan manifesto Pilihan Raya Umum Ke-12 dengan tema 'Malaysia Boleh Lebih Baik Lagi!'.


Dengan manifesto bukan janji berkenaan dan banyak lagi janji yang telah ditaburkan oleh DAPig, DAPig telah berjaya merampas Pulau Pinang daripada Barisan Nasional. Semenjak 2008, DAP berjaya menubuhkan Kerajaan di Pulau Pinang. Sudahkah janji di atas tertunai? Aku yakin, Rakyat Pulau Pinang dan Rakyat Malaysia sudah lupa janji-janji berkenaan.

Senang-senang mereka menaburkan manifesto bukan janji, samalah perangai buruk seperti rakan-rakan sebantal mereka, PAS dan PKR. Pada tarikh yang sama lima tahun kejadian di atas berlalu, iaitu pada 25/02/2013 orang yang sama, Lim Guan Eng beserta bapanya Lim Kit Siang kembali ke pentas Pakatan Haram untuk menabur janji-janji terbaru. Apakah Rakyat Malaysia akan bakal ditipu lagi?-Tok Guru.



** Banyak lagi Manifesto Bukan Janji DAP pada PRU12 tidak ditunaikan di P.Pinang ..

default

100 orang Pas keluar parti pasal duit BR1M digelar haiwan

on Wednesday, February 27, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments






Kira-kira 100 ahli Pas dari Kampung Pening Lalat, Gual Tokdeh dekat sini, bertindak drastik menyertai UMNO selepas kecewa dengan sikap pemimpin parti itu yang disifatkan semakin bongkak.


Borang keahlian mereka diserahkan kepada Ketua UMNO Bahagian Rantau Panjang, Datuk Abdullah Mat Yasim dalam Majlis Selamat Tinggal Pas di kampung tersebut malam tadi.
Ahli Pas, Yaacob Mahmood, 78, berkata, dia mengambil keputusan menyertai UMNO kerana berasa terhina dengan kenyataan Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang menyamakan bantuan Kerajaan Pusat seperti memberi makan ayam dan lembu.

"Nik Abdul Aziz sendiri pernah mengajar supaya terima apa sahaja yang diberikan UMNO. Tapi sekarang lain pula. Itu tidak mengapa, tetapi kalau sampai tahap menghina begini, saya tidak boleh terima. Kami ini manusia bukan haiwan.
"Sejak 22 tahun Pas memerintah juga, tidak ada sebarang hasil pun yang kami dapat. Tapi UMNO tidak pernah abaikan kami meskipun tahu kami penyokong tegar Pas," katanya ketika ditemui dalam majlis tersebut.

Seorang lagi penyokong Pas, Rosanah Yaacob, 47, memberitahu, dia tidak pernah mengundi UMNO kerana menganggap Pas sebagai parti Islam mampu memberi kesejahteraan kepada rakyat di dunia dan akhirat.

Namun, katanya, tanggapan itu meleset kerana prinsip Pas semakin berubah sejak bersekutu dengan DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) sehingga sanggup menggadai akidah orang Islam terutamanya dalam isu kalimah Allah.


"Sekarang mereka nampak sangat angkuh. Nik Abdul Aziz tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan menghina terhadap sesama manusia apatah lagi beliau sendiri tidak memberi apa-apa bantuan kepada rakyat," katanya. - UTUSAN


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130227/po_10/100-penyokong-tegar-Pas-Gual-Tokdeh-sertai-UMNO#ixzz2M5sHIjGe
© Utusan Melayu (M) Bhd 

default

PRU13 : Rejim DAP gerun sokongan Melayu bertambah kepada BN di PP !!

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




PRU13 Pakatan Rakyat Pulau Pinang akan kekal berpegang pada formula agihan kerusi pada 2008 di mana DAP bertanding 19 kerusi negeri, PKR (16) dan PAS (5) untuk berdepan Umno yang bakal bertanding 15 Umno, Gerakan (13), MCA (10) dan MIC dua kerusi. 

Ia bagi mengelak sebarang kemungkinan konflik dalam gabungan tersebut, sebagaimana yang berlaku dalam Pakatan di Johor baru-baru ini di mana pemimpin DAP dan PKR bertelagah secara terbuka kerana berebut kerusi yang bertindih. "Kami akan kekalkan status quo di Pulau Pinang," kata .



 Pengarah Pilihan raya DAP Pulau Pinang, Ng Wei Aik (kanan), sambil menambah bahawa keputusan itu adalah muktamad dan menolak sebarang kemungkinan berlaku konflik berkaitan dengannya. Bagaimanapun, DAP tidak mengambil mudah pilihan raya umum kali ini, dengan Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng berterusan mengingatkan semua pihak supaya bersiap sedia untuk berdepan dengan serangan lawan. 

Kebimbangan Lim adalah munasabah, terutama dengan laporan penilaian dalaman BN yang menunjukkan ia sudah 90 peratus bersiap sedia untuk merebut kerusi yang majoriti pengundi Melayu.

 Terdapat 40 kerusi Dewan Undangan Negeri di Pulau Pinang, di mana 29 dimenangi Pakatan. Sekiranya DAP dapat mengekalkan semua 19 kerusi yang dimenanginya sebelum ini, maka Pakatan memerlukan PKR dan PAS menyumbang dua lagi kerusi untuk kekal berkuasa di negeri itu. Persoalan yang lebih besar ialah sama ada Pakatan akan dapat mengekalkan majoriti dua pertiga, iaitu sekurang-kurangnya 27 kerusi.

 Difahamkan, kajiselidik dalaman Pakatan juga menunjukkan bahawa ia mungkin mampu meraih hanya 25-30 peratus undi Melayu yang diharapkannya, meletakkan ia pada risiko kehilangan kerusi majoriti Melayu dan kerusi pengundi bercampur, yang kebanyakannya dipegang oleh PKR dan PAS. 



"Ini adalah kerana (BN) sedang memainkan isu perkauman di Pulau Pinang," kata Lim. merujuk kepada dakwaan Umno bahawa kerajaan negeri dan DAP telah meminggirkan orang Melayu dan kedudukan Islam terancam oleh kewujudan mereka.

default

Nasihat Tunku Aziz , jangan percaya DAP perjuang Islam ! @dzainalabidin

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




 Kenyataan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng kononnya parti itu berperanan memperjuangkan agama Islam di negara ini adalah retorik murahan demi memancing undi masyarakat Melayu pada Pilihan Raya Umum Ke-13, kata bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim.

Beliau menegaskan, DAP tidak akan sesekali memperjuangkan Islam dan kebajikan orang Melayu sebaliknya parti itu lebih bersifat cauvinis dan perkauman.

"Mana mungkin DAP memperjuangkan nasib Islam? Selama ini mereka juga yang bermati-matian menentang pelaksanaan hukum hudud. Baru-baru ini, Guan Eng sengaja 
mengeluarkan kenyataan berkaitan penggunaan kalimah Allah yang akhirnya menyebabkan pemimpin Islam di negara ini bercakaran antara satu sama lain.

"Jangan percaya retorik murahan seperti ini, mereka hanya pandai bercakap. Apa bukti mereka memperjuangkan Islam? Yang saya tahu, mereka lebih banyak melukakan perasaan kami," tegasnya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas ucapan Guan Eng semalam pada konvensyen pakatan pembangkang di Shah Alam yang menegaskan bahawa DAP juga berperanan menegakkan Islam di negara ini.
Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang turut menyangkal dakwaan pihak-pihak tertentu yang menyatakan DAP menghina atau anti-Islam sedangkan parti itu menegakkan agama Islam seperti termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan. - UTUSAN


default

Kebodohan macai PR yang marah Salleh Yaacob #manifestobukanjanji

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 3 Comments


Bukan main lagi macai2 Pakatan meroyan macam kena sawan  gara -gara video Bangkang Dari Longkang lakonan Salleh Yaacob bersama Nabil.


Bila GPB baca komen2 macai PR di Sinar fm FB , nampak sangat kebodohan mereka berhujah .

Sejak bila Salleh Yaacob kutuk rakyat ? Tak kan kutuk pembangkang pasal manifesto bukan janji PR dianggap seolah-olah hina rakyat ?

Apa ingat Pakatan itu mewakili 27 juta rakyat Malaysia ?

"Pemikiran SY tak matang dan tak bijak berpolitik "..Nak tanya sikit..sejak bila pulak SY masuk UMNO seperti Abby masuk Pas ?

Tapi kalau dia dengan Nabil nak masuk Umno tu pun apa masalahnya ?  Ramai artis dah masuk politik termasuk  ke dalam pembangkang sendiri .

Jadi kalau nak  SY sokong kerajaan BN itu hak dia sebagai rakyat. Ini negara kita bebas menyokong mana2 parti politik. Ini baru SY & Nabil buat lawak politik ..meracau giler macai2 Pakatan ..haha





default

Hot ! Jambatan retak, bala untuk kerajaan DAP

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




Semalam GPB ingin ke sebelah pulau  dan tidak sangka berlaku kesesakan teruk di Jambatan P.Pinang ekoran masalah besi penyambung ( keretakan)  jambatan . Kebanyakan pengguna mengikut arahan PLUS dan menggunakan laluan altenatif iaitu Feri bagi mengelak kesesakan .

Tetapi seperti dijangka di feri juga  mengalami kesesakan teruk hingga ada beberapa kenderaan rosak . GPB bertolak pukul 8 sampai di jeti tapi hanya naik feri pada pukul 10.45 pm .

GPB yakin ramai rakyat yang terperangkap dalam kesesakan ini   maki berkandaq la pasal jammed luar biasa  di jambatan .

Malah Ah Beng sendiri yang dok di tingkat 28 pun tak senang hati ..negeri dah haru biru  ,rakyat marah ..ingat dia boleh duduk senang tidoq ka .

Walau apapun , sebagai umat Islam kita berpegang kepada kehendak Allah kerana dia paling berkuasa di muka bumi ini . Apakah ini satu lagi bala Allah terhadap umatnya yang bersekongkol dengan kafir menghina agama Islam dan kalimah suci Allah . ?







"

default

PANAS ! Pernah kantoi khalwat, kini berkemban tuala bila dicekup !

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments





Tidak serik-serik. Wanita yang pernah ditangkap Pejabat Agama Islam Johor pada tahun lalu atas kesalahan berkhalwat, sekali lagi dicekup ketika sedang memadu kasih selepas meraikan majlis hari jadi di sebuah hotel di Jalan Mengkibol, di sini, awal pagi kelmarin.

Sebelum itu, wanita berkenaan  sempat menyambut hari jadi teman lelakinya yang ke-22 di sebuah restoran makanan segera di bandar Kluang.

Lelaki yang berasal dari Melaka itu sanggup datang ke Kluang semata-mata ingin menyambut hari lahirnya dan melepaskan rindu dengan teman wanitanya yang jarang ditemui kerana bekerja di sebuah pasar raya di bandar Kluang.

Ketua Bahagian Penguat kuasa Jabatan Agama Islam Johor cawangan Kluang, Anuar Kosnin, berkata, sewaktu serbuan dijalankan kira-kira jam 1.15 pagi pasukan penguat kuasa terpaksa menunggu lebih kurang lima minit untuk pasangan berkenaan membuka pintu hotel.

“Apabila pintu dibuka hanya lelaki sahaja yang ada manakala si wanita menyembunyikan diri dalam bilik air dalam keadaan berkemban dengan harapan untuk menyelamatkan diri daripada ditahan.

“Hasil pemeriksaan yang dijalankan mendapati wanita yang ditahan itu pernah ditangkap oleh Pejabat Agama Islam Johor pada tahun lepas di kawasan Perumahan Jalan Haji Manan, Kluang tetapi bersama dengan lelaki lain,” katanya.

Anuar berkata, hukuman dan denda yang dikenakan ke atas wanita itu tidak pernah dijadikan tauladan tetapi masih mengulangi kesalahan yang sama iaitu berkhalwat.

“Bagaimanapun, pasangan berkenaan akan didakwa mengikut Seksyen 27 (1) (a) & (b) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Johor 1997, yang membawa hukuman denda maksimum RM3,000 atau penjara maksimum dua tahun, atau kedua-dua sekali jika sabit kesalahan,” katanya.

Operasi bersepadu itu berakhir sekitar jam 5 pagi dan  melibatkan lima daerah Jabatan Agama Islam Johor iaitu Muar, Batu Pahat, Pontian, Johor Bahru dan Kluang, disertai tiga anggota Cawangan Penyiasatan Khas (CPK) Kem Mahkota Kluang.

default

TERKINI I! Tentera Sultan Sulu diberi amaran tegas kerajaan Filipina

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




 Presiden Filipina, Benigno Aquino hari ini memberi amaran kepada Sultan Sulu bahawa beliau akan berhadapan dengan tindakan undang-undang yang "amat tegas" jika tidak menamatkan insiden menceroboh wilayah Sabah, yang berlarutan sejak awal bulan ini.

Sehubungan itu, Aquino telah meminta Sultan Jamalul Kiram III agar menarik keluar 180 pengikutnya termasuk 30 yang bersenjata dari Lahad Datu.

“Jika anda memilih untuk tidak bekerjasama, kuasa penuh berdasarkan undang-undang negara akan dikenakan bagi mencapai keadilan untuk semua,” kata Aquino dalam satu kenyataan yang disiarkan menerusi televisyen.

Dipetik laporan AFP, Presiden Filipina itu berkata, "keadaaan ini tidak boleh berlanjutan."

"Jika anda benar-benar seorang pemimpin kepada pengikut, anda sendiri perlu bekerjasama dengan kerajaan dan kembali ke negara ini secara aman,” kata beliau.

Selain itu, Aquino turut memberi amaran kepada Sultan Jamalul bahawa satu arahan telah dikeluarkan agar siasatan diadakan berhubung kemungkinan pencabulan undang-undang oleh beliau, pengikut dan pihak sekongkol dengannya dalam insiden menceroboh wilayah Malaysia.

default

Hot! Salleh Yaacob di maki hamun pencacai PR #manifestobukanjanji

on Tuesday, February 26, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments



Bila ada artis sokong Pakatan seperti Abby, bob lokman, Aishah , macai2 ini puji melangit dan anggap mereka berhak sebab ini demokrasi.

Tapi bila artis yang sokong BN seperti SY dan Nabil  terus dimaki hamun dan dicaci.

Macam sial !!  Nampak sangat macai2 Pakatan terasa gila babi lawak sinis SY dan Nabil tentang manifesto bukan janji.


KUALA LUMPUR: Ekoran tersebarnya klip video di Youtube yang menunjukkan aksi lawak Salih Yaacob bersama Nabil Rajalawak yang didakwa secara sinis mempersendakan janji Pakatan Rakyat telah mengundang ketidakpuasan para pendengar radio Sinar FM.

Rakaman tersebut adalah sebahagian klip video siri kempen pihak tertentu memburuk-burukkan Pakatan Rakyat dalam sirinya bertajuk "Bangkang Dari Longkang".

Dalam Video tersebut, kedua-dua pelawak itu berlakon masing-masing membawa watak wakil rakyat dan seorang pembantu yang sedang berdialog dengan masyarakat.Dalam dialognya Salih dan Nabil didakwa secara sinis mempersendakan Pakatan Rakyat kononya tidak menunaikan janji di empat buah negeri.Video tersebut boleh ditonton di https://www.youtube.com/watch?v=IK7x2-oUodY.Ekoran aksi itu, laman Facebook Sinar FM yang disukai lebih 130,000 pengguna facebook telah menerima komen-komen negatif .

Salih Yaacob yang lebih mesra dipanggil SY, merupakan juruhebah di slot Sinar Pagi saluran radio itu.

Stesen radio itu juga dijangka turut terkena tempias apabila ada di kalangan para pendengar kecewa dan mengancam untuk memboikot radio tersebut.

Boleh dikatakan di setiap status yang dinaikkan di laman rasmi radio itu, terus menerima komen-komen negatif daripada pendengar mereka termasuk menyerang Salleh Yaakob sendiri.

default

Hot ! Pencacai Pakatan meroyan sakan video Nabil & Salleh Yaacob #manifestobukanjanji

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


Meracau sungguh pencacai2 Pakatan ni pasal video lakonan Nabil dan Salleh Yaacob belasah pemimpin mereka .haha..

Apa pun memang kelakar dan sinis lawak Nabil dan Salleh Yaacob ..hahaha

Mesej yang hendak disampaikan ialah jangan mudah terpedaya dengan janji parti yang tiada rekod baik menunaikan janji kepada rakyat. Pilih lah parti yang mempunyai track record baik menunaikan segala janji seperti BN



PR = manifestobukanjanji

BN = Janji Ditepati




default

Hot ! DAP kini dah jual nama Islam untuk politik !!

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




- Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib tidak terkejut apabila Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menegaskan bahawa parti itu juga berperanan dalam usaha menegakkan Islam di negara ini.

Namun beliau yang awalnya agak keberatan mengulas, dengan nada agak sinis berkata, adalah bagus sekiranya DAP menjadi sebuah parti yang tidak menghina Islam dan bukan anti-Islam.

Beliau turut 'menyambut baik' sekiranya DAP menjadi parti yang menegakkan Islam seperti mana dakwaan Guan Eng bahawa perkara itu termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan.

"Baguslah kalau begitu (DAP sebuah parti yang tidak menghina Islam dan bukan anti-Islam), bagi saya baguslah tu,'' katanya kepada Utusan Malaysia sebagai mengulas ucapan Guan Eng dalam konvensyen pakatan pembangkang yang berlangsung di Shah Alam, Selangor hari ini.

Pemimpin DAP itu yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang antara lain menyangkal dakwaan pihak-pihak tertentu yang menyatakan DAP menghina dan anti-Islam sedangkan parti itu menegakkan agama Islam seperti mana termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan.

Guan Eng sebelum ini pernah mengguris perasaan umat Islam di negara ini apabila mahu penggunaan kalimah Allah dibenarkan bagi agama lain.

Ditanya mengenai dakwaan Guan Eng bahawa DAP adalah sebuah parti yang memperjuang serta menegakkan Islam, Harun berkata: "Itu lagi bagus. Mungkin dia nak tukar agamalah tu."

Ketika diminta mengulas lebih lanjut mengenai kandungan ucapan Setiausaha Agung DAP itu termasuk mahukan Datuk Seri Anwar Ibrahim dilantik sebagai Perdana Menteri, Harun bagaimanapun enggan menjelaskan perkara itu.

"Maaflah, biarlah dulu. Saya tak dapat ulas lebih lanjut tentang perkara ini, sebab saya belum lagi terima dan dengar ucapannya," ujar beliau.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130226/po_01/Baguslah-DAP-kini-perjuangkan-Islam#ixzz2Lz27Vbyf
© Utusan Melayu (M) Bhd 

default

Panas ! PKR bakal melopong , Zairil DAP bakal MB Selangor !

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments




Ahli Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC) DAP, Zairil Khir Johari  disebut-sebut bakal dilantik sebagai Menteri Besar Selangor jika pakatan pembangkang berjaya mengekalkan penguasaan di negeri itu selepas pilihan raya umum akan datang.

Menurut blog DAP Insider, pencalonan Zairil yang merupakan Setiausaha Politik kepada Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng disokong ketuanya itu sendiri.

Blog tersebut mendedahkan, hasrat itu disampaikan Guan Eng sendiri kepada para penasihatnya dalam strategi DAP mengambil alih kekuasaan sekutunya, Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Selangor.

Menurut blog itu, ini kerana Guan Eng yakin DAP akan mengekalkan kesemua 13 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) yang dimenangi di Selangor pada 2008 serta menambah tiga lagi kerusi iaitu Kuala Kubu Bharu, Sungai Pelek dan Pelabuhan Klang.-UTUSAN-


Komen GPB

Guan Eng dan DAP nampaknya semakin rakus untuk membolot segala  kuasa. Mereka telah berlajar bagaimana kes di Perak di mana undang2 di sana mahukan MB berbangsa Melayu .

Jadi , Zairil a.k.a Christhoper Ross Lim  yang berketurunan Cina ini  untuk diangkat DAP sebagai MB jika Pakatan terus kekal di Selangor .


Jadi, apa yang PKR dan PAS dapat ? Dok dalam Pakatan tapi yang berkuasa adalah DAP kerana mereka akan memenangi kerusi lebih banyak .




default

Guan Eng nobat Anwar penyelamat negara jika jadi PM @tunfaisal

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


Perggh ...ayat tak bole blah ... Guan Eng cakap Anwar seorang sahaja boleh menyelamatkan  negara ini  dan rakyat perlukan beliau  menjadi Perdana Menteri Malaysia .

DAP memang mahu Anwar jadi PM  kerana itu memang strategi perancangan mereka . Ini kerana Anwar boleh ikut telunjuk mereka dan berkompromi  dalam semua hal termasuk agama & hak istimewa orang Melayu  .

Selain itu , isu moral Anwar juga menjadi senjata DAP kerana peguamnya Karpal Singh merupakan orang pertama  menuduh Anwar peliwat ketika dalam dewan rakyat. KLIK DISINI

Jadi , kalau Anwar jadi PM ..hanya jadi PM boneka lah seperti mana sekarang ini berlaku kepada Khalid Ibrahim dan Nizar semasa jadi MB Perak dahulu .


“Jika kita mahu selamatkan negara dan memperbetulkan kewangan, kita perlukan Anwar sebagai Perdana Menteri Malaysia,” kata Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menyampaikan ucaptama di Konvensyen Pakatan Rakyat kali ke-4 semalam. 

 Ketua Menteri Pulau Pinang itu berkata, sejak Ketua Umum KEADILAN tidak lagi memegang jawatan Menteri Kewangan pada 1998, belanjawan negara mencatat defisit selama 15 tahun berturut-turut.

 “Kali terakhir negara berjaya mencatat lebihan belanjawan adalah semasa Anwar menyandang jawatan Timbalan Perdana Menteri,” katanya. Berikutan itu, kata Guan Eng, pemberian sumbangan disalur Pakatan berbeza dengan BN kerana negeri-negeri yang ditadbir Pakatan menggunakan wang lebihan hasil keuntungan negeri, manakala BN pula terpaksa berhutang untuk memberi Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M).

 “Wang lebihan yang diperolehi (Pakatan) hasil pentadbiran telus sejak 2008 disalurkan kembali kepada rakyat melalui program-program Agenda Ekonomi Sosial.

Sebaliknya BN memberi bantuan kewangan kepada rakyat walaupun mencatat defisit tinggi dan hutang semakin melambung,” kata Guan Eng.

 Menurut Guan Eng, ketirisan kewangan negara berpunca gejala rasuah yang membarah di kalangan pemimpin Umno.



default

Hot ! Anwar bukan calon PM Pakatan , menang baru umum !!

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment




Nampaknya persoalan  siapakah yang akan dinobatkan  oleh Pakatan Rakyat sebagai Perdana Menteri jika mereka memenangi Pilihan Raya Umum (PRU) ke -13 terus menjadi misteri & teka teki  . Walaupun pencacai2 Pakatan  dok sibuk membuat propaganda #AnwarNewPM  di twitter & banner , ternyata ianya palsu dan  ia  terbukti hari ini .

Sebelum ini bukan main cakap besar lagi dalam siri ceramah mereka  di mana semua  pakat dok bodek menobatkan Anwar Ibrahim sebagai Perdana  Menteri ke 7 jika PR menawan Putrajya . Tetapi hari ini berbeza sekali nadanya di majlis pelancaran manifesto PR

Ke semuanya yang ditemui playsafe dengan  menjadi syaitan bisu.

 Mereka langsung tak berani sahkan  Anwar sebagai PM ke 7 walaupun sebelum ini sudah menghebahkan dikalangan penyokong2 tegar.

GPB yakin berita ini  cukup membimbangkan Anwar kerana ia bukan sahaja boleh menghalang dia menjadi PM ke 7  malah boleh  mengagalkan Pakatan menawan Putrajya .

Ini kerana masalah perebutan jawatan PM  ini sepatutnya tidak timbul  kerana sudah jelas dari dahulu lagi bahawa Anwar seorang saja  yang lebih layak .Tetapi bila sudah hampir PRU , nampaknya desakan penolakan Anwar cukup kuat walaupun beliau sokong kuat terutama DAP .


Rata-rata pemimpin Pakatan Rakyat sebaliknya cuba menyakinkan pengundi agar bersabar dan menanti “elemen kejutan” .

“Calon dah ada…tapi belum umum.

“Biasalah, ada pandangan tertentu dan ia tidak beri masalah besar…bila PR menang ke Putrajaya…orang popular akan menerima sokongan umum,” kata Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu ketika ditanya pemberita selepas majlis pelancaran manifesto PR “Pakatan Harapan Rakyat” di Pusat Konvensyen Shah Alam pada pagi tadi.

Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Dr Dzulkefly Ahmad pula berkata PR akan mengumumkan calon itu bila tiba masanya, namun enggan mengulas lanjut sama ada calon berkenaan akan diumum sebelum atau selepas PRU-13.

“Kita akan maklumkan di mana dan siapa calonnya,” kata Ahli Parlimen Kuala Selangor itu.

Sementara itu, Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat, Azmin Ali pula beranggapan PR mempunyai barisan kepimpinan yang kukuh dan ia merupakan sebahagian pakej yang membuktikan kewibawaan parti berkenaan untuk menawan Putrajaya.

“Kita ada pakej yang kukuh dan menjadi bukti Pakatan bersedia pergi ke Putrajaya…bukan soal siapa perdana menteri,” katanya.

“Soal (pemilihan perdana menteri) itu tidak timbul kerana perbincangan sebelum ini membuktikan muafakat PR itu utuh.

“Kita akan umumkan pada masa sesuai dengan elemen kejutan yang sesuai,” kata Ahli Parlimen Gombak itu lagi.

Sebenarnya isu siapa bakal PM itu kini semakin hangat membelenggu para pemimpin Pakatan Rakyat walaupun mereka berusaha keras hendak menyakinkan masyarakat kononnya isu berkenaan tidak pernah ‘menjadi hal’ kepada mereka.

Sebelum ini, ketika Muktamar Tahunan Pas Ke-58 di Kota Bharu, wakil Dewan Ulama, Hairul Nizam mahu Abdul Hadi menjadi Perdana Menteri dan bukannya pemimpin pembangkang yang lain. Kenyataan beliau itu kemudiannya disokong oleh beberapa lagi pemimpin Pas yang turut berada dalam majlis syura.

Malahan ketika masih di dalam Pas, bekas Naib Presiden parti itu, Datuk Dr. Hasan Ali pernah menyatakan secara terbuka bahawa Anwar tidak layak menjadi Perdana Menteri.

Ini bertentangan dengan DAP yang terang-terang mahukan Anwar menjadi Perdana Menteri mereka.

Pengerusi DAP Karpal Singh baru-baru ini sekali lagi menegaskan bahawa Anwar akan menjadi perdana menteri jika pembangkang berjaya menawan Putrajaya dalam PRU-13.

“Pilihan DAP adalah Anwar Ibrahim dan saya fikir pilihan ini akhirnya akan disokong PAS dan PKR (Parti Keadilan Rakyat) kerana Anwar Ibrahim paling layak,” katanya.

default

Hot ! Hadi kena checkmate dengan Muhyiddin isu BRI1M !! @tunfaisal

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini mencabar Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang sama ada berani mengeluarkan fatwa mengharamkan pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M).

Muhyiddin yang juga Anggota Parlimen Pagoh turut mencabar pemimpin tertinggi PAS itu mengeluarkan satu lagi fatwa bahawa mereka yang menerima BR1M juga haram.

"Jika mereka tidak haramkan ini bermakna apa yang dilakukan oleh kerajaan ini adalah kerja amal dan untuk membantu rakyat supaya lebih sejahtera, bahagia, dan boleh gunakan bantuan itu untuk menguruskan keperluan keluarga mereka," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita sebelum menghadiri majlis penyampaian BR1M untuk orang bujang (RM250 seorang) di Kompleks Sukan Pagoh di Muar hari ini yang turut dihadiri Anggota Dewan Undangan Negeri Bukit Serampang Datuk Tahir Taat. 

Muhyiddin mengulas kenyataan Hadi dalam konvensyen pakatan pembangkang di Shah Alam, Selangor hari ini yang mengibaratkan pemberian BR1M sama dengan amalan di zaman Firaun yang menggalakkan rakyat bergantung kepada kerajaan dan membuat rakyat hidup seperti pengemis. 

"Saya tahu bahawa ia bukan hukum bertentangan akidah, menyalahi syariat agama, saya tak tahu dua tokoh agama ini (Abdul Hadi dan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat) boleh keluar kenyataan bercanggah dengan agama, kata perjuangkan Islam. 

"Apakah mereka akan minta penyokong dan ahli mereka untuk pulangkan wang bantuan, sanggupkah mereka buat fatwa atau menghukum penerima harus pulangkan balik, ia perbuatan haram, bagi kita ia tidak bertentangan," katanya. 

Katanya ramai tokoh agama dan yang tidak berpengaruh lebih rasional dan bersandar dengan syariat berhubung soal itu. 

Bagi kerajaan katanya, pemberian BR1M ini adalah satu amalan baik sebab ia dapat membantu kumpulan sasar dengan lebih tepat terutama yang memerlukan bantuan seperti ini.

"Bagi kita ia amalan yang baik...sebab ada negara buat ini, menjurus kepada kumpulan sasar amat perlukan bantuan ini.

"Melalui transformasi nasional yang kita lakukan, kita kumpul data dan maklum balas daripada rakyat pendapatan kecil, sederhana, nyatakan bagaimana kerajaan dapat bantu. Atas dasar prihatin kita bantu," katanya.

Sebelum itu dalam ucapan beliau, Muhyiddin berkata PAS tercabar dengan tindakan BN memberikan BR1M dan jelas menunjukkan parti itu lebih mengutamakan politik kepartian daripada kebajikan rakyat.

"Beliau (Nik Abdul Aziz) kata kita beri BR1M macam bagi ayam makan, bagi lembu makan, adakah kita ini sama seperti binatang?" katanya.

Katanya, BR1M adalah satu amalan murni dan usaha kerajaan untuk membantu rakyat miskin yang amat memerlukan bantuan, sekali gus mampu memperbaiki kualiti hidup dan mengurangkan bebanan rakyat.

"Hal ini menyebabkan pembangkang risau anak muda akan menyokong BN. Orang lama akan terus menyokong BN sebab bantuan berterusan, kerana itu mereka tercabar dan keluar kenyataan yang tidak sepatutnya datang dari seorang ulama," katanya.

Katanya orang Melayu terutamanya cukup faham dengan perumpamaan yang digunakan oleh Mursyidul Am PAS itu.

Bernama

default

Shaik Hussein belasah berapi manifesto Pakatan & Guan Eng !! #ManifestoBukanJanji

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments





 Pemuda BN Pulau Pinang hari ini menyifatkan janji pembangkang dalam manifesto pilihan raya umum ke-13 adalah tidak masuk akal dan kebudak-budakan. 

Timbalan Ketuanya Shaik Hussein Mydin berkata, antara janji seperti memberikan pendidikan percuma, memberi rumah percuma kepada ibu tunggal adalah satu janji palsu kerana mereka tidak melaksanakannya walaupun telah memegang tampuk kerajaan di Pulau Pinang dan beberapa buah negeri lain.

"Walaupun mereka berkuasa di Pulau Pinang, kerajaan pakatan pembangkang itu tidak pun memberi pendidikan percuma dan membina rumah untuk golongan miskin di negeri ini," katanya ketika dihubungi Bernama di Georgetown.

Beliau berkata, janji-janji karut itu dibuat kerana pakatan pembangkang kini tertekan dengan kejayaan program transformasi yang diilhamkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, ditambah dengan kerja keras BN yang dapat melaksanakan semua janji-janji.


Pakatan pembangkang hari ini melancarkan sepuluh manifesto menjelang PRU-13 antaranya pendidikan percuma bermula dari prasekolah sehingga menara gading, kad ahli DAP, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan PAS boleh diguna pakai di mana-mana plaza tol untuk mendapatkan tol percuma dan bantuan perniagaan RM10,000 kepada setiap peniaga yang berdaftar dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia.

Shaik berkata pakatan pembangkang seharusnya melaksanakan terlebih dahulu kesemua manifesto itu di setiap negeri yang ditadbir mereka bagi menunjukkan kemampuan mereka dalam menepati semua janji itu.



** Mana lu mau lari Ah Beng ??  Janji manifesto dulu  di Penang lu belum settle ..sekarang mau kasi janji baru pulak .. Lu ingat rakyat bodoh   ??

default

Hot ! Guan Eng & Anwar memang malu besar hari ini di konvensyen Pakatan Rakyat #manifestobukanjanji

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments




Perwakilan di konvensyen Pakatan Rakyat memberikan sambutan hambar kepada desakan Lim Guan Eng supaya Datuk Seri Anwar Ibrahim dilantik menjadi Perdana Menteri sekiranya Pakatan Rakyat menawan Putrajaya.
Sambutan dingin itu menyerlahkan isu kepimpinan Pakatan Rakyat susulan keengganan PAS untuk mencalonkan Anwar secara terbuka bagi jawatan tertinggi itu.
Sebilangan besar perwakilan yang hadir hari ini adalah akar umbi PKR dan PAS dan dewan persidangan agak “sunyi” apabila Guan Eng menyatakan sokongan bulat beliau untuk Anwar menjadi Perdana Menteri.
“Jika kita mahu selamatkan negara, kita perlukan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri Malaysia,” kata Guan Eng.
Pengisytiharan terbuka Guan Eng yang saban kali diulang sebelum ini bertentangan dengan ketetapan tidak rasmi PAS yang mengambil sikap tunggu dan lihat.

Hanya kira-kira 300 orang mengisi dewan apabila Setiausaha Agong PKR Saifuddin Nasution memulakan ucapan, sambil diperhatikan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim, Lim Guan Eng dan Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Ketua Penerangan PAS Tuan Ibrahim Tuan Man mengesahkan PAS belum memberi persetujuan kepada mana-mana individu untuk dilantik menjadi PM jika PRU memihak kepada Pakatan Rakyat.
"Saya lihat calon perdana menteri ini kita bagi PAS lawan dululah... bila kita menang kita boleh bincang siapa perdana menteri. Macam kita nak bagi keuntungan kambing, kambing pun tak bela lagi jadi tak tahu mana nak untung.
"Secara umumnya rakyat tahu kalau Pakatan Rakyat menang tentulah yang mendominasi kerusi paling banyak itulah biasanya jadi pimpinan... bergantung kepada keputusan," katanya kepadaAntarapos semalam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.