..

..

PANAS ! JEFF OII GELAR KUCING KURAP DISERANG KAKITANGAN MPPP TAK PUAS HATI !!

on Sunday, November 24, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 9 Comments


Lihat lah betapi hinanya kakitangan bawahan MPPP di mata Cina DAP .. mereka anggap macam kucing kurap saja .  Itu pun macai2 tegar PAS & PKR di negeri memuja  lagi  tokong DAP ini sampai berdoa supaya masuk Islam .

Hari ini ia terbukti sehinggakan ada kakitangan awam tak puas hari penghinaan oleh seorang pemimpin DAP terhadap mereka . 




Lawatan Anggota Parlimen Jelutong Jeff Ooi Chuan Aun di Pasar Jelutong di sini bertukar "kecoh" apabila seorang pekerja Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) menggesanya menggugurkan label "kucing kurap" yang ditujukan kepada kakitangan bawahan MPPP, Sabtu lepas.

Dalam kejadian kira-kira 10.30 pagi, bekas Timbalan Presiden Kesatuan Buruh MPPP Mohd Rofi Osman mendekati Ooi, yang ketika itu sedang mengadakan sidang akhbar mengenai penjaja tidak berlesen, dan dengan suara yang kuat memintanya memohon maaf secara terbuka kepada semua kakitangan MPPP.

Keadaan itu mendorong orang ramai berkerumum di situ manakala beberapa petugas di situ menasihatkan Mohd Rofi agar beredar dari situ.

Ooi segara menamatkan sidang akhbar itu dan beredar sambil berkata, "wartawan boleh tanya ini superstar kita (sambil menunjuk kepada Aminah Abdullah) saya dah siap ya (sidang akhbar)," katanya.

Aminah ialah Presiden Pertubuhan Kebajikan Insan Mulia yang turut berada di lokasi kejadian.

Mohd Rofi, 58, yang telah berkhidmat lebih 30 tahun dengan MPPP berkata beliau kesal dengan sikap Ooi yang seolah-olah tidak berasa bersalah dan memandang remeh permintaannya itu.

"Sebagai seorang wakil rakyat yang berpelajaran tinggi dia (Ooi) tak boleh cakap begitu... dia sepatutnya profesional dan sedar perbuatannya itu telah mengguris perasaan pekerja bawahan seperti saya," katanya.




Terdahulu, Ooi meninjau pasar berkenaan bersama sekumpulan pegawai MPPP untuk menyelesaikan masalah isu kebanjiran penjaja tidak berlesen di sekitar Jelutong.

Katanya seramai 79 penjaja tidak berlesen telah dikenal pasti dan kerajaan negeri bercadang menempatkan mereka di kompleks peniaga yang akan dibina secara berperingkat di Sungai Pinang dengan fasa pertama dijangka siap pada 2015.

Ketika ditanya mengenai kenyataan "kucing kurap" itu, Ooi mengaku memberi label itu kepada kepada beberapa pegawai MPPP Sabtu lepas kerana mereka tidak membawa perangkaan terkini mengenai kedudukan penjaja di Jelutong selain tidak berpuas hati apabila pegawai kanan yang sepatutnya hadir tiada dalam sesi lawatan itu.

"You are insulting me by sending a lower officer itu 'kucing kurap' (anda menghina saya dengan menghantar pegawai pangkat rendah itu 'kucing kurap')... kita nak selesaikan masalah tetapi pegawai kanan itu serah kepada seorang yang lebih junior dan mereka tidak boleh buat keputusan," katanya. - Bernama






9 Responses

  1. Anonymous says:

    nak buat lagu mane..??? dah Pas sendiri rela jadi anjing kurap Dap...

  2. cakarla says:

    Well, you don't have to refer to them as 'kucing kurap', do you now. Just shows how unprofessional you are venting your anger n dissatisfaction at the wrong individual.

  3. Anonymous says:

    Secara umumnya, itu pandangan orang2 cina DAP terhadap orang2 Melayu di Penang. Mungkin kucing kurap yang dihina Jeff Ooi tu penyokong tegar PAS atau PKR. Nasib hampalah kucing kurap, apa boleh buat PRU14 pangkah depa lagi, mungkin lepas ni Jeff Ooi panggil hampa anjing kurap pulak baru padan muka.

  4. Anonymous says:

    Mmg pekerja MPPP kucing kurap pun dengar cakap DAP. Yang halau penjaja melayu pun kucing kurap melayu mppp. Penjaja cina yg takda lesen kucing kurap tak berani kacau plak?...mmg dasar bangsat. Bila kena batang hidung, baru nk sedar?

  5. Anonymous says:

    laaa biasala la orang politik berucap macam itu. BN tu apa bezanya......kalau dap berucap semua perkauman..porahhhhh

  6. Anonymous says:

    wei! anus 9.18am sila beri nama kalaulah ada ahli parlimen umno bercakap macam ooi "babi" dap.

  7. Salah depa jugak..... depa berpakatan dengan anjing kurap sapa suruh? Lani depa dah jadi kucing kurap bertuankan babi kurap sama sepakatan keldai kurap. Nak marah pasai apa.... Dulu masa diberi kuasa tak mau bela kucing kurap, asyik dok bela lembu hinggakan kandang lembu depa gantikan dengan kondo, takpuas hati pilihlah dinasti babi kurap jadi ketua dalam satu pakatan bersama kucing kurap, anjing kurap dan keldai kurap untuk tawan pulau mutiara dan putrajaya..... hari ini marah pasai kucing kurang, hangpa mengiau macam mana sekalipun, bukit tak runtuh dan tak payahlah nak nyalak bukit lagi kerana bukit mertajam takkan runtuh selagi permatang masih berpauh......., penyokong bersama 40,000 bangla Selamat Tahun Babi 2014 kepada semua pengikut-pengikut PR......

  8. Salah depa jugak..... depa berpakatan dengan anjing kurap sapa suruh? Lani depa dah jadi kucing kurap bertuankan babi kurap sama sepakatan keldai kurap. Nak marah pasai apa.... Dulu masa diberi kuasa tak mau bela kucing kurap, asyik dok bela lembu hinggakan kandang lembu depa gantikan dengan kondo, takpuas hati pilihlah dinasti babi kurap jadi ketua dalam satu pakatan bersama kucing kurap, anjing kurap dan keldai kurap untuk tawan pulau mutiara dan putrajaya..... hari ini marah pasai kucing kurang, hangpa mengiau macam mana sekalipun, bukit tak runtuh dan tak payahlah nak nyalak bukit lagi kerana bukit mertajam takkan runtuh selagi permatang masih berpauh......., penyokong bersama 40,000 bangla Selamat Tahun Babi 2014 kepada semua pengikut-pengikut PR......

  9. Salah depa jugak..... depa berpakatan dengan anjing kurap sapa suruh? Lani depa dah jadi kucing kurap bertuankan babi kurap sama sepakatan keldai kurap. Nak marah pasai apa.... Dulu masa diberi kuasa tak mau bela kucing kurap, asyik dok bela lembu hinggakan kandang lembu depa gantikan dengan kondo, takpuas hati pilihlah dinasti babi kurap jadi ketua dalam satu pakatan bersama kucing kurap, anjing kurap dan keldai kurap untuk tawan pulau mutiara dan putrajaya..... hari ini marah pasai kucing kurap, hangpa mengiau macam mana sekalipun, bukit tak runtuh dan tak payahlah nak nyalak bukit lagi kerana bukit mertajam takkan runtuh selagi permatang masih berpauh......., penyokong bersama 40,000 bangla Selamat Tahun Babi 2014 kepada semua pengikut-pengikut PR......

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.