..

..

Akhramsyah patut ukur baju di badan sendiri dulu sebelum tanding KP

on Monday, October 14, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 9 Comments


Bila GPB melihat komen anak bekas Menteri , Akhramsyah selepas  mendapat keputusan semalam , sepatunya dia patut bersyukur dibenarkan bertanding sebagai calon Ketua Pemuda UMNO Malaysia .

Bersyukur kerana dia tak perlukan sokongan 30 % pencalonan daripada 191 Bahagian bagi melayakkan diri tanding Ketua pemuda seperti termasuk zaman bapak dia .  Dia hanya berjawatan Ketua Pemuda Cawangan tapi sudah  layak tanding Ketua Pemuda UMNO Malaysia .

Tapi sayang dia ingat bila datang sebagai calon payung terjun dari Langkawi terus nak masuk  Tingkat 28 boleh mendarat dengan baik tapi tersungkur teruk juga  .

Macamana 75, 000 perwakilan nak undi dirinya jika hanya muncul bila  ada pertandingan UMNO  nak cabar jawatan KP ??

 Sekurang-kurang tunjuk lah   dulu  kerja & sumbangan   di Bahagian & Negeri dulu bukannya lompat terus   disebabkan dia adalah anak  bekas orang Menteri  & pemimpin besar  UMNO .

Kalau satu Bahagian UMNO pun tak beri undi kepada kita, faham-faham la ...

Kelayakan bertanding kerana sudah menjadi ahli UMNO 3 tahun nampaknya tidak membawa apa-apa makna . Sendiri mau ingat la ...









9 Responses

  1. Yb Raz says:

    biarlah dia nak bertanding pun..kaki rasuah pun boleh bertanding apa..najib takde hal pun..lepas ni 10 ribu ahli umno nak bertanding KP pun takpe..masuk ramai ramai baru masyukk

  2. Anonymous says:

    perwakilan yang hadir telah membuktikan mereka hanya pak turut!!list terpaksa diberikan kpd perwakilan kerana mereka tidak mengenali bakal pemimpin yang hendak dipilih!!ini membuktikan mereka sebagai ahli umno yg tiada pengisian ttg perjuangan parti keramat ini.jika mereka benar pejuang parti perwakilan harus mencari maklumat ttg calon yg hendak diundi.apa sumbangan,prinsip,hala tuju seseorang pemimpin haruslah diulangkaji dan digali setiap perwakilan dan mengambil keputusan sendiri.REALITI DALAM UMNO KINI..KETUA BAHAGIAN YG DAH DITARIK HIDUNG AKAN MEMBERI LIST KPD ANAK BUAHNYA SIAPA YG HARUS DIUNDI!!UMNO HANYA DIJADIKAN SEBAGAI ALAT MENDAPATKAN KUASA DAN POKET SENDIRI UNTUK KEPENTINGAN SENDIRI!!! BUKTINYA KAWANAN PEMUDA SUNGGUH JELIK DIMATA RAKYAT DGN TAYANGAN RUMAH DAN KENDERAAN YANG MEWAH.. dgn keputusan dan ROH PEMUDA YANG ADA DLM UMNO KINI AKAN MENGHANCURKAN UMNO..SEMAKIN HARI PERTAMBAHAN AHLINYA HANYA UMNO DIMULUT TIDAK PADA P[ERJUANGAN!!TAHNIAH UMNO!!HIDUP MELAYU LIBERAL!! HIDUP MELAYU CENTRIST!!

  3. Anonymous says:

    Mmg xlogik kputusam pmilihan...telus yg mmberi klebihan kpd pyandang...ini kerana bahagian takut dilihat sbg anti establishment. Sekiranyer model pmilihan ini tidak berubah, pyandang akan pgg jawatan ini shingga umurnyer expired.

  4. Anonymous says:

    ANON 9.33

    aku antara perwakilan Pemuda yang undi pada 12hb ..ko nak suruh aku kaji dan gali halatuju semua calon Ketua Pemuda ..pergi mampos la . akramsyah ada aku kenal ?

    tentang list nama diberi itu ..melobi memberi list nama & kad calon itu perkara biasa .. perwakilan tak dipaksa pun untuk pangkah calon tertentu ..itu ko kena faham ..

  5. Anonymous says:

    kene terima keputusan ni dgn berlapang dada laa...

    aku yg bukan ahli umno ni pon terkejut juga...

    sedangkan akramshah di nobat di blog2 pro umno sebagai calun berpotensi akhirnya x dpt satu undi pon...

    ini menunjukkan jentera pemuda mau pilih org yg buat kerja dulu laa....

    khairi mungkin bukan pilihan yg terbaik.... tapi akramshah org tak kenal...

    so next pemilihan.... org dah tau laaa..... yg kerja kuat utk parti.... yg boleh bertumbuk dgn ambiga , belasah anwar, belasah pas akan diambil criteria...

    tapi aku masih tak puas ati dgn khairi yg jadi budak despatch anwar...

    harap2 fathul bari akan jadi KP next election... kalu fathul bari umum nak lawan khairi... aku berlari isi borang umno....hehehe...

    tahniah ustaz fathul bari.... harap dpt susun semula jentera pemuda...

    spatial analyst
    klia


  6. Anonymous says:

    Akramshah memang anak sial...kakakaka

  7. Anonymous says:

    sedap mulut panggil orang anak sial. bila ko nal mintak maap pada dia? bahasa melambangkan jiwa.

  8. Anonymous says:

    aku antara perwakilan Pemuda yang undi pada 12hb ..ko nak suruh aku kaji dan gali halatuju semua calon Ketua Pemuda ..pergi mampos la . akramsyah ada aku kenal??

    ini contoh perwakilan yang akan menentukan jatuh naik umno..nak pergi peperiksaan tak payah ulangkaji..bila gagal salahkn org lain sbb bodoh dan miskin..terima kasih kerana menunjukkn bukti contoh PEJUANG UMNO yang dok ada..

  9. Anonymous says:

    Siapa ketua pemuda yang menang...maaf tak ambil tahu. UMNO ni seronok buat duit. Buat pinjaman tak bayar...tapi tak apa menang di dunia...

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.