..

..
Archive for March 2012

default

PTPTN : Mahasewel SMM jadi balaci lagi untuk Pakatan Haram

on Friday, March 30, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 8 Comments




Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) menyasarkan 5,000 pelajar dan 'mangsa' hutang pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) akan berhimpun di ibu negara bulan depan menuntut pemansuhan pinjaman menerusi agensi itu, bulan depan.

Pengerusi SMM, Muhamad Safwan Anang berkata, perhimpunan itu akan diadakan di Dataran Merdeka pada 14 April ini.

"Ia sebagai satu simbolik kepada kerajaan bahawa mereka tidak lagi dipercayai, untuk membawa agenda pendidikan percuma dan mansuhkan PTPTN," kata beliau pada sidang media di sini, hari ini.


Komen GPB

GPB hairan dengan mahasewel SMM ini yang sekarang  cuba jadi balaci Pakatan untuk mainkan isu PTPTN bagi menarik undi pengundi muda.   Mengapa juak2 ini hendak buat demo ??

Apakah dengan demo boleh langsaikan hutang penghutan PTPTN ? GPB pun adalah peminjam PTPTN semasa berlajar dulu dan kini membayar mengikut kaedah Ujrah yang hanya kenakan 1 % sahaja faedah berbanding dahulu sebanyak 3 % . Selepas tamat dan bekerja , bayar la balik pinjaman . Tak kan RM 50 hingga RM 100 sebulan pun tak mampu ...

Selain itu , adakah kerajaan mampu memberi biasiswa  kepada lebih sejuta mahasiswa IPTA dan IPTS seluruh negara jika PTPTN ini dimahsuhkan ?


Sebenarnya pinjaman PTPTN ini lah banyak membantu pelajar2 dari kampung yang keluarganya berpendapatan rendah untuk menyambung pelajaran di IPT.  Apakah ibubapa  kita yang bekerja kilang sahaja  mampu membayar yuran dan menyara kita sepenuhnya  sehingga tamat berlajar ??

Hanya yang kaki liat bayar hutang sahaja yang mahu hapuskan PTPTN ini kerana nama mereka sudah di blacklist kan ke luar negara.

default

Regim DAP di P.Pinang dah setaraf penjajah untuk rakyat P.Pinang @dzainalabidin

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments







“Sama ada penjajah dulu menindas golongan tertentu di kalangan rakyat atau pemimpin yang dipilih rakyat menjadi pentadbir kemudian menindas pihak tertentu di kalangan rakyat.. kategorinya sama saja seperti penjajah. Dalam Islam dosanya sama saja.

“Samalah seperti apa yang Guan Eng, DAP lakukan sekarang menjadi penjajah moden. Kalau dulu penjajah pentingkan siapa yang duduk di bandar, di Georgetown, di Bagan yang ada terlibat dalam aktiviti pelabuhan, meniaga rempah ratus yang boleh di bawa ke London… golongan ini diberi keutamaan.


“Hari ini Guan Eng pun buat perkara yang sama utamakan golongan tertentu di negeri ini sedangkan Pulau Pinang bukan hak orang kaya atau orang senang di mana orang kampong disisihkan, orang susah tidak dibela.. ini sama seperti penjajah dulu”, kata Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman kepada UMNO-Online.

Sebagai contoh tegasnya semua perkara yang elok-elok diletakkan di bahagian pulau manakala yang tidak bagus dilonggokkan di seberang.

“Kalau ada kilang atau industri yang ada risiko seperti kilang solar panel dan sebagainya dibuat di seberang, tidak dibuat di pulau, kalau ada rumah kos rendah yang mungkin ada bau busuk, ‘low class’, tempat pembuangan sampah dibuat di seberang.

“Di bahagian pulau semua untuk kompleks perniagaan, tiada rumah kos rendah, rumah yang dibina hanya berharga ratusan atau jutaan ringgit. Sedangkan Pulau Pinang bukan hak orang kaya atau orang senang saja”, ujarnya.

Justeru katanya pentadbiran DAP di bawah kepimpinan Lim Guan Eng jelas mengutamakan kelompok tertentu saja manakala rakyat yang miskin dan tidak berkemampuan disisihkan secara terancang.

DAP khususnya Guan Eng jelas beliau lagi bukan sahaja mentadbir cara penjajah malah bersifat diktator kerana tidak boleh langsung ditegur dan dikritiik.

“Kita tengok selama 45 tahun DAP menjadi pembangkang, mereka boleh bangkang apa saja yang kerajaan BN buat, takde kes mahkamah… kalau ada pun satu dua kes kita bawa ke mahkamah.

“Tetapi DAP baru saja perintah di negeri ini empat tahun… apa saja yang kita bangkang, kritik semua nak bawa ke mahkamah.. Utusan Melayu, UMNO-Online, Pemuda UMNO semua dia nak saman, nak bawa ke mahkamah hanya kerana kita kritik pentadbiran DAP”, ujarnya.

Hakikatnya tegas beliau DAP telah gagal melaksanakan mandat dan amanah yang diberikan rakyat.
Jelas beliau selama empat tahun memerintah Pulau Pinang apa yang rakyat dapat hanyalah impian semata-mata.

Lebih malang lagi tambahnya DAP, Guan Eng bersifat bongkak kononnya apa yang dicapai di negeri ini semuanya adalah kerana pentadbiran mereka.

“Hakikatnya selama empat tahun kebelakangan ini, kerajaan pusat BN telah belanjakan RM22.5 billion hanya kerana mahu melihat Pulau Pinag terus hidup walaupun telah dikuasai pembangkang. Malangnya ia telah dijadikan senjata DAP kononnya itu semua mereka yang buat.

“Sebenarnya apa yang mereka buat selama empat tahun ini? Yang mereka buat hanya satu modal saja iaitu terus menanamkan kebencian rakyat kepada UMNO… tiada modal apa… tak perlu labur RM100 juta, tak payah bagi orang miskin RM50 juta, tak perlu bangunkan masjid, kemudahan awam cuma siang malam tanam kebencian rakyat terhadap UMNO, serang UMNO”, katanya.

Justeru beliau berharap rakyat khususnya di Pulau Pinang sedar akan gaya politik sempit DAP ini yang hanya bijak bersandiwara, beretorik kosong sedangkan gagal untuk membela rakyat secara keseluruhannya. -MediaUMNO

default

Nik Aziz & PAS tetap akan jual nama syurga untuk meraih undi di PRU ?

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 3 Comments



Pas tetap dengan pendiriannya meneruskan kempen menegakkan syiar Islam dengan menekankan soal syurga apabila seseorang itu melahirkan sokongan kepada parti itu semasa pilihan raya, kata Mursyidul Amnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Berang dengan dakwaan Ahli Parlimen Kota Belud, Datuk Abdul Rahman Dahlan, Nik Aziz berkata, pemimpin Barisan Nasional (BN) perlu mempelajari agama terdahulu sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan.

“Tiap-tiap orang yang bercakap soal Islam dia akan sebut soal syurga dan neraka, dia (Datuk Abd Rahman) kena ingat, bercakap ini ada soal pahala dan dosa, jangan cakap sembarangan,” kata beliau ketika ditemui selepas kuliah Jumaat di Dataran Ilmu pagi ini.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Abd Rahman ketika Wacana Sinar Harian ke-12 kelmarin, yang mendakwa Pas melakukan rasuah politik paling tinggi dengan menjanjikan syurga kepada pengundi.

Abdul Rahman berkata, pembangkang menuduh BN rasuah, namun mereka sendiri terlupa turut melakukan perkara sama pada setiap pilihan raya.

Nik Aziz berkata, Nabi Muhammad SAW sebagai contoh pemimpin yang sentiasa mengingatkan umatnya mengenai hal dosa dan pahala yang membawa manusia itu ke syurga atau neraka. SINAR HARIAN



Komen GPB

Nak tiket ke syurga , perlu undi PAS sahaja ... memang mudah sekali . hahaha...

default

Pas terbukti bohong Imam selipar islamkan banduan

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 3 Comments

Jabatan Penjara hari ini menafikan bahawa imam Hoslan Husin - yang dipenjarakan kerana membaling kasut ke arah panel hakim - berjaya mengislamkan dua banduan lain seperti didakwa isterinya semalam.

Ketua Unit Perhubungan Awam Jabatan Penjara Malaysia Supri Hashim berkata, salah seorang yang dilapor diislamkan sudah memeluk agama itu pada 2009.

"Manakala seorang lagi banduan sebenarnya dalam proses memeluk agama Islam yang mana akan diuruskan oleh jabatan agama Islam dalam masa terdekat," katanya.

Jabatan itu juga menegaskan hanya pegawai atau pembantu pegawai agama yang dibenarkan menjadi imam di surau dan menganjurkan program keagamaan dan bukannya banduan.

"Kemungkinan penama di atas (Hoslan) hanya menjadi imam di sel di mana dia di ditempatkan bersama beberapa banduan lain semasa mengerjakan sembahyang pada malam hari," kata Supri.

"Bagi tujuan keselamatan banduan tidak akan dikeluarkan dari sel mereka pada waktu malam. Oleh itu pada kebiasaannya semasa mengerjakan sembahyang berjemaah di dalam sel pada waktu tersebut banduan akan bergilir-gilir menjadi imam sesama mereka."

default

Kilang tak dapat kelulusan lagi pun, regim DAP sudah klimaks awal ...

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


GPB hairan betul kilang solar  Bosch yang tidak mendapat kelulusan lagi  dari  AELB  ,   regim DAP dengan bangganya sudah masukkan dalam  Buletin haprak untuk tunjukkan hebatnya CAT .

Selain itu, PCM juga mendakwa bukan hanya kilang solar Bosch sahaja yang akan membuat kilang mereka di Batu Kawan , tetapi terdapat juga kilang solar dari China .

Habisla  penduduk Batu Kawan  ..tak lama lagi ramai la yang akan sakit sebeba menerima kesan  sisa-sisa merbahaya  kilang solar ini ...




PCM fumes as another solar panel plant discovered
Susan Loone
12:07PM Mar 26, 2012

Even before Penang Chief Minister Lim Guan Eng could answer questions related to the Robert Bosch solar panel plant in Batu Kawan, Parti Cinta Malaysia (PCM) has discovered a similar enterprise which is expected to operate on the mainland.

The China-based company, according to PCM vice-chief Huan Cheng Guan (left), has started recruiting workers but Penangites are yet to be informed that another solar panel plant is sprouting within their midst.

Huan said he sent two of his men to the plant for interviews, but they were merely told that the plant would be build “somewhere” on the mainland.

“It’s a China-based company, and after what has happened to China, how can we allow it to operate here?” Huan asked during a press conference in Prai.

Huan was referring to a similar plant in China which was closed down due to health risks to the local community.

‘State gov’t operating like Gestapo’

Huan is not happy that the state has not mentioned about the existence of the plant, which allegedly poses a danger to health and the environment.

He smells a rat and said that there appears to be a cover-up in the matter as nobody knows much about the company, not even its location.

He even went as far as saying that the state government is operating like the “Gestapo”, the Nazi secret political police.

“We are very suspicious and question why are they doing this,” he added, comparing it to Pakatan’s vigorous opposition of the Australian-based company Lynas’ plant in Gebeng for its potential health risks.

“But what about these two plants in Penang. Why so quiet about them? Why so secretive? What is there to hide?” he questioned.

Recently, Huan said despite its CAT - competency, accountability and transparency - principles, the Penang government continues its lack of public consultation in approving the project.

He added that no one has given a proper assurance that the RM2.05 billion plant by German industrial giant Robert Bosch GmbH will be safe.

‘No AELB licence yet’

Huan also question why the solar photovoltaics plant in Batu Kawan is allowed to operate when the Atomic Energy Licensing Board (AELB) has yet to issue any licence or approval for the proposed business.

News portal The Mole quoted AELB director-general Raja Abdul Aziz Raja Adnan as having confirmed that the board has not received any application for the controversial plant.

Raja Abdul Aziz said, “So far we have not received any application for the Batu Kawan solar panel project.”

He added that the project has to be evaluated by AELB despite the initial International Energy Agency approval.

“Why the double standards when Lynas is being opposed to strongly? Where is the CAT in these projects?” asked the former Penang Gerakan vice-chief.

When asked about the federal government’s promotion of investment in solar panels, the world’s fastest growing energy industry, which has placed Malaysia as the world’s third-largest solar module manufacturer, Huan said: “The International Trade and Industry Ministry’s role is to attract and promote investment,” he said.

“Their role is not to approve it. It is the state government’s role to approve an investment or sell state land to the companies after making sure the company complies with all the necessary requirement, especially in the area of safety in health and environment, because this directly affects the people.”

Huan warned that if PCM receives no answer to his questions, the party will organise a similar round of protests.

default

Regim DAP buat bodoh bantahan sebelah surau akan dibina tokong/kuil ?

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


Tak habis lagi isu gadai tapak masjid di Bayan Mutiara , muncul pulak satu kes berkaitan umat Islam iaitu pembinaan rumah ibadat bukan Islam berdekatan dengan surau ( sebelah ) .

Terbaru  NGO PAJIM mendesak MPPP dan kerajaan regim DAP membatalkan cadangan pembinaan rumah ibadat terbabit di kawasan perumaha Mutiara Vista yang bersebelahan 20 meter dari surau . Menurutnya lagi, surat bantahan telah dihantar kepada TKM 1 dan YDP MPPP tapi sehingga tiada jawapan balas diterima .



GPB melihat tindakan membisu kerajaan DAP seolah-olah menghalalkan pembinaan ini . Mereka tidak serius dalam membendung  isu-isu perkauman dan agama ini daripada berlaku . Sebaliknya , mereka akan cuba salahkan pihak yang membantah seperti PAJIM ini sebagai NGO rasis dah cuba mencetuskan sentiman agama .

Inilah sikap dan wajah sebenar regim DAP ...siapa yang lawan mereka akan dituduh perkauman kalau melibatkan isu agama dan Melayu .

default

Adakah ini bukti Guan Eng utamakan pengundi pulau & anaktirikan Seberang Perai ?

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment






Guan Eng dalam Buletin Hapraknya begitu bangga sekali berjaya menutup operasi kilang getah ( Lee Rubber ) di Paya Terubong akibat daripada banyak aduan oleh pengundi di situ majoriti Cina yang menyokong kuat DAP .

Persoalannya , mengapa hanya di  Paya Terubong sahaja ditutup operasi kilang getah dan tidak di satu lagi kilangnya iaitu di   Penanti ?  Sudah lama penduduk Kubang Ulu yang majoritinya  Melayu  menghidu bau terbaik punya .

Adalah berlaku double standard  dalam keputusan  penutupan operasi kilang getah ini ? Maklumlah DUN Paya Terubong dan sekitarnya itu merupakan kawasan ditandingi DAP . Jadi untuk meraih undi pengundi di situ pada PRU 13 , maka keputusan populis perlu dibuat .







** Di DUN Permatang Pasir ada  satu kampung yang tuntut duit pampasan , tapi sehingga sekarang GPB dimaklumkan tidak diberi satu sen  duit itu  oleh pejabat DO ...Apa cerita ? Mau tunggu PRU 13 ka baru  nak kasi ....ye la nak guna  untuk beli undi ...hahaha

default

Kenali Doktor Wanita Melayu Pertama di Malaysia ...

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment




Di Antara Yang Pertama Di Malaysia dari Kedah

Tan Sri Dr. Salma binti Ismail


Wanita Melayu yang pertama lulus dalam bidang perubatan

Tan Sri Dr. Salma Ismail dilahirkan pada 19 Disember 1918 di Alor Star, Kedah. Beliau mendapat pendidikan di Kampung Bahru Girls' School dan kini dikenali sebagai Sekolah Menengah Sultanah Asma Alor Star, Kedah. Beliau telah lulus dan memperolehi Junior Cambridge pada tahun 1934 dan Senior Cambridge pada tahun 1935. Beliau merupakan calon murid perempuan Melayu tunggal dan pertama di Kedah yang lulus peperiksaan Senior Cambridge dengan cemerlang. Dengan kelulusan yang amat baik beliau dapat melanjutkan pelajaran ke King Edward VII College of Medicine di Singapura pada tahun 1936 dengan mendapat Biasiswa Kerajaan Negeri Kedah. Beliau di anugerahkan Ijazah Doktor Perubatan pada tahun 1949.

Kerjaya :

Doktor Pelatih di Hospital Besar Kuala Lumpur
Pegawai Perubatan di Negeri Kedah (1950-1960)
Pegawai Perubatan di Negeri Selangor (1961-1967)
Pemilik klinik persendirian di Jalan Hale Kampong Bahru Kuala Lumpur (1967)
Pengerusi Salma-Bakar Sdn. Bhd.
Pengarah Specialist Mediklinik Sdn. Bhd.
Penglibatan Pertubuhan Sosial dan Profesional :

Presiden Kelab General Hospital Kedah
Pesuruhjaya Pandu Puteri Negeri Kedah
Ahli Persatuan St. John Negeri Kedah
Ahli Majlis Pelajaran Tinggi
Presiden Persatuan Doktor-Doktor Swasta Selangor (1976)
Ahli Malaysian Medical Association
Ahli Medical Defence Union
Ahli College of General Practitioners
Ahli Private Practitioners Association Wilayah Kuala Lumpur dan Selangor
Presiden Selangor dan Wilayah Gardening Society

Sebagai menghargai sumbangan beliau dalam bidang perubatan, beliau telah dianugerahkan Bintang Cemerlang Kedah (B.C.K.) oleh Kerajaan Negeri Kedah pada tahun 1957, Dato' Paduka Mahkota Kedah (D.P.M.K.) pada 1996 dan Panglima Setia Mahkota (P.S.M.) pada tahun 1997 yang membawa gelaran Tan Sri. Beliau juga telah menempa sejarah sebagai wanita Melayu pertama yang berjaya memperolehi kelayakan Doktor di seluruh Malaya pada waktu itu. Pencapaian ini dianggap sangat cemerlang dikala masyarakat Melayu masih lagi dibaluti adat resam yang memingit dan melarang anak-anak perempuan belajar hingga ke peringkat yang begitu tinggi. Tan Sri Dr. Salma telah mencipta sejarah emas bagi gendernya.

sumber : FB

default

Satu lagi kejayaan negeri Pakatan , gelek sampai pagi pun ada !

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments





GOMBAK: Joget hingga pagi. Itu ‘menu tambahan’ disediakan sebuah kedai makan di Batu 12 Jalan Gombak-Karak, di sini, yang menjadikan nyanyian dan tarian sebagai tarikan, terutama pada hujung minggu hingga menjadi tumpuan golongan berumur untuk berhibur.

Diibaratkan seperti ‘dangdut rimba’, lokasi kedai makan yang menjadi tumpuan golongan berusia lebih 40-an itu juga dipercayai tiada lesen perniagaan kedai makan selain lesen hiburan walaupun beroperasi sejak beberapa tahun lalu.

Kedudukan kedai makan itu yang agak jauh dari rumah penduduk dan berhampiran kawasan hutan menjadikan ia ‘syurga’ buat pelanggan untuk berhibur tanpa gangguan. Malah, pemilik kedai turut menyediakan penari sebagai daya penarik.

Kedai terbabit beroperasi mulai jam 7 malam dan ditutup jam 4 atau 5 pagi setiap hari.


Melalui intipan wartawan Harian Metro di kedai itu mendapati premis terbabit mempunyai tarikannya tersendiri dengan menyediakan rangkaian lagu karaoke, termasuk lagu Hindustan dan dangdut yang digemari golongan berumur.

default

Tun Mahathir digelarkan "The Most Political Sawy on Earth "

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment



Negarawan ulung negara Tun Dr Mahathir Mohamad memang hebat dalam  politik .  Walaupun asas pelajarannya dalam perubatan, beliau ialah seorang ahli politik yang tiada tolok-bandingnya.

Dalam buku 24 Hours in Cyberspace, penulis buku itu menyifatkan Dr. Mahathir sebagai “the most political savvy on earth” atau seorang yang amat celik politik di atas muka bumi ini. 

Dalam konteks buku itu, Dr. Mahathir digambarkan seorang pemimpin yang mampu menggunakan kuasa politiknya untuk menjadikan Malaysia sebagai apa yang kita lihat pada hari ini.KLIK DI SINI

default

KLIA diiktiraf antara 10 lapangan terbang terbaik dunia !

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


Tahniah  kepada  Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur yang terus tercatas antara 10 lapangan terbaik terbaik dunia . GPB bangga dengan pengurusan KLIA  yang  mana telah mengharumkan nama negara ini .

Bukan senang untuk menempatkan dalam kelompok 10 yang terbaik kerana banyak lagi airport yang canggih dan baru terutama di negara-negara maju . Kita juga harus berterima kasih kepada Tun Dr Mahathir Mohamad  yang menjadi arkitek untuk pembinaan lapangan terbang hebat ini untuk negara.

Arkiter tersohor  Prof. Kisho Kurokawa dari  Jepun merupakan orang yang   mereka bentuk Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) .





default

PANAS !! Dana asing dalang sebagai penaja kempen anti Lynas Malaysia ??

on Thursday, March 29, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment



Pihak pembangkang khususnya PKR telah menjadikan isu kilang memproses nadir bumi di Gebeng, Pahang yang dibina oleh Lynas Malaysia Sdn Bhd sebagai isu politik.

Penyokong pembangkang serta rakyat tempatan telah digembeleng sejak setahun lalu untuk menentang projek tersebut.

Tujuan utamanya ialah untuk menutup kilang Lynas yang yang menelan belanja dan pelaburan asing lebih RM700 juta bagi negeri Pahang.



Bermacam-macam tohmah dan dakwaan dilemparkan terhadap projek tersebut antara lain bahawa projek tersenut membahayakan rakyat Pahang serta alam sekitar kerana kononnya risiko bahan buangan beradioaktif hasil pemprosesan bahan mentah nadir bumi yang dilombong dari Australia.
Bagaimana pihak kerajaan pusat dan kerajaan negeri termasuk semua agensi yang bertanggungjawab dalam pelesenan dan pemantauan kilang tersebut telah memberi jaminan bahawa kilang tersebut selamat dan tidak berisiko tinggi seperti mana yang didakwa oleh pembangkang.

Malah ahli parlimen Hulu Langat, Dr Che Rosli Che Mat yang merupakan pakar kajian nuklear telah mengesahkan tapak loji memproses nadir bumi Lynas adalah selamat dengan pemantauan yang mengikut prosedur.

Sekaligus kenyataan yang datangnya dari seorang pakar dan professional seperti Dr Che Rosli menyanggah dakwaan-dakwaan berbaur politik dan tidak berasas daripada kumpulan kempen anti-Lynas yang diketuai oleh Ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh.

Jka dikaji sejarah kempen anti-Lynas, agak menghairankan mengapa DAP yang juga rakankongsi PKR dan PAS dalam Pakatan Rakyat membantah penubuhan jawatankuasa bagi menilai penubuhan kilang Lynas.

DAP mahu menampakkan bahawa parti itu tidak anti-pembangunan dan pelaburan tetapi secara senyap dan sembunyi memberi dokongan kuat kepada kempen tersebut.

Ini terbukti dengan kehadiran dalam setiap demonstrasi dan bantahan yang diadakan sama di Kuantan atau di Kuala Lumpur.
Lebih daripada 90 peratus yang hadir terdiri daripada ahli dan penyokong DAP, hanya segelintir kecil penyokong PKR dan PAS menyertai mana-mana perhimpunan anti-Lynas.

Ini membuktikan bahawa wujud agenda tersembunyi yang tidak mahu didedahkan oleh DAP.
Menurut sumber dalaman kempen anti-Lynas sendiri, Fuziah dan kuncu-kuncunya mampu menerajui kempen mampu bertahan lebih setahun kerana sokongan dana yang besar.

Dana tersebut dikatakan diberikan oleh sebuah negara Asia yang juga merupakan antara pengeluar terbesar nadir bumi dunia.
Kalau tidak masakan Fuziah dan kumpulan anti-Lynas yang besar mampu mengadakan kempen yang tersusun dan teratur, malah mampu membawa aktiviti-aktiviti mereka hingga ke Australia.

Semuanya ini memerlukan kewangan yang besar dan pembiayaan hanya mampu diberi oleh pihak yang mempunyai kepentingan dan berasa terancam dengan wujudnya kilang Lynas di Gebeng.

Ertinya DAP dan PKR telah menjadi kuada tunggangan negara asing untuk menjejaskan ekonomi dan iklim pelaburan Malaysia.
Tindakan Fuziah dan kumpulan anti-Lynas bolehlah dianggap sebagai usaha khianat terhadap negara mereka sendiri dan sudah tentunya pihak berkuasa harus menyiasat sumber dana yang diperolehi serta agenda tersembunyi pembangkang dengan menggunakan rakyat yang dipergunakan.

PAS telah menghidu agenda jahat PKR dan DAP dan oleh kerana itu sejak awal algi telah menunjukkan sikap dingin terhadap usaha menentang projek tersebut.

Hakikatnya kempen anti-Lynas adalah contoh yang menjadi bukti kukuh bahawa dakwaan pihak pembangkang sememangnya menerima dana asing bagi mewujudkan ketidakstabilan politik di negara ini.

Pembangkang akan menggunakan apa jua cara untuk merampas kuasa politik sekalipun bersekongkol dan didokong dana besar negara asing.

sumber : Politik Harian

default

Video panas amaran @IrShaikHussein kepada ketua regim penipu DAP !

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments




Guan Eng dan konco-konco DAP mesti berang gila punya kalau lihat video sidang media balas   Ir Shaik Hussein Mydin ini  berkenaan ugutan samannya .  Dia ingat dalam dunia ini seorang saja yang boleh hilang sabar .

Kami umat Islam pun sudah hilang sabar dengan tindakan Guan Eng dan regim DAP  yang menipu rakyat hingga menggadai tapak masjid di Bayan Mutiara.






Ir Shaik Hussein tidak sedikit pun   gentar dan takut  dengan ugutan saman ketua regim DAP ini pasal isu penjualan tapak masjid . Kita akan lihat siapa yang sebenarnya penipu dan pembelit besar dalam skandal ini .

Jangan ingat dia Ketua Menteri , dia boleh buat P.Pinang seperti negeri bapak dia punya hingga tapak masjid untuk umat Islam  pun nak dijual .  

Seperti kata Ir Shaik Hussein , Guan Eng boleh buat  pembangunan di mana-mana   , tengah laut ,atas bukit ,dalam laut ..tapi tapak masjid Bayan Mutiara bagi balik ...umat Islam punya !!




default

Jual tapak masjid : Lagi banyak akan londeh di mahkamah @IrShaikHussein

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




- Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang Shaik Hussein Mydin berkata, beliau menyambut baik hasrat Ketua Menteri Lim Guan Eng untuk mengambil tindakan undang-undang terhadapnya berhubung isu penjualan tapak masjid dan sekolah di Bayan Mutiara di sini.

Katanya, menerusi tindakan undang-undang itu kelak, isu penjualan tapak masjid dan tapak sekolah berkenaan dapat didedahkan dalam mahkamah.

"Biar rakyat negeri ini tahu apa sebenarnya kerajaan negeri telah buat," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini sebagai mengulas laporan akhbar yang memetik Lim sedang menimbang untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap beliau kerana didakawa mengeluarkan kenyataan berunsur fitnah dan berniat jahat mengenai isu penjualan tanah berkenaan.

Shaik Hussein berkata, sehingga sekarang Lim masih tidak menjawab dakwaan bahawa tapak masjid dan tapak sekolah yang diluluskan untuk fasa satu Bayan Mutiara itu telah dijual sebaliknya Ketua Menteri itu telah mengalih isu penjualan tanah itu dengan menyifatkannya sebagai fitnah dan isu perkauman.

"Persoalan utama adalah isu penjualan tapak masjid dan tapak sekolah. Kalau betul telah jual, akuinya dan bagi tapak baru untuk bina masjid di kawasan yang sama dan jangan hendak tutup isu berkenaan," katanya.

Shaik Hussein berkata, Pemuda Umno Pulau Pinang tidak akan berdiam berhubung isu itu dan akan terus bersuara sehingga kerajaan negeri mengembalikan tapak masjid dan tapak sekolah di Bayan Mutiara. - Bernama

Komen GPB 

Taktik Guan Eng tidak menjawab isu ini sebaliknya mengalih perhatian sebagai  serangan fitnah dan perkauman memang sudah dijangka .  Isu ini bukan sahaja membabitkan kepentingan umat Islam  di PP  berkaitan dengan soal   masjid , malah ia juga membabitkan kepentingan  rakyat termasuk kaum Cina dan India  di mana  tapak sekolah juga menjadi mangsa.

Sebagai kerajaan yang sering melalak CAT , Guan Eng harus jawab isu ini bukannya menuduh pihak lain membuat fitnah dan memainkan sentimen agama.

Apapun , kita tunggu di mahkamah apa lagi isu besar disebalik penjualan tapak masjid dan sekolah ini !!

default

Gadai tapak masjid : Guan Eng tentu terkejut laporan polis dah dibuat !!

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




Sekretariat Suara Keamanan Malaysia (SSKM) hari ini membuat laporan polis bagi membantah tindakan kerajaan negeri menjual tapak masjid dan sekolah di Bayan Mutiara kepada pihak swasta.

Pengerusinya, Muhamad Mukhlis Maghribi berkata, SSKM mahu polis menyiasat tindakan kerajaan negeri mengubah pelan asal projek Bayan Mutiara itu sama ada mengikut prosedur yang ditetapkan atau sebaliknya.

Bercakap kepada pemberita selepas membuat laporan itu di Ibu Pejabat Daerah Polis Timur Laut di sini, Muhamad Mukhlis juga menggesa polis mengambil tindakan undang-undang kerana apa yang dilakukan oleh kerajaan negeri ini melibatkan isu agama dan perihal sosial masyarakat.

Beliau juga berharap agar bantahan yang dilakukan oleh SSKM ini tidak dipolitikkan oleh mana-mana pihak kerana ia tiada kaitan dengan politik sebaliknya perihal isu masyarakat.

Isu penjualan tapak masjid dan tapak sekolah kepada pihak swasta di Bayan Mutiara yang bernilai RM1.07 bilion, dibangkitkan oleh Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang Ir. Shaik Hussein Mydin.

Dalam pelan asal projek di Bayan Mutiara yang terletak di atas tanah seluas 41.5 hektar itu, ia melibatkan pembinaan sekolah, masjid, balai polis, pusat komuniti dan pusat beli belah dengan nilai pembangunan kasar RM10 bilion. - BERNAMA


Komen GPB 

Guan Eng marah Ir Shaik Hussein pasal dedahkan kerajaan negeri   jual tapak masjid ini dan mahu menyamannya ...tapi kini sudah ada laporan polis dibuat untuk kerajaan DAP berkenaan isu ini .

Sekarang kita tengok ketua regim DAP  nak meroyan apa lagi ....

default

Guan Eng tak boleh jawab isu tapak masjid terus nak mengamuk .......

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments




Woi Ah Beng !!...lu ingat  lu seorang  sahaja tak boleh sabar ...macam musibat ...

Mengapa lu   takut untuk jawab dan komen mengenai status tapak masjid dan sekolah di Bayan Mutiara yang dijual kepada Ivory ??

Apahal di mahkamah baru nak cakap ? Selalu di sidang media saja lu jawab dan   tuduh ini fitnah jahat la ...

Bila timbul isu  jual tapak masjid , Guan Eng  tuduh ini cubaan cetuskan sentimen agama . Inilah modalnya menuduh orang lain main sentimen agama untuk tutup salahnya .

Soalnya siapa yang jual tapak masjid ini ?  Regim DAP yang jual kepada pemaju  !  Kalau  tak salah , tunjuk la pelan asal pembangunan Bayan Mutiara diluluskan MPPP pada 2006 ..termasuk ke tapak masjid dan sekolah ?

Jangan dok berbelit nak salahkan orang lain  yang minta penjelasan isu ini .Kalau ini fitnah , sila jawab dan tunjukkan bukti di sidang media ..........

Pasal nak saman tu ...memang Guan Eng  silap besar  saman Ir Shaik Hussein ..kita tengok siapa akan  MALU BESAR dan TERKENCING  nanti !! ...



** Petang ini jam 3.00 ptg  , dengar khabar Ir Shaik Hussein nak buat kejutan lagi untuk ketua regim DAP ini .Dia ingat saman dia tu besar sangat ,   boleh takutkan  seorang panglima seperti  KP UMNO P.Pinang ini !! 


BUKU BERTEMU RUAS !!



Ketua Menteri, Lim Guan Eng berkata, beliau sudah tidak boleh bersabar dengan sikap Shaik Hussein dalam isu berkenaan selain tindakannya yang cuba mengelirukan rakyat dengan pelbagai fakta tidak tepat.

Guan Eng berkata, Shaik Hussein sekali lagi menuduh beliau menjual tapak masjid dan sekolah yang diluluskan dalam pelan pembangunan asal Bayan Mutiara kepada pihak pemaju.

Menurutnya, tuduhan itu melampau kerana beliau bukan sahaja cuba mengapi-apikan sentimen perkauman, malah cuba mencetuskan isu berkaitan agama.

“Ini bukan kali pertama. Sebelum ini, dia pernah menuduh Kerajaan Negeri menjual tanah Bayan Mutiara tidak melalui tender terbuka walaupun Kerajaan Negeri telah membuktikan bahawa penjualan tanah itu dibuat secara tender terbuka.

“Dan sekarang dia berbohong lagi dengan mendakwa saya menjual tapak masjid di kawasan itu. Ini fitnah yang melampau dan saya telah arahkan peguam untuk mengkaji perkara ini supaya kita boleh ambil tindakan undang-undang ke atasnya,” katanya pada sidang media di sini, semalam.

Dalam pada itu, Guan Eng yang diminta menjelaskan mengenai status sebenar tapak masjid dan sekolah itu bagaimanapun enggan memberi sebarang komen dan berkata hanya akan memberi penerangan mengenai perkara itu dalam mahkamah nanti.

default

Mahasiswa pun tak puas hati regim DAP tak bina rumah kos rendah di P.Pinang !

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment

Isu rumah kos rendah dan mampu milik terus menjadi isu paling kritikal di P.Pinang terutama di sebelah pulau .

Setakat dok canang nak bina rumah mampu milik paling berkualiti di Batu Kawan itu tak guna kerana yang paling penting keperluan rumah kos rendah di sebelah pulau . Tapi pencacai2 DAP ini tak sedaq yang sebenarnya Guan Eng nak halau rakyat miskin di pulau lari ke seberang dan tinggal  pulak dekat kilang solar yang merbahaya .

Ini kerana DAP nak bikin pulau ini untuk orang kaya sahaja .. itu yang banyak rumah mewah RM 300 ribu ke atas diluluskan dibina bukannya rumah kos rendah .

Mahasiswa USM pun menyedari akan hal ini kerana mereka juga bimbang nanti selepas tamat berlajar dan bekerja tak mampu memiliki rumah sendiri .





default

Regim DAP tak adil , anak tirikan penduduk Seberang Perai

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments

Kerajaan DAP Pulau Pinang didakwa bersikap tidak adil dalam melaksanakan projek pembangunan di negeri ini apabila projek yang tidak mampu melonjakkan kualiti hidup penduduk dibina di Seberang Perai.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Zainal Abidin Osman berkata, bahagian pulau dilihat seperti diberikan keutamaan apabila banyak projek yang 'bagus' dibina di kawasan tersebut.

Sebagai kerajaan memerintah, ujarnya, DAP perlu bersikap adil dan tidak membeza-bezakan kawasan di negeri ini.

"Jangan anak tirikan rakyat di Seberang Perai dan memberi keutamaan di bahagian pulau sahaja.


"Kenapa tidak bina kilang panel solar di Bayan Lepas? Seberang Perai bukan kawasan longgokan sampah," katanya ketika ditemui pada majlis penyerahan bantuan Kumpulan Wang Amanah Pelajar Miskin (KWAPM) dan bantuan awal persekolahan di Simpang Ampat di sini hari ini.



** Upgrade pasar awam  kebanyakan di kawasan pulau , Seberang Perai pulak dipinggirkan . Memang betul la plan mereka untuk jadi bahagian pulau hanya tempat untuk orang kaya sahaja..

default

Tuntutan Dong Zhong bukti pemikiran kuat komunis masih ada !

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments




Profesor madya Mohd Ridhuan Tee Abdullah hari ini berkata tuntutan oleh kumpulan aktivis pendidikan Cina, Dong Zong merupakan tindakan "biadab" kerana cuba menjadikan Malaysia seperti negara komunis China. "Tuntutan mereka amat tidak logik dan melampau.

 Walaupun komunis telah tiada, tetapi pemikirannya masih kuat. "Tuntut sebanyak-banyaknya, mereka tahu kerajaan tidak akan tunduk. Namun kerajaan akan beri sedikit, Pemberian sedikit itulah kemenangan terbesar buat mereka," katanya dalam satu tulisan di akhbar Utusan Malaysia hari ini.

Ridhuan juga berkata, kumpulan "ultra kiasu" Dong Zong itu juga tidak ikhlas untuk membawa agenda kebangsaan dalam tuntutan mereka, tetapi hanya memfokuskan kepada agenda "Cina, Cina, Cina."


Katanya lagi, Dong Zong sepatutnya berterima kasih kepada kerajaan dan bukannya mengadakan "demonstrasi ultra kiasu." Tambahnya, tindakan itu sepatutnya menyebabkan kumpulan itu ditahan bawah ISA tetapi kerajaan tidak bertindak seperti itu. Keadaan itu berbeza dengan tindakan yang akan diambil kerajaan komunis China, yang menembak mati 800 orang dalam perhimpunan berdarah Tiananmen."

Lihat betapa bertuahnya negara ini, media ultra kiasu mempropagandakan isu ini tidak pernah habis dan terus memainkan sentimen perkauman. Kita terus berlembut."Jika ada pun tindakan, hanya surat tunjuk sebab dan amaran, pun tidak berani menjentiknya. Kenapa?"Nasihat saya, berilah sebanyak manapun, ultra kiasu tidak akan mengundi kita," katanya.

default

Sudah la rumah urut halal bertambah , yang haram pun ada di Selangor !!

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments



Sebuah pusat urut haram di Taman Bayu Perdana, di sini, dikesan menyediakan pintu khas bagi memudahkan pelanggannya melarikan diri jika diserbu pihak berkuasa.

Taktik itu dikesan dalam serbuan bersepadu yang dijalankan anggota penguat kuasa Majlis Perbandaran Klang (MPK), kelmarin.

Serbuan jam 3 petang itu juga membongkar misteri satu papan tanda setinggi tiga tingkat bangunan di sebuah bangunan blok tepi di Jalan Batu Unjur 7 digunakan untuk melindungi aktiviti pusat urut terbabit.

Pengarah Jabatan Penguat kuasa MPK, Andry Arman Masrom berkata, pusat urut yang eksklusif itu difahamkan beroperasi sejak beberapa bulan lalu dan lokasinya strategik kerana terletak di tempat tersembunyi.

“Pusat terbabit dilengkapi pelbagai kemudahan eksklusif seperti spa, jakuzi, kafe dan bilik sauna untuk menarik perhatian pelanggan kaya yang inginkan belaian manja gadis muda warga Thailand dan China.

“Pemilik premis adalah lelaki tempatan berumur 40 tahun dan berasal dari Klang. Soal siasat mendapati terdapat sebuah lagi premis sama beroperasi di Taman Sentosa,” katanya.

Menurutnya, dalam serbuan itu, lebih 10 lelaki tempatan dipercayai pelanggan berada di dalam premis manakala tukang urut dipercayai wanita warga Thailand dan China sudah melarikan diri sejurus menyedari kehadiran pihak berkuasa.

Katanya, pusat urut itu juga dilengkapi satu lorong kecil dipanggil ‘lorong tikus’ bagi memudahkan pelanggan dan pekerja tukang urut melarikan diri jika diserbu.

“Laluan ini terletak antara papan tanda dan tingkap bangunan premis yang menyambungkan ke bahagian bumbung premis bersebelahan,” katanya.


Andry berkata, seramai 19 anggota terbabit dalam operasi berkenaan yang turut melakukan serbuan di Pelabuhan Klang, Bukit Tinggi dan Bandar Baru Klang.

“Kami akan melipatgandakan operasi seperti ini bagi memastikan tiada pihak yang menjalankan perniagaan secara haram, terutama membabitkan rumah urut.

“Pemantauan dari semasa ke semasa dan risikan serta maklumat awam banyak membantu kami menangani isu berkaitan pusat urut haram yang beroperasi di kawasan ini,” katanya ketika ditemui di sini.

Katanya, pusat urut itu disita mengikut Undang-Undang Kecil (UUK) 3, Pusat Kecantikan dan Penjagaan MPK 2007 kerana beroperasi secara haram.

default

Ayah Pin jatuh lumpuh selepas kahwin bini muda umur 18 tahun !

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments









Pemimpin ajaran sesat ‘Kerajaan Langit’, Ayah Pin yang ghaib selepas digempur pihak berkuasa kini muncul kembali, tetapi dalam keadaan menyedihkan apabila lumpuh separuh badan bahagian kanan akibat angin ahmar dan hanya mampu berjalan dengan dipimpin orang.

Bagi mengubati penyakitnya itu, Ayah Pin atau nama sebenarnya Ariffin Muhammad, 75, kini dikatakan berulang-alik dari tempat tinggalnya di Batu 13, Hulu Besut ke Bachok untuk berurut dengan seorang tukang urut.

Setiap kali datang berurut, Ayah Pin ditemani dua isterinya serta seorang anak perempuan berusia belasan tahun dengan menaiki sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) berwarna gelap.

Keadaan terbaru Ayah Pin itu disahkan adiknya, Abdul Rahman Muhamad, 64, yang kerap dikunjungi abangnya itu ketika datang berurut di Bachok.

Abdul Rahman berkata, abangnya itu diserang angin ahmar ketika minum di sebuah gerai di Batu 13, Hulu Besut bulan lalu.

default

Kilang Solar : Mahasiswa Pro Aspirasi USM lebih cerdik dari Guan Eng !!

on Wednesday, March 28, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 4 Comments


Adam Adli & Safwan Anang ada berani ke buat macam ini seperti mahasiswa Pro Aspirasi USM ?  Berani menyuarakan pandangan secara matang dengan bercakap  tentang isu Lynas, kilang solar Batu Kawan, isu rumah mampu milik , hak kebebasan bersuara     di depan penyokong DAP dan rakyat negeri ini  ?

Selalunya rakyat P.Pinang  mendengar isu -isu dari  cakap  pemimpin politik samada BN atau Pakatan rakyat . Kali ini kita lihat  apa pulak pandangan suara mahasiswa /generasi muda   pulak yang mengkaji dan meneliti fakta dan maklumat yang betul dalam sesuatu isu  secara intelektual .


Video di bawa ini adalah pandangan mahasiswa Sdr Muhamad Muhklis dari USM dalam isu kilang solar yang merbahaya dan bakal dibina di Batu Kawan .


default

SMS Speaker DUN: BN hantar memorandum kepada Sultan Selangor

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




Wakil rakyat Barisan Nasional (BN) di Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor akan mengambil langkah tertentu bagi membantah tindakan Speaker DUN Datuk Teng Chang Khim menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) pada persidangan Dun itu semalam.

Mereka menyifatkan tindakan Teng yang menggesa anggota exco kerajaan negeri agar membahaskan kejayaan empat tahun pentadbiran pakatan pembangkang di Selangor sebagai berat sebelah dan tidak profesional.Ketua Penerangan UMNO Selangor Abdul Shukor Idrus berkata antara tindakan yang difikirkan ialah menghantar memorandum kepada Sultan Selangor bagi membantah tindakan itu.BN merupakan pembangkang dalam DUN Selangor.

Semalam, enam anggota DUN dari BN bertindak keluar dewan kerana membawntah SMS itu dengan menyifatkannya sebagai berat sebelah oleh Speaker berkenaan.Teng ketika mengulas perkara itu semalam menjelaskan bahawa beliau secara tidak sengaja menghantar SMS itu kepada anggota DUN Bebas Datuk Dr Hasan Ali kerana nama beliau masih diletakkan sebagai exco dalam telefon Teng.


Bercakap kepada pemberita selepas menghadiri perasmian Program Rapat 1Malaysia bersama Kesatuan Kakitangan Umum Universiti Teknologi Mara (KKUUiTM) di sini hari ini, Abdul Shukor, Adun Kuang, berkata sebagai Speaker Teng harus bebas, adil dan bertanggungjawab dalam mengendalikan sidang DUN.- Bernama

default

Bukti regim DAP jadikan P.Pinang hanya untuk orang kaya ?

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments

 Di atas merupakan antara projek-projek rumah  mewah  sedang dan telah siap dilaksanakan di negeri kerajaan regim DAP .

Adakah orang P.Pinang yang  berpendapatan rendah mampu membeli rumah seperti ini ?

Fresh graduate baru kerja Engineer kilang di Bayan Lepas mampu ke ??

Memang terbukti seperti kajian CASSA bahawa P.Pinang bakal didiami hanya untuk orang kaya , sama seperti berlaku di Singapura , negara mentor DAP .




default

Orang Pokok Sena tentu malu lihat tahap bahasa Inggeris Mr Bean Mahfuz ...

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments


Lawak betul bila tengok tweet dalam bahasa inggeris seorang MP PAS iaitu Mr Bean Mahfuz . Beliau  nak launch apa dengan Speaker Dewan Rakyat ??   Sepatutnya lunch tapi pi jadi launch ...haha...

GPB cadangkan lebih baik Mahfuz pergi berlajar  dengan  penyokong kuat Israel iaitu Anwar Ibrahim kerana bahasa Inggeris nya memang terbukti  hebat . Cakapnya di media antarabangsa cukup gah hingga sampai menyokong keselamatan Israel lagi .

** pengundi Pokok Sena tentu malu tahap bahasa inggeris wakil rakyatnya ...

default

Harga minyak : Malaysia kekal harga, di Indonesia dah berlaku rusuhan !

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments

Rakyat Malaysia sepatutnya bersyukur Harga petrol RON95 kekal RM1.90 seliter walaupun berlaku kenaikan harga bahan bakar itu di pasaran global melambung ketika ini.

Menurut Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, harga itu dapat dikekalkan selepas kerajaan menambah subsidi sebanyak 10 sen bagi bulan ini iaitu kepada RM1.03 seliter.

"Langkah ini perlu bagi memastikan rakyat tidak dibebani kesan sampingan berikutan kenaikan harga minyak global.

"Kerajaan masih mengekalkan subsidi itu kerana kita tahu kalau tidak dikekalkan, harga barangan lain termasuk yang tidak ada kaitan dengan minyak akan naik sebab apabila kos pengangkutan meningkat, ia akan dimasukkan dalam harga barangan," katanya.

Anwar Ibrahim sebelum ini di ceramahnya berjanji jika beliau menjadi PM , harga minyak akan diturunkannya sebanyak RM 1 . Nampak jelas Anwar hanya pandai menabur janji walhal harga minya di pasaran dunia sedang naik mendadak . Kalau 10sen ditambah ketika ini untuk kekalkan harga, bagaimana pulak nak turunkan harga minyak sebanyak RM 1 ?

Lihat la di negara jiran kita , Indonesia di mana sekarang ini berlaku rusuhan jalanan oleh penunjuk perasaan yang membantah kenaikan harga minya yang akan dibuat oleh kerajaan Indonesia .

Di Malaysia pulak langsung tiada demontrasi seperti ini disebabkan kerajaan BN sentiasa prihatin dengan beban yang ditanggung rakyat jika dinaikkan harga minyak ini . Itu yang ditambah subsidi lagi sebanyak 10 sen .


Tahniah kerajaan BN !! 


RAKYAT DIDAHULUKAN !!





default

Nalla diugut gara-gara tuduh Anwar biseksual ...

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments



"Jangan bercakap mengenai Anwar dan jangan beri sebarang kenyataan kepada media. Jika tidak anda akan dipukul".

Itu antara ugutan yang diberikan terhadap Ahli Dewan Negara, Datuk S. Nallakaruppan oleh dua lelaki tidak dikenali, petang semalam.

Ugutan itu diterima oleh Nallakaruppan hanya beberapa jam selepas Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim memfailkan saman fitnah RM100 juta terhadap beliau dan Utusan Melayu (M) Bhd. atas dakwaan mengaitkannya dengan aktiviti biseksual.

Menurut Nallakaruppan, dua lelaki berkenaan telah mendekati dan mengugut mahu memukulnya jika berterusan bercakap mengenai Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PRK) itu semasa dia berada di sebuah kedai di Bukit Tunku di sini, pukul 3 petang semalam.

default

Isteri bintang bola sepak negara Safee Sali lari dari rumah ??

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 7 Comments




Pemain bola sepak terkenal negara, Safee Sali membuat keputusan mahu menyelesaikan tuntutan perintah kembali taat ke atas isterinya, Sabrina Yusof, di luar mahkamah.

Peguam syarie, Norasyada Othman yang mewakili Safee memaklumkan perkara itu kepada Hakim Mahkamah Rendah Syariah, Attras Mohd Zain pada prosiding sebutan kes hari ini.

Attras kemudian membenarkan permohonan Safee untuk menyelesaikan tuntutanya itu di luar mahkamah.
Peguam syarie Junaidah Bakar mewakili isteri Safee tidak membuat sebarang bantahan terhadap permohonan tersebut.

Safee atau nama sebenarnya Mohd Safee Mohd Sali, 28 memfailkan permohonan terhadap isterinya agar kembali taat pada November lalu.

Hasil perkahwinan, mereka dikurniakan Nur Syaza Syaqina, 3, dan Nursyasya Safirna, 1. - SH


** GPB harap pasangan suami isteri ini dapat berbaik semula ...taat la kepada suami ..

default

Ludah Guan Eng dulu kini dah terpercik di mukanya dalam Parlimen

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments



Padan lu punya muka Guan Eng musibat ....kah kah kah ... Aku paling seronok malam ini melihat kaki pembelit dan penipu  No 1 Penang telah malu besar hari ini . hahaha....

Dulu musibat inilah  paling kuat  kutuk Hassan Merican semasa bekerja Petronas , kali ini  dia puji pulak ...macam sial melihat politik kamjat  DAP  yang  haramjadah ini .


Cubaan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng mempersoalkan kenapa kerajaan melepaskan bekas Ketua Pegawai Eksekutif Petronas, Tan Sri Hassan Marican, sehingga diberikan jawatan oleh syarikat Singapura, memakan diri hari ini.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop berkata, tindakan Guan Eng (DAP-Bagan) yang cuba menunjukkan perhargaan bagi pihak pembangkang terhadap usaha Hassan memajukan Petronas, bertentangan dengan serangan yang dibuatnya terhadap Petronas dan Hassan semasa Guan Eng menjadi Ketua Menteri pada 2008.

"Saya gembira kerana YB Bagan kini puji Tan Sri Hassan sebab saya masih ingat selepas menjadi Ketua Menteri pada tahun 2008, antara kritikan pertama yang beliau lakukan ialah terhadap pengurusan tertinggi Petronas.

“YB Bagan telah mengeluarkan komen bahawa pegawai atasan Petronas iaitu Tan Sri Hassan sering berbelanja dengan tinggi seperti menggunakan jet milik Petronas. Itu dulu la tapi sekarang dah puji,” katanya kepada satu pertanyaan Guan Eng semasa sesi soal jawab.

Guan Eng meminta Perdana Menteri menyatakan sebab kenapa kerajaan melepaskan Hassan dan menyifatkan kehilangan itu sebagai satu tamparan terhadap usaha menarik balik hampir dua juta orang berbakat yang meninggalkan Malaysia sejak merdeka serta berapa ramai yang berjaya ditarik balik sejak Talent Corp ditubuhkan.

Nor Mohamed berkata, Hassan memang diakui seorang tokoh korporat yang banyak menyumbang kepada negara.

"Kita yakin beliau akan terus menyumbang dari luar negara menerusi jaringan perniagaan dan jawatan yang disandangnya di Singapura dan ini akan membantu mengeratkan lagi hubungan antara dua negara,” katanya. - BERNAMA

default

Hot ! Penyokong PKR bangga mengaku dirinya seorang GAY Jamban di twitter !!

on Tuesday, March 27, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments



GPB tak terkejut dengan  naluri orang kuat PKR ini  yang mengaku dirinya GAY Jamban di twitternya . Kalau ketua umumnya pun mempunyai naluri sendiri itu , inikan pulak pengikutnya ...hahaha

 Ini salah satu bukti gejala LGBT semakin berkembang dan pernah didedahkan di Utusan Malaysia oleh seorang kaunselor terkenal  Tuan Hj Hushim Hashim .

Apa nak dikata  3 dari 10 orang lelaki di Malaysia  sudah terjebak dalam kegiatan seks songsang. Tak hairan la dulu kenapa Pakatan  bersungguh-sungguh menyokong program Seksualiti Merdeka.


Kali ini yang mengaku gay pulak adalah orang kuat PKR sendiri   . GPB  juga  dikhabarkan  beliau adalah  seorang Wartawan Suara Keadilan .. Mungkin siapa yang kenal samdol ini boleh sahkan ..


Kesimpulan ,  bahaya kalau PKR memerintah Malaysia ini ...naik geli aku tengok Gay berkuasa nanti  ...hahaha...


Korang tengok Gay Jamban ni ...bangga giler siot ngaku GAY .. anak sapa la ni ??

default

Exco Melayu kerajaan DAP takut kat Guan Eng macam tikus ...

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment



Semakin panas isu tapak masjid di Bayan Mutiara yang   dijual kerajaan DAP   bila didedahkan di media dan rakyat .

Lebih syok lagi ...  Guan Eng dan pemimpin  Melayu dalam  kerajaan DAP tak berani buka suara pun dalam isu ini  termasuk TKM 1 Dr Mansor dan Malik Kassim .   Ke mana hilangnya mereka ini ??

Yang jawab pun ialah balaci Guan Eng iaitu budak hingusan Zairil  , itu pun beliau tak jawab sebaliknya berbelit sahaja dan menuduh ini satu fitnah dan cuba mencetuskan perkauman .

Hari ini pemimpin No 2 UMNO P.Pinang Tok Musa   telah bersuara dan  mencabar Exco Agama , Malik Kassim akan bertanggungjawab dan memberi penjelasan berkenaan isu tapak masjid di Bayan Mutiara ini.

Kalau tak jawab juga bermakna 2 orang samdol ini memang takut ketua regim DAP ini macam tikus la ..haha


default

Bukti kerajaan DAP takut jawab isu jual tapak masjid didedahkan !

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


Persatuan Melayu Pulau Pinang (Pemenang) mahu Ketua Menteri, Lim Guan Eng memberi penjelasan segera berhubung dakwaan kerajaan negeri menjual tapak masjid yang diluluskan dalam pelan pembangunan asal Bayan Mutiara kepada pemaju.

Presidennya, Datuk Seri Mohd. Yussof Latiff berkata, beliau telah menghantar surat rasmi kepada Guan Eng pada Jumaat lepas bagaimanapun pihaknya belum menerima sebarang jawapan.

"Salinan surat itu turut dihantar kepada Timbalan Ketua Menteri I, Datuk Mansor Othman dan Pengerusi Jawatankuasa Agama, Abdul Malek tetapi hingga hari ini tiada sesiapapun daripada mereka menjawab surat berkenaan,” katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.


Isu tanah Bayan Mutiara timbul apabila tanah tebus guna seluas 41.6 hektar itu tidak dimajukan oleh Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC) yang merupakan pemilik tanah berkenaan.

Tanah berkenaan kemudiannya dijual kepada pemaju swasta untuk dibangunkan sedangkan PDC mempunyai kepakaran serta pengalaman dan telah menjalankan banyak projek pembangunan untuk kepentingan rakyat.

Mohd Yussuff yang juga Yang Dipertua Persatuan Kariah-kariah Masjid Pulau Pinang berkata, pihaknya hanya mahukan jawapan dan penjelasan daripada kerajaan negeri bagi memastikan dakwaan itu sama ada benar atau sebaliknya.

"Rakyat negeri ini nak tahu adakah dakwaan itu benar dan jika hanya tuduhan, mereka (kerajaan negeri) perlu tampil beri penjelasan,” katanya. - BERNAMA

default

Tumbuk Menteri satu tindakan ala gangster oleh Dong Zong

by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments



Persatuan Jawatan­kuasa Sekolah Cina Bersatu Malaysia (Dong Zong) perlu bertanggungjawab terhadap Timbalan Menteri Pelajaran, Datuk Dr Wee Ka Siong ditumbuk dalam perhimpunan pendidikan Cina di Kajang, kelmarin.

Presiden Gagasan Anti Pe­nyelewengan Selangor (Gaps), Hamidzun Khairuddin berkata, tindakan sedemikian bukan contoh yang baik dalam negara ini.

Menurutnya, hasrat Dong Zong menjadi pertubuhan pendidikan ekstrem cina di negara ini, tidak mencapai apa-apa matlamat, kecuali menjadikan bangsa Melayu dan India lebih berwaspada dengan corak politik pendidikan pertubuhan itu.

“Rentak perang dimainkan oleh mereka membawa maksud pelbagai dan tidak menguntungkan Cina keseluruhannya.

“Pertubuhan itu dilihat mahu mendekatkan sistem pendidikan negara ini menghampiri sistem aparteid yang dibuat dan ditolak oleh semua bangsa di dunia ini,” katanya dalam kenyataan, semalam.

Tegasnya, jurang besar pendidikan tidak menyumbang kepada negara aman, stabil dan makmur.

“Kaum Cina wajar mencari pendekatan lebih baik dan selamatkan dunia pendidikan negara ini daripada Dong Zong,” katanya.

Sementara itu, Timbalan Pengerusi Biro Publisiti MCA, Loh Seng Kok berkata, tindakan peserta perhimpunan terhadap Wee mengecewakan dan menunjukkan tanda-tanda kesopanan rakyat di negara ini dirosakkan.

Menurutnya, tindakan sedemikian bertujuan melepaskan perasaan tidak berpuas hati mereka mengenai kekurangan guru sekolah Cina di di Sekolah Rendah Cina.

“Sebelum ini, mereka berjanji untuk mengadakan perhimpunan secara aman tetapi tindakan mereka pada hari tersebut berlandaskan emosi mencemarkan majlis itu.

“Sebagai rakyat di negara ini, kita harus bertoleransi dalam membantu menyelesaikan masalah yang menjejaskan pendidikan Cina,” katanya.

Beliau berkata, sebelum ini Wee, yang juga Ahli Parlimen Ayer Hitam, telah menyatakan kesediaannya untuk membantu menyelesaikan isu-isu yang dibangkitkan.

“Mereka tidak perlu terburu- buru kerana keganasan tidak membantu menyelesaikan masalah. Isu pendidikan bukanlah mudah kerana ia memerlukan masa dan usaha untuk menyelesaikannya,” katanya.

Loh berkata, penyokong pendidikan Cina perlu menunggu dengan sabar untuk melihat lapan pelan penyelesaian yang akan memberikan berita baik kepada mereka dalam masa terdekat.

default

Adakah Salleh Man bakal ikut jejak Hassan Ali ?

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment




Benarkah Pesuruhjaya PAS negeri, Ustaz Salleh Man akan keluar parti dalam waktu terdekat? Adun Permatang Pasir itu juga dikatakan akan membuat kejutan pada ceramah Hassan Ali di Permatang Pasir pada 7 April nanti.

Menurut laporan sebuah blog, kamisedia.blogspot.com, Ustaz Salleh Man berasa tertekan kerana PAS dalam kerajaan Pulau Pinang seumpama melukut ditepi gantang apabila selalu disisihkan dalam membuat sebarang keputusan berkenaan dengan hal ehwal Agama Islam.

Salleh juga didakwa kurang selesa dengan pelbagai tohmahan yang dilemparkan oleh ahli PAS sendiri yang mahukan wakil mereka menjawat jawatan penting didalam kepimpinan negeri.

Salleh Man gelak ketawa bersama pemimpin UMNO Prmtg Pauh ..


Selain itu, blog terbabit juga mendedahkan bahawa pemimpin utama PAS negeri tersebut tidak dapat menerima jika DAP mahu menjadikan Kristian sebagai agama rasmi negara ini.

Blog terbabit juga mendedahkan gambar pertemuan Salleh Man bersama dengan penyelaras BN Dun Permatang Pasir, Tuan Haji Rahim Man dan juga Ketua Pemuda Umno Permatang Pauh, Saudara Zaidi.

Tahun lepas, negara dikejutkan dengan pendedahan bekas Pengarah Strategik pilihanraya DAP yang membongkarkan usaha parti tersebut yang didakwa mahu kristian dijadikan agama rasmi negara.

Berikutan pendedahan tersebut, beliau mendapat pelbagai ugutan dari bekas partinya.- UTARA NEWS


Komen GPB 

Juak-juak pencacai  PAS Prmtg Pauh cakap UMNO  zalim tapi mereka tak tau YB mereka boleh duduk semeja dengan pemimpin lawan.

Heboh  di Permatang Pauh diperkatakan Mat Sabu bakal menjadi calon PAS  di Permatang Pasir  dan Salleh Man akan diketepikan  . Kita tunggu kejutan pada 7 April ini .

default

Anwar masuk perangkap Nallakaruppan , Shamsidar bakal diheret sebagai saksi ?

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 3 Comments




Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini memfailkan saman fitnah RM100 juta terhadap Ahli Dewan Negara, Datuk S. Nallakaruppan dan Utusan Melayu (M) Bhd. atas dakwaan mengaitkan beliau dengan aktiviti biseksual.

Anwar memfailkan saman itu melalui firma guaman Tetuan Daim & Gamany di Kaunter Pendaftaran Mahkamah Tinggi di sini pada pukul 10.30 pagi.

Ahli Parlimen Permatang Pauh itu bagaimanapun tidak hadir ke mahkamah dan hanya diwakili oleh peguam, R. Sivarasa.

Saman itu berhubung petikan ringkas yang disiarkan oleh akhbar Utusan Malaysia pada 20 Mac lalu di muka surat hadapan bertajuk Anwar biseksual, tak boleh jadi Ketua Pembangkang - Nalla dan berita penuh di muka surat enam bertajuk Nallakaruppan tuduh Anwar biseksual.


Komen GPB

Nallakaruppan senyum saja bila Anwar nak saman RM 100 juta ..ini kerana mudahkan lagi beliau nak londehkan perkara sebenar di mahkamah tentang aktiviti songsang Anwar . Isteri Azmin , Shamsidar sudah tentunya akan menjadi saksi paling penting yang akan diheret Nalla .

default

Sarung tangan putih adalah simbol paderi Kristian & Freemason ?

by Generasi Pejuang Bangsa
 - 5 Comments



Memakai sarung tangan putih secara simbolik adalah menyerupai ritual upacara sesat yang diamalkan oleh Paderi-Paderi Kristian dan ahli kumpulan Freemasonari.

Petikannya diambil di sini seperti berikut;

White Linen Gloves: In the Christian church of the middle ages, gloves were always worn by bishops or priests when in the performance of ecclesiastical functions. They were made of linen, and were white; and Durandus, a celebrated ritualist, says that:
"by the white gloves were denoted chastity and purity, because the hands were thus kept clean and free from all impurity."

Masonic Gloves...Purity: There is no necessity to extend examples any further. There is no doubt that the use of the gloves in Masonry is a symbolic idea borrowed from the ancient and universal language of symbolism, and was intended, like the apron, to denote the necessity of purity of life.






We have thus traced the gloves and the apron to the same symbolic source. Let us see if we cannot also derive them from the same historic origin.
The apron evidently owes its adoption in Freemasonry to the use of that necessary garment by the operative masons of the middle ages. It is one of the most positive evidences—indeed we may say, absolutely, the most tangible evidence—of the derivation of our speculative science from an operative art

.


PAS dan PKR nampaknya sedang diheret secara perlahan-lahan untuk beramal dengan ritual Paderi Kristian dan Freemasonri.

Ingatlah bahawa sesiapa yang meniru amalan ritual sesuatu kaum itu maka jadilah dia dari kalangan kaum tersebut.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.