Adakah ibubapa Abby juga kafir kerana ahli UMNO ??

on Wednesday, December 19, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 4 Comments




Ostazah  Abby hari ini  akui bapa & ibunya adalah ahli UMNO ... persoalannya , adakah ibu & bapanya juga kafir menurut fatwa /amanat Hj Hadi Awang pada 1981 ??? 


 Malah Tok Guru pujaan Abby iaitu Pok Nik pun pertahan amanat Hadi dan menghentam balik desakan para mufti & ulama .  

Sebenarnya ramai orang  dalam  PAS seperti Abby yang mana ahli keluarga mereka ahli UMNO . Tetapi dek kerana sifat taksub dan mengikut ajaran fatwa songsang pemimpin mereka,  bekerjasama dengan kafir harbi seperti DAP lebih baik daripada dengan sesaama Islam dalam UMNO .


Bekas pelakon popular drama bersiri Gerak Khas, Abby Abadi berjanji akan membantu calon Pas berkempen dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

“Saya sanggup turun bersama Muslimat Pas sebagai perayu undi di seluruh pelosok negara pada PRU13 nanti.

“Kami cukup bersedia untuk sama-sama menggempur pihak lawan pada kempen pilihan raya nanti untuk merayu undi,” katanya ketika menyertai perhimpunan kebangkitan rakyat peringkat negeri di dataran Kompleks Pas Perlis di Jalan Kampung Pondok di sini, malam kelmarin.

Kira-kira 4,000 ahli Pas dan PR menghadiri program itu.

Abby atau nama sebenar Arbaiyah Abdul Manan berkata, beberapa rakan artis lain akan bersamanya tidak lama lagi untuk memberi sokongan kepada PR. 



Sungguhpun mengakui dirinya adalah dari keluarga penyokong Barisan Nasional (BN) bahkan ayah dan ibunya ialah orang Umno tetapi hatinya lebih terbuka untuk memilih Pas kerana ada hikmah di sebaliknya. “Saya ingin membina rumah di syurga,” katanya sambil menyifatkan dirinya begitu tenang setelah menyertai Pas. - SH


4 Responses

  1. Anonymous says:

    “Saya ingin membina rumah di syurga,” katanya sambil menyifatkan dirinya begitu tenang setelah menyertai Pas.

    Begitu mudah nya mendirikan rumah di syurga....dah ada ke kayu, paku, simen, pasir, batu, besi dan sebagainya.

    kalau dah ada, kayu tu tak dimakan anai2 ke, paku tu tak berkarat ke, simen tu digaul cukup sukatan ke, pasir tu pasir sungai ke pantai, besi tu besi padu ke atau lompang dan sebagainya, kalau tak runtuh nanti..... paham tak ? jadi berjaya ke mendirikan rumah di syurga, kalau begitu banyak cabaran dan dugaan.

    untuk mendirikan rumah di syurga kena lah bersikap sebagai muslimin dan muslimah yang benar.... bukan mudah... terutama diri sendiri, kena jaga diri sendiri terlebih dahulu...betulkan diri kita....

  2. Anonymous says:

    Kesian kat negara2 lain sebab diorang xada agama PAS dlm kerajaan dorg.. Melepas la nak masuk sorga.

  3. Anonymous says:

    Kesian penduduk Mekah yang hampir dengan Kaabah tapi di Mekah tidak ada Parti PAS. Macam mana dia nak bina rumah di Syurga? Harap Abby pergi lah juga berjihad di Mekah sana agar mereka juga dapat bersama kita untuk bina rumah di Syurga. Tak gitu Abby.

  4. Ye lah abby ni mak ayah dia orang umno bukankah umno parti yg memperjuangkan islam,kalau di lihat apa yg tak kenanya dgn umno berbanding dgn perjuagan rasulullah saw,sesungguh nya yakin dan percayalah bahawa umno lah perjuangan yg benar benar yg dituntut sebagaimana yg di sebut di dalam al quran,
    Ataupun kita tak payah lah ambil kesah sebagai orang yg berjuang di bawah kebenaran kita teruskan perjuangan,kita pastikan kita menang walau dgn cara apa pun selagi tidak melanggar hukum allah, kerana orang yg yakin dgn allah sesekali tidak akan melanggar hukum allah dan sunnah rasululloh saw,
    Dan apabila hukum allah kita ikut, sunnah kita jadikan kehidupan hidup kita akan nampak sinar keimanan,solat tak tinggal, aurat kita tutup, wasalam,

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.