Apa kejadahnya M Nasir nyanyi lagu PKR?

on Tuesday, October 9, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 30 Comments



Heboh sekarang ini di media cyber mengenai tindakan Datuk M Nasir yang sudi menyanyi lagu rasmi PKR iaitu Panji Keadilan .

Komen GPB mudah je untuk orang seperti ini, memang sah dia  dalam kategori orang tak mengenal budi.

 Sudah lah datang dari Singapura mencari rezeki di Malaysia ini , jadi popular dan hingga mendapat gelaran Datuk ...sekarang ini dah berani tunjuk  dirinya adalah  menyokong pembangkang .

Berapa ribu dia dapat untuk nyanyi lagu parti yang nak jatuhkan kerajaan Malaysia ini ?  Kerana duit ke dia sanggup nyanyi lagu mereka ?

Memang M Nasir ini mudah lupa bila dah senang. Oleh kerana beliau hari ini sokong Anwar dan pembangkang , GPB secara rasmi isytiharkan boikot sifu penyanyi ini.




oleh: Empayar Pemuda

Hari ini laman blog ROTIKAYA melaporkan khabarnya M. Nasir sekarang ni semakin aktif dengan aktiviti berpolitik bersama sama barisan parti pembangkang...Buktinya apabila Azmin Ali  memuatnaik sebuah video lagu yang bertajuk "Panji Keadilan" yang dinyanyikan oleh  M Nasir...
EP tak pasti sama ada M Nasir terlibat secara langsung dengan PKR atau hanya sekadar menyanyikan lagu tersebut..(mungkin bayarannya tinggi) tetapi bagi EP, reputasi M Nasir sebagai sifu dalam industri hiburan Malaysia pasti tercemar selepas ini...Sama-sama kita nantikan jawapan daripada M Nasir sendiri...
Sebelum ini M Nasir pernah mengeluarkan kenyataan yang agak kontroversi..."SIAPA MAHATHIR"
Adakah kita masih ingat ungkapan ini? Memang kedengaran agak kasar dan biadap bilamana seseorang individu negara jiran yang telah mendapat taraf PR(permanent resident) di bumi bertuah Malaysia menyatakan dengan sombong ungkapan tersebut. Siapa lagi jika bukan M.Nasir.. Ramai rakyat mahupun pihak media mencemuh beliau kerana menyatakan ungkapan biadap tersebut dan akhirnya beliau(M.Nasir) memohon maaf terhadap Tun Dr.Mahathir yg ketika itu masih menjawat jawatan Perdana Menteri serta seluruh rakyat Malaysia. Ikhlas atau tidak, wallahualam... 
Ikuti pendedahan yang dibuat oleh ROTIKAYA...
Lama kita tidak dengar kisah selebriti menyertai mana mana parti politik dan jika anda berminat ya, Abby Abadi masih aktif di Twitter berdakwah bersama politik’nya.
Tetapi ini kisah sifu industri muzik Malaysia, Datuk M. Nasir yang kini di’khabarkan semakin aktif dengan aktiviti berpolitik bersama sama barisan parti pembangkang.
Minggu lalu, Parti Keadilan Rakyat (PKR) melalui akaun Youtube Azmin Ali memuatnaik sebuah video untuk lagu berjudul Panji Keadilan yang di’nyanyikan oleh M. Nasir.
Walaupun tidak di’nyatakan dalam deskripsi video, ia’nya jelas merupakan suara ikonik M. Nasir dan lagi lagu ini pula di’cipta oleh Buddhi Hekayat, rakan pencipta untuk lagu Awan Nano.
Seorang pengirim e-mail kepada kami hari ini menyatakan beliau risau jika M. Nasir turut di’heret oleh parti pembangkang untuk menjayakan agenda politik mereka.
Kita sendiri tidak tahu sama ada benar M. Nasir terlibat secara langsung dengan Parti Keadilan Rakyat atau lagu Panji Keadilan ini sekadar projek seni beliau yang lain’nya.


30 Responses

  1. Anonymous says:

    agaknya m.nasir juga dah jadi pendakwah politik ( bukan agama islam )untuk pkr, sama seperti bob lokman dah jadi pendakwah politik ( bukan agama islam ) untuk pas!

  2. Anonymous says:

    Saya adalah antara peminat dan pengagum M.Nasir, sejak zaman 80an iaiti Aalleycats dan Search. Tapi demi UMNO dan kerajaan Malaysia, saya akan isytihar perang kpd MNasir jika benar beliau menjadi pencacai pembangkang... Tambahan pula PKR. Saya tak akan maafkan pengikut kaum nabi lut...

  3. wat hal blik si sifu nih....hadoyaiiii

  4. Anonymous says:

    DIA NI MANUSIA TAKGUNA 0RG PERASAN HEBAT
    PANDAI MANA ORG MSIA BAGI DATUK KERAKYATAN ,HAMJADAH ,,,HOI NASIR BALIK SPORK DULU PERASAN HEBAT DARI TUN M
    NASIR ,,,KAU DISPORK DULU HANCAI JGN PERASN -BODAH

  5. Anonymous says:

    HOI NASIR NI LU BACAK WA CKP LU LAGAK MCM HEBAT TAPI BODOHHH
    AKU MELAYU SPORK MEMANG AKU MELUAT , MLM MINGGU PERGI DKT DBS BNK HQ DEKAT TANGGA MELAYU SPORK LAKI BETINA DOK MINUM ARAK, ADA YG DAH MASUK KRISTIAN NYOROK 2 SLIB SBB -NK DUIT

  6. Siapa M.Nasir ni?Majistrate ke,lawyer ke,manager ke atau Mat Rempit.....

  7. Anonymous says:

    Minta kerajaan tarik balik sahaja kewarganegaraan si bahalol ini. Hishamudin, ada berani ka?

  8. AFTERDARK says:

    Dia memang penyokong PKR dah lamaa la. Semenjak 1998 lagi dia pro-reformasi dan saya masih ingat sebab masa tu saya menulis untuk AnwarGate. Tak kisahlah, kita kena hormat juga dengan pendirian orang. Lagipun lebih baik dia menonjolkan wajah sebenarnya daripada menyorok bermuka-muka seperti Wardina dan beberapa artis lain tu. At least kita tahu siapa dan siapa.

    Lebih baik tumpukan pada usaha untuk memenangkan UMNO dan BN dengan cara lebih kreatif dan beretika. Kalau PKR ada M.Nasir yang orang Singapura, UMNO pun ada Siti produk tempatan. Cuma sayangnya minda pemimpin atasan UMNO ni tak berapa kreatif dah. 'Senjata' efektif seperti Siti tu pun tak tau nak guna.

  9. Anonymous says:

    rezeki di tangan Allah bukan pemerintah kamu yang bagi.
    bila artis sokong kerejaan boleh tetapi bila artis sokong pembangkang tak boleh ? Dasar bodoh kalian

  10. Anonymous says:

    Bangsa paria negara pap, x kenang budi...

  11. Anonymous says:

    Siapa M.Nasir ni Mat REMPIT KE?

  12. Anonymous says:

    M.Nasir suara bukan sedap pun....perasan je lebih

  13. sifu ni slalu jumpa kat sg buloh naik saga....kandang kambing siap ada kolam

  14. Andy Zs says:

    jahanam M nasir.. balik la singapore.....

  15. Anonymous says:

    baru saya tahu dia asal Singapore.. manusia2...

  16. Anonymous says:

    bro m.nasir...saya adalah peminat m.nasir dari zaman dulu lagi. sebelum melarat, elok jauhkan diri dari geng2 PKR ni. ni semua musibat melayu. ramai org2 umno pun minat dgn m nasir ni sbb dia perjuangkan melayu. tgk saja karya2 nya, mentera semerah padi, seloka cak kun cak, rajawali...penuh maksud tersirat tu..dalam filem kembara seniman jalanan, bro m nasir kata benci bangsa mata sepet. "kami orang melayu". apa jadi skrg bro....??

  17. Anonymous says:

    org umno bodoh2..buta hati

  18. Anonymous says:

    Alhamdulillah kiranya benar M Nasir mempunyai kesedaran untuk bersama memperjuangkan dunia seninya seiring dengan manifestasi ajaran Islam. Ianya merupakan permulaan yang baik kerana membina sistem ekonomi, politik, pendidikan malah sosial dan hiburan semestinyalah berlandaskan akidah, syariah dan akhlak Islamiah. Memandangkan keruntuhan teruk ahklak generasi Muda (lebih teruk lagi melibatkan anak tokoh2 politik dan korporat2 yg tidak perlu disebutkan nama), ianya merupakan suatu tuntutan Fardhu Kifayah yang sangat mendesak dan kritikal pada masa kini. Saya doakan semoga ramai lagi para artis yang akan kembali ke jalan yang benar dan seterusnya membantu membentuk sahsiah diri remaja dan masyarakat. WBP, biarlah tanggungjawab itu dilaksanakan dengan iklas tanpa mengira politik. Yang hendak diperbaiki adalah masyarakat tidak kiralah masyarakat itu berlatarbelakangkan mana2 parti. Kita letakkan niat perjuangkan Islam dulu. Parti mana yang akan menang dan meneruskan legasi keindahan, kekuatan dan keharmonian Islam itu, Allah will decide. Kenapa saya berkata begitu , ini kerana jarum yahudi boleh menembusi mana2 parti pun tidak kira BN atau PR. Hanya dengan pegangan Islam yang sejati sahaja ianya tidak boleh ditembusi. Sesungguhnya Kebangkitan Islam di akhir zaman adalah sesuatu yang “inevitable”. Saya doakan yang terbaik untuk kegemilangan Islam. Amin..

  19. Anonymous says:

    ..Maafkan la budak Nasir tu...dia sebenor bukan tau UMNO dan PKR atau PAS apa lagi nak tau cara kenang Jasa... yg dia tau melalak je jajni ada masukkkkkkkk...

  20. Anonymous says:

    Bukan Singapore tuh Johor ka dulu??... sapa yg kasi keluar Singapore dari Malaysia... kalau bukan UMNO!!!.... Boooooo!!!! LOL!!! Go Go M.Nasir...

  21. Anonymous says:

    Mmg Umno soh Spore kuar dr Msia. Tp kenapa? Org yg buta sejarah je ckp Umno bodoh. Kalau rasa nk Msia jd cam Spore, sokong la PKR. Penang dh jadi dah. Sedih tgk org Melayu Spore n Penang merempat.

  22. Anonymous says:

    Video ni bkn M.Nasir yg nyanyi. M.Nasir kata td " Cuba ko dgr betul2, ada ke mcm suara aku. Huh."

  23. Anonymous says:

    Oklah M.Nasir join PKR. Ingat UMNO je boleh tolong melayu. UMNO skrg dah lupa diri bukan M.Nasir. Penyokong2 buta mata dah hati. Nak kata M.Nasir dari Singapura, tapi singapura asal dari Tanah Melayu. Disebabkan pemimpin UMNO yang pendek akal dan bodoh, Singapura dibagi pada Lee Kuan Yew. Tapi skrg bertambah bodoh lagi, tanah KTM pun dibagi pada Singapura. Ini ke penjaga orang? Petualang adalah. ptuii bangsat punya umno. Teruskan perjuangan mu M.Nasir. Pedulikan petualang2 yang tak sedar diri.

  24. Anonymous says:

    Fikirla btul2 whai pnyokong umno malaysia kan slah stu ngara mngamlkan sistem demkrasi so bebasla rkyat nk sokong mn satu pemimpin yg dia minat..npa x ble befikir scara adil ar org2 umno nie..nmpk gayanya ada bgusla kmu (umno,bn) kalah pru13 lw mcm nie..

  25. Anonymous says:

    Malaysia system demokrasi..so bg pnykong bn or unmo tu bnykkn ya tuntut ilmu jd korang tau apa itu dmokrasi..lu fikir la sndri.

  26. Anonymous says:

    Aku tak fikir PKR ni musibat melayu. Depa ni lah pejuang- pejuang melayu.Syabas Dato M Nasir kerana berdiri di pihak yang benar. Walaupun asal dari Singapura tapi beliau tetap orang melayu.Boleh caya ke Najib dengan kuncu-kuncunya. Sekarang pulak kaki tangan kerajan asyik terima habuan je!!! Duit haramlah tu. Anwar buat dosa tapi tak sampai membunuh seperti Najib. Siapa yang sayang BN itu BODEK NAJIB...BUSUK HEEE

  27. Anonymous says:

    Setiap insan mempunyai hak memilih jalan mereka sendiri.Kalau di Amerika mereka berhak memilih parti republikan atau demokrat. Artis-artis mereka pula bebas nyanyikan lagu atau berkempen untuk parti mereka.Tak kena GAM pun.Heran... di Malaysia macam kena pilih satu parti pulak? Macam ni tak adil lah. SYABAS Dato' M.Nasir...berani kerana benar!!!!

  28. Anonymous says:

    Hahaha...yang kata org melayu Singapore merempat adalah kurang tepat. Kian ramai org melayu Singapore mempunyai hartanah di JB dan di Singapore.Seperti saya beristerikan rakyat Malaysian memiliki Rumah Berbandung Setingkat (Semi-Detached)dan rumah HBD 5 bilik bernilai SGD700 000 harga pula terus meningkat.Kami sekarang menetap di JB. Rumah HDB kami sewakan dengan harga SGD3000 sebulan (RM 7500).Bayangkanlah merempat ke..org melayu Singapore??

  29. Anonymous says:

    Setuju dengan kekata Dato M.Nasir.. SIAPA MAHATHIR? Tuhan telah tujukkan segala keburukan Mahathir..penjajah kuku besi Malaysia.Semua timbalan beliau di pecat,di usir,diancam,di pukul.. sehinggalah mangsa terakhirnya Abdullah Badawi...MAHATHIR takut dengan bayang-bayangnya...

  30. Anonymous says:

    Saya juga memiliki hartanah di JB..rumah teres 2 tingkat.Ramai lagi ahli keluarga saya di Singapura memiliki rumah di JB. Harga rumah HDB 4 bilik kami bernilai SGD500,000 hingga SGD 600,000(RM1.5juta)harga terus meningkat. Kami sewakan rumah di Singapura antara SGD2000 atau SGD2500(RM6300)sebulan tidak termasuk gaji kami suami-isteri sebanyak SGD8000(RM20,000).Tuhan tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan mereka berusaha mengubahnya.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.