..

..

Safwan Anang jelaskan kalung bunga bukan lambang kematian agama !

on Tuesday, April 17, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 6 Comments




Presidennya, Mohamad Safwan Anang berkata, tindakan tersebut dilakukan sebagai simbolik protes semata-mata bagi menuntut pemansuhan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).
Menurutnya, ia tidak membawa maksud atau kesan ke atas kepercayaan mana-mana agama.

“Tindakan itu bukan melambangkan ‘kematian’ kedua-dua pemimpin berkenaan, sebaliknya apa yang disampaikan adalah mengenai hak mahasiswa yang ‘mati’ kerana pemimpin tidak memberikan komitmen terhadap tuntutan mahasiswa.

“Jangan timbulkan sentimen agama dalam hal ini. Saya pelik kenapa batu nisan yang kami gunakan tidak pula dijadikan isu kerana ia juga melambangkan kematian bagi orang Islam,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian Online.


Komen GPB 

Nampaknya bila ramai orang marah mereka pasal kalung bunga kematian ini , budak mahasewel bikin maksud/versi   lain  pulak untuk kalung bunga kematian yang terdapat dalam agama Hindu ini  .

Mereka cakap hak mahasewel sebenarntya  yang mati .....kelakar betul . Kalau hak mahasewel mati , mengapa tak  gantung semua  kalung bunga itu kepada semua 300 orang yang hadir demo itu .

Bodoh dan bangang punya alasan ....kah kah kah .........


6 Responses

  1. Anonymous says:

    mamat ni tak paham ke..jangan la ko bandingkan nizan ngan bunga tu..org bising korang kalungkan bungan sebab ko dah buat PM ngan menteri KPT tu mcm diaorg tu bukan islam la bodo!

  2. Yang datang hadir pada hari itu bukan semuanya mahasiswa tetapi banyak golongan tua dan ahli politik termasuk anak betina gampang nuar dan cina celaka tian chua..aku bengang tul ari tu sebab jalan sesak teruk bermula jam 1.30pm..sebenar itu lah tujuan mereka melakukan perhimpunan itu di Dataran Merdeka..sebab mereka memang sengaja nak menyusahkan rakyat supaya rakyat marah disebabkan jalan sesak..begitu juga lah hasrat sebenar bersih 3.0..sekiranya mereka melakukan diluar KL..sudah tentu lah mereka tak boleh nak menyusahkan rakyat..

    Budak beringus ni..akal pmikiran dan cukup dengan ilmu agama kee..sudah2 laa bebudak beringus oii..perjalanan hidup baru nak naik..kencing pun asyik dok bercabang lagi sudah nak tunjuk pandai..belajar laa dulu..

  3. Anonymous says:

    APAKAH MEREKE2 ITU NAK MENDEWA-DEWAKAN PEMIMPIN MEREKE PERDANA MENTERI MALAYSIA ITU

  4. Anonymous says:

    betul..memang bodoh bin tolol bin bengap. Nk cover konon...

  5. Anonymous says:

    Tu la budak tak faham apa kebenda yang diperjuangkan..nampak sangat buat kerja ikut perasaan dan jadi org suruhan pihak 'tertentu'...

  6. riggers says:

    Safwan Anang ni lau mampos nanti biarlah dia dibakar jer eloknya..nak sgt ikut ritual hindu kan..bakar pulak kat dalam kandang babi..sorylah aku dah takleh tahan ngan manusia perosak bangsa dan agama ni..mamposlah kau kena panah petir Sawan Anak Babi...eh salah eh,,Safwan Anang..haa baru betul

Leave a Reply

Blogger Widgets
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.