..

..

PLUS hisap darah rakyat , Tol Sungai Nyior bila Guan Eng nak hapus ?

on Sunday, January 15, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 5 Comments





Apa..pakatan rakyat akan hapuskan tol dari Bukit Kayu Hitam sampai Skudai sekiranya dapat menawan Putrajaya?Hahahaha...apa cerita tol Sungai Nyiur, apa cerita tol Jambatan Pulau Pinang...dari dulu hingga sekarang tak jemu-jemu tabur janji...tetapi masih belum tunaikan...yang duduk di Pulau Pinang pun masih belum boleh laksanakan inikan pula dari utara hingga ke selatan. Agak-agakla kalau nak tipu rakyat pun...








gambar celaka DAP menipu semasa PRU 12 dulu mahu hapus
tol sungai nyior jika mereka berkuasa negeri ini 


Memang benar kos pembinaan PLUS bernilai RM6 billion dan kutipan tol sehingga sekarang mencecah RM24 billion...memang menguntungkan...mana ada orang buat business nak rugi tapi Lim Guan Eng kira tak kos-kos penyelenggaraan yang terlibat daripada lebuhraya tersebut dibina sekarang, bil elektrik yang perlu dibayar, gaji pekerja, kos pembesaran lebuh raya dari 2 lorong ke tiga lorong, pampasan tanah yang diambil, kos interchange kos itu dan ini.. supaya pengguna lebuhraya PLUS selesa dan selamat menggunakannya...

Tak kan Guan Eng nak buat macam di Pulau Pinang...jalan tidak diturap..berlubang dan tidak rata kerana ditampung apabila rosak...tutup lampu jalan kerana nak jimat kos elektrik..akibatnya berlaku banyak kemalangan kerana gelap...semua ini kerana nak jimat duit kerajaan negeri dan isytihar pada dunia...kononnya kerajaan negeri Pulau Pinang pandai urus wang...kepala hotak lu...rakyat yang menderita tak mau kira...Jadi sudah-sudah la nak bohong rakyat..

sumber : EMPAYAR PEMUDA


Komen GPB 

Celaka  si lidah biawak Guan Eng cuba bakar semangat rakyat ..  Sebelum nak hapuskan Tol PLUS dulu, bila hang nak hapus tol 50 sen Sungai Nyior ??

Ini janji 2008 semasa DAP berkempen di Bagan  tapi sehingga sekarang tol itu masih lagi beroperasi .

Hari ini janji pulak hapus semua tol  kepada semua Rakyat  untuk menang PRU 13 ...

Rakyat P.Pinang sudah kena kencing tol sungai Nyior , kini  tol PLUS pulak apek regim  DAP dok pukul canangkan untuk menipu rakyat Malaysia !!...


5 Responses

  1. Anonymous says:

    HELLO KAWAN! Sebelum caksp mau hapus tol LR Plus,sekalang mesti mau tutup itu tol Sungai Nyior dulula....
    CAKAP TAK SERUPA BIKIN Loooo....

  2. meUher says:

    AlaHai....tol Shah Alam Batu3 tu, punya la bising masa BN dulu!!! konon protest nak hapuskan bila pembangkang memerintah....DAH ke? PORRRAH, WAYANG je.

  3. Ameer says:

    Tindakan itu tidak dapat dilaksanakan kerana Lebuh Raya Butterworth – Kulim itu terletak dibawah bidang kuasa Kerajaan Pusat oleh kerana itu kerajaan PR Pulau Pinang sering dikatakan cakap tak serupa bikin oleh pencacai UMNO..http://pemudapenang.wordpress.com/2011/05/10/umno-main-batu-sembunyi-tangan/

  4. Anonymous says:

    Bro ameer, klu dh janji kna kota la... Klu x, baik dri awl jgn ckp nk hapuskn... Ni janji bagai nak rak, siap naik banner dan kain rentang, demo itu ini kata nk hapus, alih2 bg jawapan x cukup akal... Klu betul nk hapus, jgn bikin malu, kata kerajaan negeri byk duit. Beli la konsesi tol tu. Pastu hapuskn... Nak dgn xnk jer... Jgn mudah terpedaya bro...

    *pemuda yg hari2 lalu tol tu... Dulu gua dah gumbira bila DAP kta nk hapus, alih2 bg alasan mcm bro bg... Tu nma nyer, kami dh kna tipu hidup2 dri kerajaan DAP... Huhuhu....

  5. Anonymous says:

    Asal lawan ja mesti dikatakan pencacai umno.. Sempit sungguh pemikiran hempa no.. Kami org bagan, sampai la ni kena bayaq tol lg..

    Dh tau tak boleh hapus, pasepa p janji?? Janji la benda lain.. Macam haram.. Laknat la kapir2 ni..

Leave a Reply

Blogger Widgets
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.