..

..

Contoh pemimpin tak bazirkan rezeki makanan

on Thursday, October 27, 2011 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 13 Comments


Gambar ini  disebarkan di facebook  oleh puak-puak Pas bagi menunjukkan kezuhudan pemimpin agung mereka Pok Nik  .  Tapi pandangan GPB  secara jujur ..kalau sedap sangat pun makanan itu jangan la terlampau gelojoh sangat .

Macam tak ada adab ketika makan pulak bila sekali tengok  . Pok Nik itu pun pulak orang biasa , tapi seorang pemimpin besar memerintah sebuah negeri .


13 Responses

  1. Anonymous says:

    kalau nak kata zuhud sami buddha tu lagi zuhud dari nik ajis sebab sami buddha tu cuma pakai kain aje balut badan dia, seluar dalam pun tak pakai...

  2. Anonymous says:

    macam setengah orang panggil buruk lantak macam ni la kut..?

  3. Anonymous says:

    sami buddha tu reti ka zuhud tu apa??? he..he..

  4. Anonymous says:

    bodo piang punya orang. makan sampai licin pun salah, makan x habih pun salah.

  5. hilbert says:

    Salam bro,

    ini bukan apa, semata-mata menunjukkan betapa gelojohnya Nik Aziz makan

  6. Anonymous says:

    Nak amik sunat pun agak agak laaa....aku pun jilat jari gak selepas makan..tapi kat rumah lah...kalau dah tahu ada org nak snap gambar kita x payah lah

  7. Anonymous says:

    OOiiii Rupanya dalam agama buddha pun ada zuhud juga ye, hamtam lah...

  8. Anonymous says:

    sila baca karangan Abdullah nasih Ulwan tentang adab makan...banyak hadis nabi dinyatakan berkaitannya.... jangan main terjah kata gelojoh dan tak beradab kalau tak tahu apa yang nabi buat.Main sedap mulut jer nak komen.YAng bersisa dalam pinggan tu mungkin yg paling berkat siapa yang tahu. pernah tahu ker apa amalan nabi bila makan. Nabi pimpinan lagi besar ...takkan kita nak kata gelojoh jugak kot....TGNA aziz pun tahu dimana dia buat...kat hotel dia pun tau jaga adab....yaang tikang komen ni saja tak tahu adab siang malam main terjah sahaja

  9. Anonymous says:

    Table manners macam ini nak ke Putraja? Malu oii, malu. TV seluruh dunia akan tunjuk pemimpin Malaysia takde table manners.

  10. Anonymous says:

    Comment dari Anonymous October 27,2011 4:51PM saya kurang pasti samada anda terlalu fanatic atau pun anda bukan dari kalangan orang yang beragama islam. Sejauh mana pun marah dan fanatic jgn samakan dan buat perbandingan dgn org yang bukan islam. Islam juga tidak melarang berpolitik dan sudah semestinya pandangan dan penirimaan politik setiap individu berbeza tetapi sebagai org islam kita mesti ada tahu batas, adap dan tatatusila sbagai orang islam. Hidup cuma sementara dan disana itu kekal abadi

  11. dah namamye snap,,,bkn sume org thu org len nk ambik gmbr kt,,,bodoh xhbis2 nk mjtuhkan mruah org,,,,sume bnde nk jdkan isu politik,,,,,

  12. Anonymous says:

    Bila sunnah dihina, maka tergelincirlah akidah seseorang.

    kalau ini nak dijadikan isu, kompem, kau kena mengucap semula bro.

    Kalau tak tahu, belajar
    kalau tak nak belajar, sesatlah engkau selamanya.

    Aku tak kata engkau munafik, aku cop sebagai telah kafir.

  13. Anonymous says:

    agak2 la nak kata pun... entah2 ko org kat lagi teruk dari apa yang korang kata 2... tok guru dup hirup kuah yg lebih.. xkan nak membazir je kot.. kalau disediakan sudu tok guru xkan wat macm 2.. lagipun tok guru x makan la gune sudu.. kite org melayu.. makan dgn tangan.. seblum ckap or kata fkir dlu... kalau dia salah p jumpe dia cakp n tgur dpan2.. x payah nak kata belakang.. kalu salah dah mengata namenye... korg pun thu kan ape hukumannye... dari xde apew2 dapt dose free2... maaf la kalau ade yg terasa jz nak coment je.. k salam...

Leave a Reply

Blogger Widgets
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.