..

..

Pelakon artis Melayu bela & tidur dengan Anjing

on Sunday, August 21, 2011 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 5 Comments
















Seronok sangat la bela anjing itu ..Ini lah akibatnya tak mengaji agama sampai benda haram itu juga yang dibelanya . 

Lain kali bela babi sekali baru cukup kuota ...


5 Responses

  1. melayu apa nie?? sampai cmtu giler..haramjadah bikin malu company...tuihhhh!!!

  2. Anonymous says:

    betul ke kita baca dan faham apa y ada dlm AL_Quran

    cuba baca dan kaji betul tentang binatang y diharamkan dlm ALQURAN

    cepat benar kita nak mengHUKUM sesorang sedangkan kita tidak pernah mengkaji dan memahami apa y ada dalam AL-QURAN


    ramai dari kita hanya tahu baca dan tak faham pun apa yang di baca.

    cuba faham betul2 sebelum nak memjatuhkan HUKUMan kepada seseorang

    lagi satu selain baca dan faham ALQURAN
    perlu merujuk kepada HADIS RASULLAH
    utuk perjelasan lanjut berkaitan bab anjing dan babi ni
    jangan jadi jahil d terlalu mudah menghukum seseorang
    sedangkan tuduhan tersebut menyebabkan kita sebenarnya yang JAHIL dalam bab2 agama

  3. Anonymous says:

    memelihara anjing dibolehkan jika ia utk tujuan memburu, menjaga ladang/tanaman atau ternakan dan utk tujuan yg selainnya tidak dibolehkan terlebih lebih lagi utk bermain atau teman tidur.

    Sabda Nabi s.a.w. ertinya: “barang siapa memelihara anjing, kecuali anjing buruan atau anjing penjaga tanaman atau anjing penjaga binatang ternak, maka berkuranglah amalnya setiap hari seberat biji saga.” (HR. Muslim).

    Rujuk A Qadir Hasan, kata berjawab, solusi untuk berbagai permasalahan syari`ah, hal.612, Pustaka Prograssif 2004.

  4. The Don says:

    oooo...ko nak hadis ea..lain kali taip je kat google. ada je hadis. ko ni pun lembab la. mesti tak belaja agama. sebab tu ko beta org yg bela anjing.

    Mengikut ahli fiqh, sertu adalah lakukan kepada najis yang datang dari binatang anjing, babi dan keturunannya yang dikategorikan sebagai Najis Muqallazah. Dari Ibn Mughaffal, ia berkata :

    “Rasulullah s.a.w pernah memerintahkan membunuh anjing,kemudian bersabda: “Mengapa mereka mengangap penting anjing-anjing itu?” Kemudian Rasul memberi keringanan dalam hal berkaitan anjing pemburu dan anjing penjaga kambing lalu bersabda : “Apabila ada anjing minum di dalam bekas, basuhlah bekas tersebut tujuh kali dan gosoklah dengan tanah pada basuhan kelapan..”

  5. Anonymous says:

    Agaknya orang PAS punya tafsir yang boleh bela anjing main-main camtu.... sebab kalau ikut Mat Sabu dan penyokongnya... kita perlu tafsir ikut pandangan semasa dan perlu ubah tafsir sejarah...

Leave a Reply

Blogger Widgets
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.