PANAS ! Apa yang Wardina ini merepek pasal isu gereja ?

on Thursday, August 11, 2011 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 20 Comments





Ini lagi seorang  yang tak faham isu gereja DUMC  dan cuba memutarbelitkan perkara sebenar .  Elok la pi ikut cakap Ostat  liberal Malaysiakini iaitu Dr Asri a.k.a Dr MAZA  punya kenyataan yang cukup mengelirukan sekali dan bertentangan dengan ulama dan para mufti .

Ya memang pihak berkuasa agama kita bimbang orang Islam pergi ke gereja kerana  jika akidah dan tidak  kuat ilmu agama,  maka fikiran mereka   mudah dipesongkan hingga  membawa kepada murtad.  Tetapi yang hairannya , awat yang bangang sangat Wardina ini yang nak samakan  murtad DUMC  ini  dengan  isu melarang orang bukan Islam masuk ke masjid .

Sejak bila orang bukan islam dilarang masuk ke masjid ? Di  Masjid Negara , setiap hari ada pelawat dan pelancong hadir tetapi mereka memakai pakaian menutup aurat dan tidak dibenarkan memasuki ruang solat utama masjid kerana dalam keadaan berhadas besar. Seperti isu ADUN DAP masuk masjid dan memberi tazkirah di ruang solat , ia jelas mencemarkan kesucian masjid malah  jelas cuba mempolitikan tempat ibadat umat Islam .

Jadi  di sini , kepada Wardina ,,,kalau tak tahu apa yang cuba pandai-pandai bercakap.Mufti sudah bercakap umat Islam wajib pertahan akidah bukannya  nak seronok lihat orang Melayu ke gereja terima bantuan oleh para paderi  .


20 Responses

  1. Anonymous says:

    makin karut la minah nih...job tak der kot..tu yg cari publisiti murahan tuh..

  2. Anonymous says:

    dr maza dan wardina sedang main politik. bukan bercakap berdasarkan hukum agama. tetapi kearah agama Islam liberal,kononnya orang yang bantah tidak islamik seperti mereka. penganut agama islam liberal yang diketuai pemimpin mereka anu gay.

  3. aku says:

    tak habih2 dia ni...

    almaklumlah nak jadi ahli politik@pendakwah@pelakon@motivator@bla bla bla.....

    sejak bila plak cara org ISLAM ni sama dengan cara orang bukan ISLAM....?

    sejak bila plak agama ISLAM tu sama dengan agama lain...?

    sejak bila plak logik akal menjadi tanda aras tentang ketaqwaaan terhadap Allah yang Maha Esa...?

    sejak bila plak hanya kerana makhluk itu kononnya 'berilmu' memberi makna makhluk itu beriman kepada Allah yang Maha Esa.....sekiranya makhluk yang kononnya 'berilmu' itu meletakkan 'ilmu' itu lebih tinggi daripada iman terhadap Allah S.W.T....?

    n by the way sejak bile plak anak didik Dr. Asri ni jadi pembela golongan yang diragui terpesong akidahnya(dalam masa yang sama tak nak plak tampil memberi penjelasan kat JAIS bila dipanggil untuk 'membela' diri) ni.....sejak join 'agama PAS' ker...?

    gilerr biolll!

  4. HHalem says:

    Bodoh-piang ni kalau dok dekat mau kena penampanq tokio sebiji.:-)

    Baru dia ada akai kot:-)

    Atau kalu dok dekat kita pakat-pakat tokak dia.

  5. Hahn says:

    Wardina ni bukan cerdik sangat. Tengok lah dia di tv kita tau. Dia ni ada lembab lembab sikit.

    Harap muka cantik mcm omputih tu cover sikit la otak lembab dia.

  6. Anonymous says:

    Kau jgn merepek la paria.
    Kau ni tak abis-abis dgn hipokrit kau tu.
    Di TV3, kau keluar siaran mhi, terus aku tukar siaran la bangsat.

  7. YY says:

    Minah ni bila kena balun mula stress nak saman bloggers la ape la.. kalo rasa tak boleh terima teguran atau hentaman org.. Jgn dok gatal pu** nak kritik org ikut suka hati.

    Apa lagi... UMNO Fella's.. masa utk balun wardina kembali... hahaha

  8. Anonymous says:

    Realitinya pihak sebelah sana boleh gunakan kandungan Islam untuk tarik mukmin tetapi sebelah sini mana bisa sajikan aktiviti kafir dalam masjid untuk menarik minat kafir. Takkan itu pun tak nampak?

    Kalau sebelah sana boleh buat apa saja asalkan matlamat tercapai masakan sebelah sini perlu langgar peraturan dan etika semata-mata mahu memberikan persaingan kepada sebelah sana? Bukankah itu menunjukkan sebelah sini lebih berhemah?

    Oleh itu kepada mereka yang mempertikaikan peraturan dan adab masuk masjid, satu saja yang dipinta iaitu: "jangan merepeklar!"

    Chinglot

  9. Anonymous says:

    saje la nk carik publisiti murah dok depend kalid gereje la tuh...ape punye baghal la

  10. Anonymous says:

    Alahai... ini makcik duduk diam-diam sudah lah... ada mulut tu pelihara berzikir atau baca al-quran di bulan puasa ni...Jari-jari tu mengira tasbih lebih baik dari menekan butang2 kekunci komputer/ handphone. Jangan lah buat malu dengan penampilan keislaman tapi lain pula yg di tunjukkan.. seluruh dunia boleh nampak tak kan dia tahu... ramai yang tak suka dengan statement sebegini......

  11. pergilah belajar agama secukupnya, kalau nak berhujah soal agama islam, jangan berhujah dengan mengeluarkan pandangan sendiri aje....

  12. Anonymous says:

    Berdasarkan surah AlBaqarah ayat 109, Imam Malik mengatakan adalah HARAM bagi bukan Islam memasuki masjid untuk memelihara kesucian masjid, sedangkan ramai yg lain mengatakan harus. Bagi Ustz Asri, beliau boleh berbuka puada di gereja setiap hari, dan kami tidak menggalakkan bukan Islam datang ke masjid kami bukan takut mereka terpengaruh dgn Islam, sebaliknya untuk memelihara kesucian masjid kami......

  13. Anonymous says:

    Saya bangga akhirnya doa PAS suatu ketika dulu telahpun dimakbulkan apabila ramai org UMNO muda dan tua, bekas2 penyonglap juga tidak ketinggalan ingin mengembalikan zaman kegemilangan Islam menggantikan parti PAS yg dianggap tidak berfungsi dan yg pernah dianggap membawa kemunduran dgn istilah2 Islam yg dilaungkan sebelum ini. Saya sekali lagi berdoa agar UMNO menjadi parti Islam yg akan menjalankan hudud agar dunia kembali menjadi aman. Kalaulah 10 tahun dahulu UMNO telah sedar seperti ini, barangkali PAS dan PR tak muncul dlm arena politik tanahair. Aminnn....

  14. mie says:

    minah ni cakap cam ostazah tapi hamPAS... kepada DR. ASri, dah ramai org melayu meluat dengan steatment beliau

  15. Anonymous says:

    Sepatutnya wardina sudah belajar dari apa yang telah terjadi sebelum ini sehingga dia terpaksa berehat dari TV3.Jangan pandai2 saja buat komen ikut apa yang teringat didalam otak pada masa itu, tanpa memikirkan dengan teliti.
    Yang menghairankan pula ialah pada satu pagi masa awal ramadan baru2 ini radio IKIM pula dah jemput warnida dalam program di radio IKIM. Setelah mendengar sekejap dia bercerita mengenai persiapan untuk bulan ramadan, saya pun naik bosan dengar celotehnya dan tukar ke saluran radio lain.

  16. Anonymous says:

    WARDINA INI SMA SEPESIS DGN BOB LOKMAN DAN AKHIL HAI, IMEJ RAMBUT PANJANG MACAM PENAGIH DADAH NAK MENGAJAR AGAMA KAT ORANG, JAGA ISTERI PUN TAK BETUL NAK AJAR ORANG, TAK PAYAH NAK JADI USTAZ BAHLOL DAN BANGENG,AKU BOSAN, NOSAN, BOSAN TENGOK MUKA TIGA PENCACAI AGAMA INI MELUAT DAN MELOYAKAN BETUL?

  17. Anonymous says:

    Aku pun sejak menjak ni bila bukak tv3 tengok muka minah ni..dan dan tukaq channel lain... tengok animal planet lg best.....

  18. Anonymous says:

    asyik mengutuk org kristian ja korang ni.jgn kaitkan kristian dgn politik DAP.x guna ckp pasal aurat tapi isu buang anak dan maksiat semakin menular.kebanyakan isu bukan org kristian yg buat.Lu fikir lah sndri...

  19. aku says:

    anon, August 20, 2011

    ishh hang ni....bila plak masa kutuk agama kristian....yang kerajaan buat sekarang ni pertahankan akidah umat islam...

    DAP tu kafir harbi...da tentu lah berkait rapat dengan ISLAM....sbb depa 'perangi' ISLAM....

    tang isu buang anak...aurat....dan maksiat tu hang ada suruh sape2 kat PR yang ditunjangi oleh kafir harbi DAP (yang telah bertukar status jadi kafir zimmi oleh 'agama PAS') untuk usulkan kat parlimen ka....dewan undangan negeri ka...?

    gilerrr biolll!

  20. Anonymous says:

    auntie wardina....kalau dh artis..anda akan tetap berotak artis. senbap (sengal+lembap). masjid mana yg keluarkan memo bukan Islam x blh masuk tu? atau terbaca kt ruang solat dilarang masuk? akai ada ka??

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.