..

..

AZIZ BARI HINA MUFTI PERLIS DEMI GAGALKAN PENYATUAN PAS - UMNO

on Thursday, May 5, 2011 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 5 Comments




Pensyarah UIA yang kontroversi Dr Aziz Bari  ini  sekali lagi bakal mencetuskan kemarahan  umat Islam ekoran kenyataan kerasnya yang jelas menghina Mufti Perlis . 

Beliau melabelkan Mufti Perlis ini sebagai naif dan jahil dalam politik Malaysia .  Apa kejadahnya jahil woi Aziz Bari ? 

Mufti Perlis  bercakap dalam konteks agama Islam serta nas Al Quran  yang menyeru kepada perpaduan dan mengapa ia dianggap salah ?  Pergi mampus la  sejarah politik dulu....

Kalau rujuk  kenyataan dangkal Aziz Bari ini lah   yang bertuhankan undang-undang dan politik  ... sampai kiamat la HAMAS dan FATAH tidak akan bersatu jika diungkit kisah lama .


MANGKAQ  PUNYA PENSYARAH !!  

SANGGUP JADI BALACI DAP YANG MEMANG  SUKA MELAYU TIDAK BERSATU !!






Pensyarah undang-undang Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) Prof Dr Abdul Aziz Bari hari ini membidas Mufti Perlis Dr Juanda Jaya berhubung kenyataannya yang menyifatkan pihak yang menentang penyatuan antara Umno dan PAS sebagai pengkhianat Islam.

NONEAbdul Aziz beranggapan kenyataan tokoh agama itu sebagai "naif dan menandakan kejahilannya dalam sejarah politik Malaysia" khususnya berhubung kerjasama kedua-dua parti itu pada awal 1970-an sehingga melahirkan BN pada 1974.

"PAS ditendang oleh Umno pada 1977 dan Kelantan dirampas melalui darurat. Kerjasama atau gabungan Umno-PAS merugikan umat Islam. 

"Ia melemahkan mekanisme semak dan imbang serta persaingan sihat demi kepentingan orang Melayu dan Islam.

"Melemahkan mekanisme itu, baik dalam parti-parti yang ada yakni Umno, PAS atau PKR akan merugikan umat Islam," katanya.

Abdul Aziz yang juga seorang pengamat politik berkata ketiadaan semak dan imbang menyebabkan pelaksanaan Islam dan kebajikan Melayu terbantut. 

"Ia menyebabkan rasuah dan penyalahgunaan kuasa merebak," kata Abdul Aziz dalam satu kenyataan akhbar hari ini.


5 Responses

  1. Anonymous says:

    nak heran apa...ajis yg sekorg ni memang suka konar bareng...baru ada tril...broommm brooommmm...eh macam penyapu lah ulak...wut wut wut

  2. Anonymous says:

    woi tuan punya blok lu la mangkut ayun. pas tak bodohlah nak masuk dalam tong tahi macam engkau. kau ingat org umno tu islam ke, beruk betul la lu ni. org yg sokong umno smua kafir fikir la woi... kau dgn aziz bari tu langit dgn bumi la.

  3. Anonymous says:

    betul prof. kelantan, kedah, penang dan selangor tak ada penyalahgunaan kuasa dan rasuah! macam ni punya bodoh pun boleh jadi prof. org bercakap dlm konteks penyatuan umat islam/melayu yg semakin terancam di m'sia, bodoh. check & balance adalah perlu tapi bukan jadi pembangkang/pembangang yg gila macam mahfuz/najis & 3-4 ekor lagi tu, ini sekor lagi prof melayu/islam bodoh.

  4. Anonymous says:

    jatoh standard prof blh bg komen mcm n. . UMNO d PAS kne ketepikan kpentingan politik utk Penyatuan org melayu, dpt la reda kn suhu politik y tgh panas dgn isu2 merapu meraban. .

  5. Anonymous says:

    melayu?

Leave a Reply

Blogger Widgets
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.