..

..

Rakyat PP sengsara di bawah pemerintahan Guan Eng

on Wednesday, August 11, 2010 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments

Kelmarin kita digemparkan dengan tindakan seorang peniaga berbangsa cina yang bertindak ingin membakar dirinya akibat terlalu kecewa dengan tindakan kezaliman dan penindasan Guan Eng .

Tidak pernah didalam sejarah sejak zaman kerajaan BN , kerajaan negeri PP teruk dihantam , demo dan sehinggakan ada rakyat membakar diri kerana terlampau kecewa dengan tindakan Guan Eng. Isu peniaga di PP bukan lagi isu perkauman , tetapi isu kezaliman Kerajaan negeri Pakatan yang diterajui Guan Eng yang semua orang tahu begitu zalim dan diktator tanpa memikirkan kesusahan rakyat .

Kejadian berlaku di lobi Komtar bersebelahan Maybank ,apabila seorang pemilik kedai kopi Seng Mugs Coffee yang bertempat di aras dua iaitu En Teoh Bak Seng mengadakan sidang akhbar kepada pemberita berhubung isu pintu di tingkat 2 yang ditutup oleh kerajaan negeri. Beliau membantah pintu-pintu di aras 2 dikunci atas alasan keselamatan Ketua Menteri PP .




Pintu inilah yang dikunci menghalang pengunjung
daripada masuk ke Aras 2




Inilah lokasi dimana Pak Ali hero Melayu yang mencipta sejarah
menunggu selama 4 jam untuk menampar Guan Eng .


Semasa sidang Akhbar.En Teoh telah beberapa kali merayu dan cuba untuk berunding dengan pihak kerajaan negeri,namun rayuan dan permintaan beliau ditolak oleh YB KOMTAR Ng Wei Yeik.

Akibat berasa tertekan,teranaiya dan perniagaan yang merosot teruk,En Teoh telah hilang pertimbangan sehingga mengambil tindakan menyimbah minyak untuk membakar dirinya.

Atas kecekapan angota polis berjaya menghalang En Teoh ,pemetik api hampir dinyalakan,jika terbakar pasti beberapa pemberita dan anggota polis akan turut sama tercedera .

peniaga ini menuangkan petrol di badannya selepas dihalang
oleh polis untuk berjumpa pihak kerajaan negeri



Lihat lah sendiri nasib rakyat Pulau Pinang dibawah pemerintahan kerajaan Guan Eng chauvanist ultra kiasu kejam dan zalim . Rakyat PP sebenarnya sekarang hidup di zaman kegelapan ( dark age ) di bawah pemerintah kerajaan Pakatan . Hendak cari rezeki di bawah pemerintahan kerajaaan Pakatan cukup susah dan perit sekali .


2 Responses

  1. Anonymous says:

    Orang PKR siap bangga lagi tak sedar diri, jadi anak babi. LGE dng Anwar ni umpama bapa babi induk, kerja dia dot dot dot ja...main belasah, mmg bulan ini bulan puasa bulan mulia tapi hati ni sakit sgt bila melihat kedamaian, keharmonian serta kegembiraan kita semua tak kira kaum apa didalam situasi yang amat menyedihkan. Tak mengapa laaa wahai PKR DAP, hari ni hari ko, esok lusa sapa tau nasib korang ye.

    Mana Pemimpin Melayu PKR/PAS, mana suara mereka, kalau nak memaki hamun dalam hati tak puas hati kat Cina DAP dayus laa korang, harap nak glamour nak pangkat darjat tapi kalau setakat makan gaji buta, kaki tangan mulut kena kunci buat apa. Tak ada apa yang perlu korang penderhaka dapat, cuma jadi pecacai aja. Malu la sikit kat anak bini, cucu cicit dan arwah arwah nenek moyang kita. Harap bulan puasa yang indah ini, dibuka minda serta keinsafan buat orang melayu ni agar kembali bersatu serta kembalikan kecerian serta keharmonian seperti sebelum dajal dajal PKR DAP timbul.

  2. Anonymous says:

    Biaqpi lah nasib melayu P.Pinang.... depa yg pilih PR untuk memerintah negeri depa.....ini pun dah kira bagus. Orang melayu P.Pinang jangan bising2 nanti kene halau keluar baru padan muke....

Leave a Reply

Blogger Widgets
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.